کابینت حرفه ای

کابینت آشپزخانه این روزها به بخش مهمی از صنعت دکوراسیون تبدیل شده و طراحی بهینه و استاندارد آن به افزایش کارایی و استفاده ی بهتر از فضای موجود در آشپزخانه کمک می‌نماید. علاوه براین در اختیار داشتن یک کابینت حرفه‌ ای باعث می‌شود از کار کردن در آشپزخانه خسته نشوید و حس خوبی داشته باشید.

اما چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که یک کابینت حرفه‌ ای بنظر برسد؟ آیا این ویژگی‌ها همگی ظاهری هستند یا با تجربه کاربری خوب و عواملی مانند : دسترسی آسان، کیفیت متریال مصرفی و طول عمر بالا ارتباط دارد؟ کابینت آشپزخانه متمایز و حرفه‌ای نشان از سلیقه بالا و دانش و تجربه‌ی بکار رفته در طراحی، تولید و نصب آن دارد. اما چطور باید چنین کابینتی سفارش دهیم و چه پارامترهایی را باید در هنگام خرید در نظر بگیریم تا کابینت حرفه ای و زیبایی داشته باشیم؟ در این محتوا به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

کابینت حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

1) نحوه طراحی و جانمایی وسایل آشپزخانه

شاید برای بسیاری معنای کابینت حرفه‌ای در متریال و نوع ساخت و در نهایت نصب این ملزومات خلاصه شده باشد. اما به‌طور قطع نمی‌توان تنها به این موارد توجه کرد و از چیدمان تخصصی وسایل آشپزخانه و کابینت‌ها غافل شد. این مورد با استفاده از سلیقه مشتری و تجربه طراح و آرشیتکت پروژه و همچنین با در نظر گرفتن ابعاد و پلان آشپزخانه تعیین می‌شود. اینکه برای چه آشپزخانه ای چه کابینتی و با چه چیدمانی مناسب است اهمیت بسیار زیادی دارد که فقط یک فرد متخصص و با تجربه می‌تواند در مورد آن اظهار نظر نماید.

2) انتخاب صحیح متریال و مواد اولیه

متریال مصرفی در ساخت کابینت تاثیر بالایی در زیبایی، کاربرد و ماندگاری آن داشته و در صورت انتخاب مناسب، زحمات سازنده را به ثمر می‌رساند. با وجود تنوع بالای موجود در انواع چوب، ام‌دی‌اف و فلز مصرفی در ساخت این ملزومات، راه برای انتخاب هوشمندانه متریال مناسب باز بوده و افراد می‌توانند از میان این متریال با توجه به سبک کابینت بهترین مواد اولیه را انتخاب کنند.

درصورتیکه کابینت مینیمال یا مدرن انتخاب کنید احتمالاً بهترین متریال برای شما MDF خواهد بود اما اگر به سبک‌های کلاسیک علاقه دارید چوب طبیعی علیرغم قیمت بالایی که دارد گزینه‌ی بسیار خوبی برای ساخت کابینت‌های سبک کلاسیک و رومی بشمار می‌آید.

کابینت حرفه ای

3) رنگ بندی مناسب و هماهنگی با محیط

معجزه رنگ‌ها نه‌ تنها در همه بخش‌های منزل نیز خود را نشان داده و تاثیر شگرفی برجای می‌گذارد. اما هنگامی که صحبت از تولید کابینت حرفه‌ای به میان می‌آید، این تاثیر صدچندان شده و فضای آشپزخانه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. انتخاب هارمونیک و متناسب رنگ کابینت با محیط اطراف، از دیوارها تا اکسسوری و سایر ملزومات مورد استفاده در این مکان، می‌تواند فضای شما را دگرگون کرده و به آن روح ببخشد. پیشنهاد می‌کنیم به‌ ویژه در این مورد با اهل فن و کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت نموده و از تجربه و دانش آنها در زمینه شناخت و انتخاب رنگ‌ها بهره‌ ببرید.

4) ابعاد استاندارد و کاربردی بودن همه ی فضاها

استفاده بهینه از فضای در دسترس و طرح نقشه مناسب برای چیدمان کابینت حرفه ای در آشپزخانه، امروزه به هنری در دنیای معماری و طراحی داخلی تبدیل و شگفتی و تحسین کاربران را در تفاوت موجود بین چیدمان حرفه‌ای و غیرتخصصی به همراه دارد. اینکه شما از کابینت های گلاس استفاده می‌کنید یا چوبی تفاوت زیادی در استفاده بهینه از فضای موجود ندارد. بنابر این چیدمان بهینه و رعایت استانداردها تحت هر شرایطی به شما کمک خواهد کرد.

5) نصب دقیق و بدون ایراد

نصب مرحله مهمی در تولید کابینت آشپزخانه است که می‌توان آن را چکیده و نتیجه نهایی کار نیز به‌شمار آورد. هرقدر هم کابینت ساخته شده زیبا و مرغوب بوده و از تناسب رنگ و دیگر فاکتورهای کیفیت برخوردار باشد، بدون یک نصب حرفه‌ای و بی‌عیب و نقص نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. بنابر این یکی از ویژگی‌های مهم یک کابینت حرفه ای اجرای دقیق و نصب صحیح آن است خصوصاً اگر کابینت نئوکلاسیک یا کلاسیک باشد حساسیت این مرحله بیشتر است و حتماً باید توسط یک نصاب ماهر انجام شود.

6) استفاده بجا از اکسسوری

اکسسوری‌ها نقش تیغ‌های دولبه‌ای را ایفا می‌کنند. بدون شک کاربرد بجا و به‌اندازه اکسسوری‌ها تاثیر بالایی در بالا بردن کیفیت کار و تمایز مجموعه کابینت‌های شما دارد. اما به‌خاطر داشته باشید که استفاده نابجا و بیش از نیاز از این ملزومات دکوراتیو نیز آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دوراسیون آشپزخانه شما وارد کرده آن را به سطح یک نمونه بازاری و بسیار معمولی تنزل می‌دهد.

7) نورپردازی مناسب

نور از المان‌های مفید و موثر در اجرای هر کابینت حرفه ای است که در صورت استفاده مناسب می‌تواند تاثیرات جالبی در فضای آشپزخانه ایجاد کند. علاوه بر نور محیطی و کاربردهای آن، استفاده از نور مخفی و تجهیزات تخصصی نورپردازی در این فضا در کنار کاربرد حرفه‌ای انواع لوستر و آباژور آشپزخانه در مجموع تاثیرات شایانی در این فضا برجای می‌گذارد.

8) معقول و منطقی بودن هزینه تمام شده

برآورد هزینه‌ها و تناسب آن با توان اقتصادی و صرفه آن از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در اجرای یک کابینت حرفه‌ای محسوب می‌شوند. بی‌شک مدیریت صحیح این مورد ضمن تامین رضایت شما از کابینت‌های نصب شده، مقرون به‌صرفه بودن این ملزومات را نیز شامل خواهد شد.

9) انتخاب سبک

یکی از اصول مهم حرفه‌ای‌گری در عصر ما سبک‌شناسی و پیروی از سبک مشخص در صنعت و هنر است. امروزه نمی‌توانیم از کابینت حرفه ای سخن بگوییم، بدون آنکه درباره سبک طراحی و تولید آن اطلاعات کافی داشته باشیم. پس اگر مایلید تجربه یک کابینت متمایز و خاص را از سر بگذرانید، ابتدا سبک دلخواه خود را برای انجام آن مشخص کرده و سپس در مسیر سفارش آن گام بردارید.

کابینت حرفه ای مدرن

10) در نظر داشتن شرایط آشپزخانه

با وجود آنکه متریال مصرفی در ساخت کابینت در مواردی با مواد اولیه مصرفی با کمد و تخت یکسان است، اما وجود حرارت و رطوبت به‌مراتب بیشتر در فضای آشپزخانه، انتخاب متریال تخصصی و مقاوم در برابر این موارد و عوامل فیزیکی موجود را الزامی می‌کند.

11) نوع تجهیزات به کار رفته در ساخت

همانقدر که متریال مصرفی و طراحی قوی در ساخت کابینت موثر است، به همان میزان تجهیزات و دستگاه‌های به‌کار رفته در ساخت نیز تولیدات حرفه‌ای را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. امروزه استفاده از دستگاه برش CNC، تجهیزات نصب نوار و روکش پرس، نصب PVC و امثال آن در نتیجه نهایی کار تاثیر زیادی دارد.

12) خدمات پس از فروش خوب

لابد شما هم این جمله را شنیده‌اید که پایان هر فروش خوب، آغاز یک تعهد است! در مورد تهیه و کاربرد کابینت حرفه‌ای نیز این روال وجود دارد و از شرکت‌های تولید و عرضه کننده کابینت، انتظار خدمات پس از فروش عالی و تخصصی می‌رود.

سخن آخر

در کنار همه موارد ذکر شده استفاده از خدمات مشاوره و کسب راهنمایی از متخصصین فن پیش از انتخاب نهایی ثبت سفارش از مواردی است که به تولید کابینت حرفه ای کمک زیادی می‌کند.
پیشنهاد می‌کنیم با رعایت این موارد ضمن انتخاب بهینه به پروسه تولید این نوع کابینت کمک کرده و از مزایای انتخاب برتر و متمایز بهره‌مند شوید.

تاریخ انتشار : bhg & thorkitchen

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *