کابینت چوب بلوط

در طراحی و ساخت کابینت کلاسیک از چوب های مختلفی مثل بلوط، راش، افرا، گردو، ملچ و … استفاده می شود اما کابینت چوب بلوط بدلیل ویژگی های خاصی که دارد متفاوت تر است و طرفدار بیشتری دارد، به همین دلیل چوب بلوط به یکی از پرکاربرد ترین متریال در طراحی کابینت آشپزخانه چوبی تبدیل شده است. پر مصرف بودن چوب بلوط در صنعت نجاری و مصنوعات چوبی عمدتاً بدلیل استحکام زیاد، دور ریز کم و قابلیت ابزارخوری بالای این چوب است. البته دلیل مهم دیگری هم برای انتخاب چوب بلوط برای ساخت کابینت وجود دارد : ساختار و بافت های داخلی چوب بلوط روزنه های ریزی دارد که به آسانی رنگ را جذب کرده و باعث ماندگاری رنگ روی سطح چوب می شود.

  • استحکام و کیفیت بسیار بالا
  • انعطاف و شکل پذیری عالی
  • رنگ پذیری عالی

انواع کابینت آشپزخانه با چوب بلوط

انواع کابینت با چوب بلوط به دو دسته تقسیم بندی می شوند :

1) کابینت روکش چوب : قیمت مناسبی داشته و ظاهر آن شبیه به کابینت آشپزخانه تمام چوب است.

2) کابینت تمام چوب : هزینه تمام شده بالاتری دارد اما بسیار با کیفیت است و دوام بالایی دارد.

  • در انتخاب چوب و روکش بلوط می توانید نوع پرموج و یا کم موج را انتخاب کنید و این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. (در صورت استفاده از روکش های پر موج، رگه ها و راه های چوب بیشتر خواهد بود)

کابینت چوب بلوط

باکیفیت ترین چوب بلوط نوع آمریکایی و کانادایی آن است که هر دو طول عمر بالایی دارند با این تفاوت که قیمت بلوط کانادایی از نوع آمریکایی آن کمی پایین تر است به همین دلیل در ایران بیشتر از این نوع چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود. انواع چوب بلوط عبارتند از :

چوب بلوط قرمز قیمت مناسب تری نسبت به بلوط سفید دارد و بیشتر در بازار یافت می شود. این چوب نسبت به فرسایش و رطوبت مقاومت نسبی قابل قبولی دارد. بدلیل داشتن روزنه های درشت بهترین گزینه برای رنگ های روشن مثل سفید و وایت واش است.

چوب بلوط سفید کیفیت بالایی دارد و به دلیل کمیاب بودن قیمت بالاتری نسبت به بلوط قرمز دارد. از نظر تراکم موج بلوط قرمز و سفید با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند اما با نگاهی دقیق تر می توان تشخیص داد که روزنه های چوب بلوط سفید ریز تر از نوع قرمز آن است.

کاربرد چوب بلوط در نجاری

چوب بلوط با چگالی  ۰٫۷۵ گرم بر سانتی‌متر مکعب از سختی و استحکام بالایی برخوردار است و در برابر حشرات و حملات قارچ‌ها بسیار مقاوم است. همچنین بدلیل بافت متوازن و یکنواخت چوب درخت بلوط جزو چوب‌های خوش تراش و کاربردی در صنایع چوبی نظیر منبت‌کاری، درب‌سازی و کابینت‌سازی است. بدلیل کیفت و طول عمر زیادی که چوب بلوط دارد می‌توان گفت جزو پرمصرف ترین چوب‌ها در ساخت درب لابی و کابینت چوبی است. در این پیچ بطور مفصل به قیمت کابینت تمام چوب بلوط و همچنین کابینت روکش بلوط ، مزایا و معایب و همچنین نکات خرید کابینت آشپزخانه کلاسیک خواهیم پرداخت.

کابینت تمام چوب بلوط

بدنه یا یونیت کابینت از ورق ام دی اف سفید صابونی ایرانی یا خارجی ساخته می شود که بدلیل بالاتر بودن کیفیت ورق ام دی اف واناچای مالزی شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی فقط از این نوع ورق MDF در ساخت محصولات خود استفاده می کند. اغلب قسمت هایی نظیر ستون، سرستون، تاج، زیر چراغ و درب کابینت تماماً از چوب بلوط کانادایی درجه یک تولید می شود. همچنین منبت ها بصورت کامل کار دست بوده و همین موضوع باعث اصالت کابینت تمام چوب بلوط می شود. در انتخاب رنگ کابینت نیز دست مشتری کاملا باز است و می توانند هم رنگ های خودرنگ مثل بلوطی، گردویی و فندقی را انتخاب نمایند و هم رنگ های روشن مثل کرم یا سفید را سفارش دهند.

قیمت کابینت تمام چوب بلوط

بطور کلی قیمت کابینت چوب بلوط در مقایسه با کابینت های آشپزخانه معمولی خیلی بالاتر است و در گروه کابینت های گران قیمت و لوکس قرار می گیرد. مهم ترین دلیل بالا بودن قیمت کابینت تمام چوب بلوط بالا بودن قیمت متریال مصرفی و دستمزد نجاران و منبت کاران حرفه ای و باسابقه است.

کابینت روکش بلوط

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی مخصوصاً فضای آشپزخانه احساس خاص و منحصر به فردی در دکوراسیون منزل شما به وجود می آورد اما اینکه بخواهید تماما از چوب طبیعی در ساخت کابینت یا هر محصول دیگری استفاده کنید باعث بالا رفتن هزینه های شما خواهد شد. چراکه کابینت تمام چوب از قیمت بسیاری بالایی برخوردار است، برای اینکه در منابع مالی خود صرفه جویی کنید می توانید از کابینت روکش چوب طبیعی استفاده کنید که جلوه زیبایی هم دارند و تفاوت چندانی با کابینت های تمام چوب حداقل از نظر ظاهری ندارند.

عمده روکش هایی که برای این منظور استفاده می شود روکش چوب های بلوط و ملچ ، راش و گردو هستند که بوسیله دستگاه پرس و چسب چوب روی ورق ام دی اف خام چسبانده می شوند و در پایان وقتی کار ساخت کابینت روکش بلوط به اتمام می رسد شما نمای تمام چوب خواهید دید. اگر قصد دارید برای آشپزخانه منزل خود کابینت کلاسیک چوب بلوط خریداری کنید و مدیریت هزینه برای شما مهم است بهترین راهکار برای شما یا انتخاب کابینت تمام چوب راش با روکش بلوط است و اگر می خواهید بازهم هزینه شما کاهش پیدا کند بهترین گزینه خرید کابینت روکش بلوط است.

کابینت روکش بلوط
کابینت روکش بلوط

قیمت کابینت روکش بلوط

بطور کلی کابینت های روکشی از کابینت های تمام چوب قیمت مناسب تری دارند و ساده تر هستند. کابینت روکش چوب طبیعی اغلب بشکل فلت و صاف ساخته می شوند و مانند کابینت های تمام چوب درب های ابزار خورده و منبت و ستون و سر ستون ندارند. در حقیقت کابینت روکش چوب همان کابینت MDF است که تمام قسمت های نمای آن از ام دی اف خام با یک لایه روکش چوب طبیعی و رنگ طراحی و تولید می شود. قیمت کابینت روکش چوب بلوط در ساده ترین شکل ممکن از متری 7/500/000 تومان شروع می شود و بستگی به نوع و کیفیت و ضخامت روکش بلوط ، رنگ و MDF تا 10/500/000 تومان نیز افزایش می یابد.

درصورتی که به دنبال کابینت های چوبی ارزان قیمت هستید می توانید کابینت چوب نراد یا روس با روکش بلوط یا گردو سفارش دهید که بسیار زیبا هستند و نسبت به سایر کابینت های سبک کلاسیک قیمت پایین تری دارند.

مزایا و معایب کابینت با روکش بلوط

کابینت با روکش بلوط مزایا و معایبی دارد، از مزایای آن می توان به انعطاف پذیر بودن اشاره کرد، همچنین بدلیل طبیعی بودن روکش دقیقاً همان حس و حال کابینت چوب بلوط را به فضای خانه می بخشد و فقط مغز آن از چوب طبیعی نیست بلکه از ام دی اف خام است.
از معایب این نوع روکش مقاومت پایین در برابر رطوبت و حرارت است، نباید به آن ضربه وارد کنید و در هنگام تمیزکاری کمی بیشتر از حد معمول باید دقت کنید.

عیب دیگری که کابینت روکش چوب دارد این است که مانند کابینت تمام چوب قدرت انتخاب نخواهید داشت و فقط طرح های ساده قابل انتخاب هستند و فقط در انتخاب رنگ کابینت دستتان باز است که به این سبک کابینت نئوکلاسیک هم گفته می شود. اما در کابینت تمام چوب بلوط از درب های ابزارخورده ، ستون و سرستون منبت کاری شده مختلف می توانید استفاده کنید و سبک و سیاق و نحوه طراحی آن با سلیقه مشتری تطابق کامل دارد.

نکات خرید کابینت چوب بلوط

  • برای کسانی که می خواهند دکوراسیون مدرن تری داشته باشند کابینت چوب بلوط رگه راست و کم موج و برای کسانی که به دنبال سبک شلوغ تری هستند، چوب بلوط پرموج مناسب تر است.
  • علاوه بر چوب های بلوط قرمز و سفید چوب شاه بلوط هم در ساخت کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید لازم نیست حتما کابینت تمام چوب بلوط خریداری نمایید. اول اینکه می توانید بدنبال سبک های ساده تر باشید و یا حتی کابینت روکش بلوط انتخاب کنید.
  • بخش قابل توجهی از قیمت کابینت چوبی مربوط به هزینه های خرید رنگ و اُجرت رنگ کاری است که می توانید برای کاهش قیمت تمام شده کابینت، رنگ های پلی استر و نیم پلی استر را بجای رنگ های خارجی گران قیمت انتخاب کنید.

تاریخ بروزرسانی : 1400/02/07

منبع : oak cabinets

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

2 دیدگاه دربارهٔ «کابینت چوب بلوط»

  1. خیلی خوب توضیح دادید کابینت چوب بلوط رو مرسی از شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *