کابینت چوب راش

چوب راش یکی از پر استفاده ترین چوب‌های مصرفی در طراحی دکوراسیون و تولید مبلمان است. رنگ این چوب صورتی مایل به قرمز است که این چوب را از سایر چوب‌ها متمایز می‌نماید. راش از جمله چوب‌های سخت و نیمه سنگین است که در صنایع چوبی مختلف کاربرد زیادی دارد. یکی از کاربرد‌های اصلی آن در تولید کابینت کلاسیک است. کابینت چوب راش جزو باکیفیت ترین کابینت‌های موجود در بازار است. شکل پذیری مناسب، دوام بالا و داشتن رگه‌های زیبای چوب از ویژگی‌های بارز این چوب بشمار می‌آید.

کابینت چوب راش چه مزایایی دارد؟

  • قیمت مناسب‌تر نسبت به کابینت‌هایی که با چوب بلوط، ملچ و گردو ساخته می‌شوند
  • مقاومت بالا و داشتن خاصیت ابزار خوری مناسب جهت پیاده سازی مدل‌های متنوع
  • خاصیت رنگ پذیری بالا و مناسب برای اجرای کابینت رنگ چوب (گردویی، فندقی، ماگونی)

کابینت چوب راش

برای خرید کابینت چوب راش می توانید به شرکت های طراحی دکوراسیون و یا تولیدی ها مراجعه کنید. قبل از انتخاب کابینت چوب راش حتما در مورد نکات نگهداری و تمیز کردن آنها اطلاعات جمع آوری کنید. حتما تصویر چند نمونه کار که بیشتر مورد پسندتان هست را به همراه داشته باشید تا شرکت تولید کننده کابینت آشپزخانه یک دید کلی نسبت به آنچه مد نظرتان هست داشته باشد و بهتر بتواند از نیازها و خواسته های شما آگاهی پیدا کند.

چوب راش قیمت نسبتاً مناسبی در مقایسه با سایر چوب ها دارد، از این رو تقاضا برای محصولاتی که با این نوع چوب ساخته می‌شود زیاد است. این چوب علاوه بر تولید انواع کابینت چوب روش در ساخت درب‌های لابی ساختمان استفاده زیادی می‌شود.

قیمت کابینت چوب راش

قیمت کابینت چوبی با چوب راش به نسبت سایر کابینت های کلاسیک چوبی مناسب تر است به این دلیل که قیمت چوب راش کمتر از بلوط ، ملچ و گردو است. حدود قیمت کابینت چوب راش متری 10.000.000 – 14.000.0000 تومان است. قیمتی که عرض کردیم کاملاً حدودی بوده و به عوامل زیادی مثل نرخ دلار، کیفیت متریال و پرکار یا کم کار بودن طرح کابینت بستگی دارد. قیمت کابینت روکش راش هم از متری 7.500.000 تا 9.000.000 تومان برآورد می شود.

کابینت با چوب راش

بطور کلی انتخاب کابینت چوب راش برای افرادی که به کابینت رومی و معماری کهن و دکوراسیون چوبی علاقه دارند و از طرفی بدنبال گزینه های مقرون به صرفه تر هستند بسیار مناسب است. در ضمن کابینت چوب راش جزو کابینت هایی هستند که در صورت استفاده صحیح طول عمر بالایی دارند و به آسانی خراب نمی شوند.

در ساخت درب کابینت کلاسیک از چه نوع چوبی استفاده می شود؟

در ساخت درب کابینت کلاسیک باید به نوع چوب مصرفی دقت نمود، از چوب های رایج در ساخت درب کابینت کلاسیک می توان به چوب ملچ، چوب گردو، چوب بلوط، چوب راش اشاره کرد که معمولا جزء چوب های سخت هستند و ساختار متراکم تری دارند. البته وقتی قرار است که سازنده کابینت با چوب بلوط بسازد در تمام قسمت های چوبی کابینت از همان چوب بلوط استفاده می کند و کمتر دیده می شود که بصورت ترکیبی از سایر چوب ها استفاده شود بدلیل اینکه درصورت تنوع در نوع متریال در هنگام رنگ کاری کابینت رنگ یکنواختی نخواهد داشت.

کابینت تمام چوب راش

هزینه ی طراحی و ساخت کابینت تمام چوب راش در مقایسه با سایر کابینت های آشپزخانه تمام چوب کمتر است و دلیل آن پایین بودن قیمت چوب راش نسبت به چوب هایی مثل گردو ، ملچ و بلوط است. البته چوب های ارزان قیمت تر از چوب راش هم وجود دارد اما معمولا این چوب ها کیفیت چندان مطلوبی ندارند و کمتر در ساخت کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. ارزان ترین چوب های موجود در بازار چوب روسی و چوب سفید هستند که جزو چوب های پر مصرف هستند اما نه برای ساخت کابینت بلکه برای ساخت درب های ورودی و داخلی و … که آن هم معمولاً در زیر کار استفاده می شود نه قسمت نما و بیرونی!

اگر تولید کننده ای به شما خرید کابینت چوب روسی را پیشنهاد داد در کیفیت کار و صداقتش شک کنید. چون کمتر کسی پیدا می شود که کیفیت را فدای قیمت کند.

قیمت کابینت با چوب راش

گاهی اوقات برای کاهش قیمت تولید کننده سعی می کند کابینت تمام ام دی اف با مقدار کمی چوب راش تولید کند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که حال که کابینت تقریبا تمام ام دی اف است آن مقدار کم چوب هم در ساخت آن استفاده نشود! مگر چه خواهد شد. جواب این سوال کمی فنی بنظر می رسد اما ساده آن را بیان می کنیم. چوب خواصی دارد که ام دی اف ندارد و برعکس ام دی اف خواصی دارد که چوب ندارد!

در ساخت بعضی قسمت های کابینت کلاسیک مانند بخش های کناری درب کابینت بدلیل داشتن استحکام و انعطاف بیشتر، بهتر است از چوب استفاده شود تا ام دی اف چون هم راحت تر رنگ روی چوب می نشیند و دیر تر فرسوده و لب پر می شود و هم خاصیت فرم پذیری بالاتری نسبت به ام دی اف دارد که باعث می شود دست تولید کننده در فرم دهی قسمت های گوشه ای و کناری درب باز باشد.

کابینت روکش راش ، بلوط ، گردو

به علت گران قیمت بودن کابینت چوب طبیعی و حتی وجود بعضی محدودیت ها در رنگ آمیزی انتخاب کابینت روکش چوب گزینه ی مناسبی است. برای نمونه ممکن اغلب مشتریان دنبال کابینت کلاسیک سفید رنگ هستند و بهترین گزینه برای ساخت کابینت رنگ روشن، کابینت تمام چوب بلوط است که قیمت بالایی دارد! برای حل این مشکل و تعدیل قیمت می توان از چوب راش بهره برد اما چوب راش به علت ماهیت قرمزی که دارد برای رنگ سفید خیلی مناسب نیست که برای رفع این مشکل ما کابینت چوب راش با روکش بلوط و رنگ سفید را پیشنهاد می دهیم. البته روکش راش هم برای رنگ های ماهگونی و خودرنگ یا قهوه ای گزینه مناسبی خواهد بود.

همچنین شما عزیزان می توانید بجای انتخاب کابینت تمام چوب گردو از کابینت چوب راش با روکش گردو استفاده کنید که مقرون به صرفه تر خواهد بود. در مجموع با توجه به سلیقه ، بودجه . نکات فنی سعی می کنیم بهترین گزینه را به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

کابینت چوب راش طبیعی
کابینت چوب راش طبیعی

قیمت کابینت کلاسیک

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت کابینت چوب راش نسبت به سایر کابینت‌ها گران‌تر است. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستید می‌توانید از کابینت‌هایی استفاده کنید که نمای کلاسیک دارد اما به طور کامل در ساخت آن‌ها از چوب استفاده نشده است. این کابینت‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. بعضی از کابینت‌ها با MDF ساخته می‌شوند با استفاده از دستگاه های CNC ابزار می خورند و رنگ می شوند که اغلب طراحی ساده تری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند که به این سبک کابینت نئوکلاسیک گفته می شود.

در بعضی دیگر از کابینت‌ها نیز فقط درب کابینت تمام چوب است و سایر بخش‌ها از ام دی اف و روکش چوب ساخته می شوند که کمی قیمت آنها از کابینت تمام چوب ارزان تر است چون قسمت های تاج، زیرچراغ، ستون و سرستون تمام چوب ساخته می شود اما در سبکی که به آن اشاره شد این موارد حذف می شود.

کابینت روکش چوب طبیعی

بعضی از کابینت‌های کلاسیک هم از جنس ام دی اف هستند و روی آن یک روکش نازک از جنس چوب چسبانده می‌شود که به آن کابینت با روکش چوب می گویند این نوع کابینت زیبا و مقرون به صرفه است اما از نظر دوام کمی ضعیف است و باید از آن خوب نگهداری شود.

انواع کابینت تمام چوب

  • کابینت چوب گردو
    • بدنه ام دی اف ، درب ، ستون ، سرستون ، تاج و زیر چراغ چوب گردو
  • کابینت چوب بلوط
    • بدنه MDF ، درب ، ستون ، سرستون ، تاج و زیر چراغ از چوب و روکش بلوط
  • کابینت چوب راش
    • بدنه ام دی اف و قسمت های نما ام دی اف با روکش راش ، درب ، ستون ، سرستون ، تاج و زیر چراغ چوب راش

مراحل تولید کابینت کلاسیک

تولید کابینت چوب راش در مقایسه با کابینت های مدرن کار زمانبر تری است و نمی توان گفت دقیق چند روز زمان می برد چون به پارامترهای زیادی بستگی دارد اما بشکل حدودی ساخت یک واحد کابینت کلاسیک حداقل یک ماه زمان خواهد برد. مراحل تولید کابینت کلاسیک عبارتست از :

  1. اندازه گیری و تهیه پلان آشپزخانه
  2. انتخاب مدل و نوع متریال
  3. طراحی سه بعدی و پیاده سازی نظرات کارفرما بصورت گرافیکی
  4. ساخت بدنه یا یونیت کابینت بعد از تایید طرح توسط کارفرما
  5. ساخت درب کابینت ، تاج ، ستون و سر ستون ها و کاور هود
  6. شروع رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه بعد از تایید نمونه رنگ توسط کارفرما
  7. ارسال کابینت به محل پروژه و نصب آن

استانداردهای کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک مانند دیگر کابینت ها از استانداردهای صنعت نجاری و تولید کابینت پیروی می کند اما در بیشتر مواقع بنا به موقعیت محیط آشپزخانه و سلیقه مشتری می توان کمی این استانداردها را تغییر داد تا از فضای موجود بصورت بهینه تری استفاده شود. در واقع سفارشی سازی جزیی از طراحی دکوراسیون است که در طراحی کابینت های چوبی بیشتر نمود پیدا می کند.

استانداردهای کلی

  • کابینت زمینی : ارتفاع 90 با احتساب پایه و ضخامت صفحه روی کابینت ، عمق 55 با احتساب ضخامت درب ها
  • کابینت هوایی : ارتفاع 70 ( اگر سقف بلند باشد گاهی ارتفاع 90 هم انتخاب می شود) عمق 35

منبع: alibaba.com

آخرین بروزرسانی: 1400/09/07

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *