محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری

در گذشته تنوع متریال و سبک طراحی کمد دیواری‌ها مانند امروز گسترده نبود و حتی ابعاد کمد محدود به چند سایز ثابت بود و به صورت آماده خریداری و مانند مبلمان در گوشه‌ای از فضای خانه قرار داده می‌شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع مواد اولیه افراد با توجه به سلیقه و بودجه‌ی خود می‌توانند کمد دیواری مود نظر خود را با ابعاد دلخواه سفارش دهند و یا با استفاده از سیستم محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری مورد نظر خود را تخمین بزنند.

در این پیج به صورت تخصصی در مورد نحوه اندازه برداری و محاسبه قیمت کمد دیواری و همچنین مواردی که در تعیین قیمت انواع کمد دیواری نئوکلاسیک، کلاسیک خواهیم پرداخت.

اهمیت محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع کمد دیواری‌های مختلف در بازار به چشم می‌خورند که از نظر قیمت و کیفیت تفاوت‌های زیادی باهم دارند. بنابر این وجود مرجعی که بتواند به مشتریان در مورد نحوه اندازه گیری و محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری کمک نماید کاملاً ضرورت دارد. آگاهی از کیفیت مواد اولیه و قیمت حدودی محصولات مختلف در تصمیم گیری افرادی که قصد دارند برای منزل یا محیط کار خود کمد دیواری سفارش دهند، بسیار حائز اهمیت و کمک کننده خواهد بود.

انواع کمد دیواری

اگر از افراد حرفه‌ای و کاربلد در مورد انواع کمد دیواری‌ها سوال کنید، آن‌ها ممکن است مقادیر بالایی را به شما بگویند. حقیقت این است که مشتریان همیشه هم به دنبال بعضی از این مدل‌ها نمی‌روند و خرید آن را نوعی ریسک می‌دانند. حتی بعضی از برندها نیز نسبت به تولید آن‌ها اقدام نمی‌کنند؛ زیرا ممکن است کسی درخواست نصبشان را نداشته باشد.

اگر بخواهیم از نظر محبوبیت کمد دیواری‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، باید به کمد دیواری ریلی، کمد دیواری لولایی، کمد دیواری چوبی ترکیبی اشاره داشته باشیم. همان طور که گفتیم، هر کدام از این کمدها ویژگی‌ها، ظاهر و قیمت خاص خود را دارند.
این چهار نوع معمولا بیشترین سفارش را توسط مشتریان دارند. آن‌ها از داشتن چنین کمدهایی رضایت فراوانی دارند و سفارش آن‌را به دیگران نیز توصیه می‌کنند. موضوع قیمت برای افراد زیادی اهمیت دارد. حال وقت آن رسیده است ببینیم که چه عواملی بر قیمت کمد دیواری‌ها تاثیر دارد.

عوامل موثر بر قیمت کمد دیواری

ابعاد و اندازه کمد دیواری

متراژ یکی دیگر از عوامل مهمی است که قیمت کمد دیواری‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به جز عمق بالا، متراژ بالای کمدها نیز سبب می‌شود تا شما وسایل بیشتری را در آن‌ها جای دهید. افرادی که به سفارش کمدهایی با متراژ بالا می‌پردازند، باید هزینه بیشتری را هم پرداخت نمایند.

یکی از عواملی که کسب و کارها و مشتریان همواره باید در نظر داشته باشند، عمق یک کمد دیواری است. کمدها معمولا از نظر عمق تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در صورتی که وسایل زیادی در خانه خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را در کمد دیواری قرار دهید، بهتر است از مدل‌هایی با عمق بالا استفاده کنید. طبیعی است که عمق بالا، قیمت را هم افزایش خواهد داد.

تعداد کشوها

بسیاری از کمدهای دیواری از کشوهایی نز تشکیل شده‌اند و این را باید یکی از مهم‌ترین مزایا در نظر گرفتو البته در صورتی که نیازی به این کشورها ندارید، می‌توانید این موضوع را با صاحبان این برندها در میان بگذارید. تعداد و جنس کشوها برای مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا در قیمت نیز تاثیر خود را خواهد داشت.

سبک و نوع کمد دیواری

در اواسط این مقاله از انواع کمد دیواری صحبت کردیم. گفتیم که هر یک از آن‌ها می‌توانند قیمت خود را داشته باشند. جنس خوب برای یک کمد دیواری، دوام بالای آن را به همراه خواهد داشت. همچنین هر چه مزایای آن مدل بیشتر باشد، رفاه مشتریان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین پرداخت بیشتر پول برای در اختیار داشتن چنین کمدهایی منطقی به نظر می‌رسد.
به عنوان مثال، کمد دیواری‌های ام دی اف امروزه استفاده‌های زیادی دارد و مشتریان هم از آن‌ها راضی هستند. این کمد دیواری‌ها به نسبت کمدهای عادی کمی گران‌تر هستند و البته از نظر زیبایی و شکیل بودن در رده بالاتری قرار دارد.

تعداد طبقات

هر کمد دیواری علاوه بر درب و کشور که ذکر شد، می‌تواند از طبقات متعددی نیز تشکیل شده باشد. همه این‌ها به نوع استفاده مشتریان بستگی خواهد داشت. اگر آن‌‌ها بخواهند طبقات بیشتری را برای کمد دیواری خود در نظر داشته باشند، باید هزینه بیشتری را هم بپردازند.

آینه دار بودن

بعضی از کمد دیواری‌ها بر روی درب خود آینه هم دارند که قطعا برای استفاده از آن‌ها باید دقت بیشتری به خرج داد. این کمدها ظرافت بیشتری دارند و البته زیباتر نیز هستند. با سفارش کمد دیواری‌های آینه دار، دیگر نیازی به نصب آینه‌های اضافی در اتاق خود نخواهید داشت.
در واقع قادر خواهید بود تا با یک تیر، دو نشان بزنید. این نوع از کمد دیواری‌ها شاید هزینه بیشتری را برایتان به همراه داشته باشند، اما قطعا ارزشش را خواهد داشت.

اکسسوری

در پایان این عوامل به اکسسوری‌ها یا به عبارتی تزئینات می‌رسیم. شاید تا به حال کمد دیواری‌هایی را دیده باشید که با موارد مختلف به زیبایی تزئین شده باشند. واضح است که هر چه تعداد این اکسسوری‌ها بیشتر باشد، کمد دیواری مد نظرتان هم گران‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

هدف از نوشتن این مقاله این بود که بتوانید قیمت کمد دیواری دلخواهتان را تا حد زیادی حدس بزنید. امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

عوامل موثر در تعیین قیمت کمد دیواری

مهم ترین عواملی که در قیمت کمد دیواری تاثیرگذار است عبارتند از :

  1. مقدار و نوع چوب یا MDF مصرف شده
  2. نوع یراق (شامل جک، لولا، ریل، دستگیره، پایه و … می‌باشد)
  3. تعداد و ارتفاع ستون ها و همچنین حجم منبت کاری ها
  4. نوع روکش و رنگ مصرفی

نوع یراق آلات مصرفی

بدلیل اینکه خرید یراق استاندارد تاثیر مستقیمی در طول عمر و زیبایی کابینت آشپزخانه دارد توجه به جزئیات و حتی برند این تجهیزات اهمیت بیشتری پیدا می کند. بیشتر شرکت های تولید‌کننده کمد دیواری از برند‌های مطرح و خارجی برای یراق آلات کمد دیواری استفاده می‌کنند تا کیفیت کار تضمین شود. مهم ترین یراق آلاتی که برای این منظور استفاده می شود متعلق به شرکت‌های فانتونی و بلوم اتریش است که هر دو کیفیت خوبی دارند و جزو بهترین‌ها هستند.

انتخاب نوع متریال کمد دیواری

در سمت دیگر، کسب و کارهایی در این حوزه به چشم می‌خورد که کمد دیواری‌های چندان جالبی از نظر شکل و کیفیت ندارند. افراد وقتی نسبت به خرید آن‌ها اقدام می‌کنند، بعد از مدتی باید به فکر تعویض باشند. اندازه نیز برای مردم مهم است که متاسفانه بعضی از این برندها به آن توجهی ندارند. حتی دیده شده است که برخی از آن‌ها، قیمت‌های بالایی را نسبت به کیفیت کمدها دریافت می‌کنند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که دانستن این موضوع می‌تواند کمک فراوانی به ما کند. حال که در این زمینه مطالبی را خدمتتان عرض کردیم، بهتر است ابتدا ببینیم که کمد دیواری‌ها چه تنوعی دارند.

منبع : closetworks

تاریخ بروزرسانی : 1400/06/26

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *