کابینت فرامید فوق برجسته چیست؟

یکی از انواع کابینت‌هایی که در حال حاضر، طرفداران بسیار زیادی دارد، کابینت ام دی اف است. با توجه به قیمت مقرون به صرفه و پر مصرف بودن فرآورده های ام دی افی، روز به روز تولیدکنندگان این محصول محصولات متنوع تری تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند. یکی از جدیدترین انواع این محصولات، کابینت فرامید فوق برجسته است که با استفاده از ورق های ام دی اف خاص تولید می‌شوند و در سال‌های اخیر مورد توجه و اقبال زیادی قرار گرفته است. در ادامه سعی می‌کنیم در مورد کابینت فرامید فوق برجسته بیشتر توضیح دهیم.

اصطلاحاً به این نوع از ورق‌های ام دی اف، سینکرونایز نیز گفته می‌شود که از ترکیب ام دی اف با کاغذهای ملامینه ساخته می‌شود بنابر این به کابینت هایی که با این نوع ورق‌ها تولید می‌شوند کابینت ملامینه برجسته هم گفته می‌شود. در میان ورق های ایرانی ورق ام دی اف فوق برجسته فرامید نسبت به دیگر برندها کیفیت و تنوع بالاتری دارد اما از نظر هزینه تمام شده، قیمت این ورق ها نزدیک به دو برابر ورق های معمولی است.

انواع کابینت برجسته

دلیل اصلی نامگذاری این نوع از ورق‌ها به فوق برجسته، این است که برجستگی‌ها و هم‌چنین فرورفتگی‌های زیادی بر روی این نوع از محصولات و لایه رویی آن‌ها به چشم می‌خورد. این عامل به زیباتر شدن هر چه بیشتر کابینت فرامید فوق برجسته، کمک می‌کند اما از نظر سهولت در نظافت و تمیز کردن سطح کابینت کمی کار شما نسبت به کابینت های گلاس یا حتی کابینت نئوکلاسیک با رنگ پوششی سخت تر خواهد بود.

کابینت فرامید فوق برجسته
کابینت فرامید فوق برجسته

کابینت فرامید فوق برجسته چیست؟

این دسته از کابینت‌های آشپزخانه با استفاده از ورق ام دی اف فوق برجسته تولید می‌شوند و از انواع کابینت‌هایی در سبک مدرن به شمار می‌روند. از طرف دیگر می‌توان گفت کابینت فرامید فوق برجسته، یکی از زیباترین انواع کابینت‌ها است. این نوع از کابینت‌ها بر خلاف کابینت‌های چوبی و طبیعی که دارای ساختار و بافتی یکنواخت هستند، دارای برجستگی و فرورفتگی‌های بسیاری است.

در بسیاری از مواقع، برای تولید این نوع از کابینت‌ها از ورق‌های ام دی اف فوق برجسته در کنار ورق‌های تک رنگ و ساده استفاده می‌کنند و آن‌ها را در کنار هم و به صورت تلفیقی مورد استفاده قرار می‌دهند. استفاده از رنگ‌های تیره در کنار رنگ‌های روشن و لایت باعث می‌شود دکوراسیون آشپزخانه شما در ایده آل‌ ترین حالت خود قرار بگیرد. کابینت نسکافه‌ای یا خاکستری حاصل همین استراتژی در طراحی دکوراسیون داخلی است.

ویژگی‌های کابینت فرامید فوق برجسته

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت فرامید فوق برجسته، برجستگی این نوع از محصولات است که حالتی شبیه به بافت چوب را ایجاد می‌کند. بنابر این عامل می‌توان گفت یکی از مزایای اصلی این دسته از محصولات آشپزخانه، این است که زمانی که به کابینت‌ برجسته نگاه می‌کنید احساس مشاهده چوب طبیعی به شما دست می‌دهد. حتی در زمان‌هایی که این نوع از کابینت‌ها را لمس می‌کنید نیز احساس می‌کنید که کابینتی از جنس چوب طبیعی، زیر دستان شما است.

همچنین با توجه به کیفیت و نفوذ ناپذیری بالایی که ورق‌های ام دی اف فوق برجسته دارند، می‌توانید در طراحی لاندری و پنتری روم هم از آنها استفاده نمایید.

کابینت برجسته

معرفی انواع ورق ام دی اف فوق برجسته

کابینت فرامید فوق برجسته دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ است و از نظر ضخامت نیز دارای انواع مختلفی است. از جمله انواع این محصولات می‌توان به ام دی اف فوق برجسته در رنگ‌های مختلف طوسی، مشکی، نوک مدادی، دودی و … اشاره کرد. این ورق‌ها از نظر ضخامت نیز دارای چند نوع مختلف هستند. از جمله این ضخامت‌ها می‌توان به ورق ام دی اف فوق برجسته 2 میلی متر و یا 8 میل اشاره کرد. هم‌چنین این محصولات در حال حاضر در ضخامت‌های 12 و یا 25 میل هم طراحی و تولید می‌شوند و در بسیاری از موارد نیز دارای ضخامت 32 میلی متری هستند.

مقایسه قیمت انواع کابینت برجسته با کابینت ام دی اف معمولی

برای انجام مقایسه بین کابینت فرامید فوق برجسته ام دی اف با کابینت‌های ام دی اف معمولی لازم است به این نکته توجه داشته باشید که قیمت کابینت فرامید فوق برجسته، به چند عامل مهم وابسته است. از جمله این عوامل می‌توان به قیمت متریال اصلی این نوع از محصولات، یعنی ورق‌های ام دی اف فوق برجسته، اشاره کرد. لازم به ذکر این نکته است که قیمت این ورق‌ها در بازار بسته به چند عامل در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر می‌توان این نوع از ورق‌ها را به صورت‌های جزئی و یا عمده خریداری نمود.

در این صورت نیز قیمت این کابینت‌ها متفاوت می‌شود.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت کابینت فرامید فوق برجسته می‌توان به نوع ورق‌های به کار رفته در تولید این محصولات اشاره کرد. از طرف دیگر این که ورق‌های مورد نظر به صورت خام مورد استفاده قرار بگیرند و یا روکش شده باشند نیز در تعیین قیمت آن‌ها اثر گذار است. ضخامت این نوع از ورق‌ها و کابینت‌های تولید شده توسط آن‌ها نیز در تعیین قیمت کابینت برجسته موثر است.

اما به طور کلی می‌توان گفت ورق‌های ام دی اف فوق برجسته به دلیل استفاده از ساختار و بافت چوب و هم‌چنین زیبایی قابل توجه و به دلیل کاربردهای مختلف و متنوعی که دارند، قیمت نسبتا بالاتری نیز نسبت به دیگر انواع کابینت‌هایی دارند که با ام دی اف معمولی طراحی و تولید شده‌اند.

کابینت فرامید فوق برجسته چه مزایا و معایبی دارد؟

اما از سوی دیگر، این نوع از محصولات نیز مانند سایر محصولات، دارای معایبی هستند. در حقیقت، عیب اصلی این نوع از کابینت‌ها، مربوط به نحوه نگه داری از آن‌ها است. در حقیقت می‌توان گفت نگه داری منظم از کابینت‌ برجسته، اندکی دشوار است. بنابر این عامل لازم است حتما به این نکته توجه کنید که کابینت فرامید فوق برجسته، دچار هیچ گونه خط و یا خشی نشود. چراکه این نوع از محصولات، در برابر اجسام تیز و برنده حساسیت بسیار زیادی دارند و به راحتی دچار آسیب می‌شوند.

هم‌چنین عامل دیگری که برای مراقبت از این محصولات باید در نظر داشته باشید نحوه تمیز کردن و پاک کردن آن‌ها است. لازم به ذکر است که برای تمیز کردن کابینت‌ برجسته، باید حتما از یک دستمال مرطوب استفاده کنید که اندکی نم دار شده و به مواد شوینده، آغشته شده است. بنابراین لازم است چند بار سطح کابینت مورد نظر خود را پاک کنید تا کاملا خشک شود و هیچ گونه نم و یا رطوبتی بر روی آن باقی نماند.

لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای از بین بردن آلودگی‌های سطحی بر روی کابینت فرامید فوق برجسته خود، نباید به هیچ عنوان از ابزارهایی مانند سیم ظرفشویی استفاده کنید. چراکه در این صورت، احتمال آسیب دیدن کابینت مورد نظر، بسیار زیاد است.

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/08

منبع : synchronized mdf

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *