لیست قیمت و هزینه طراحی کابینت

طراحی کابینت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفارش و اجرای کابینت آشپزخانه است. به این دلیل که تولید کابینت آشپزخانه بر اساس اندازه‌های برداشت شده از پروژه توسط طراح صورت می‌گیرد. پس اگر این اندازه‌ها دقیق نباشند یا محدودیت‌های موجود در فضا هنگام اندازه برداری در نظر گرفته نشوند حتماً در هنگام نصب کابینت به مشکل خواهید خورد. در خوشبینانه ترین حالت در صورت دقیق نبودن اندازه‌ها روند پروژه به کندی پیش خواهد رفت و زمان بیشتری برای اصلاح اندازه‌ها و نصب کابینت نیاز خواهید داشت. پس لطفاً حساسیت زیادی نسبت به مبلغی که به عنوان هزینه طراحی کابینت آشپزخانه پرداخت می‌کنید نشان ندهید. چراکه یک طراحی بروز و تخصصی کار شما را به عنوان کارفرما در انتقال و تفهیم نیازها به شرکت کابینت سازی آسان می‌نماید.

همچنین تفاوت زیادی بین طراحی ارائه شده توسط شرکت‌های معتبر طراحی کابینت با طراحی افراد نیمه ماهر و مبتدی وجود دارد. بنابر این مطمئن باشید هزینه‌ای که بابت دستمزد به شخص یا شرکت طراح پرداخت می‌کنید هدر نمی‌رود و بازده زیادی برای شما خواهد داشت.

مهم ترین پارامترهایی که یک طراحی استاندارد عبارتند از:
  1. در نظرگیری نیاز و سلیقه کارفرما
  2. توجه به استاندارد های کابینت آشپزخانه
  3. کاربردی بودن طرح از نظر عملیاتی و اجرا
  4. توجه به جزئیات و کامل بودن طراحی

هزینه طراحی کابینت آشپزخانه

این سوال خیلی عمومی و کلی است و برای پاسخ به آن نیاز است تا جزئیات بیشتری از پروژه وجود داشته باشد. مهم ترین موضوعی که در بحث هزینه و قیمت طراحی کابینت حائز اهمیت است سبک طراحی کابینت است. مطمئناً هزینه طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و ساده کمتر از کابینت های سبک کلاسیک خواهد بود. دلیل این موضوع پرداختن به جزئیات بیشتر در سبک های کلاسیک و چوبی است. اگر فرض کنیم طراحی یک واحد کابینت آشپزخانه مدرن دو روز زمان احتیاج داشته باشد برای طراحی کابینت کلاسیک حداقل به 6 تا 7 روز زمان نیاز خواهید داشت. پس زمان، یکی از پارامترهای کلیدی در ارزش گذاری پروژه طراحی آشپزخانه خواهد بود.

4 عامل تاثیر گذار در قیمت طراحی کابینت

  1. اولین و مهم ترین عامل انتخاب سبک کابینت است : هرچه مدل کابینت ساده تر باشد و جزئیات کمتری داشته باشد زمان کمتری برای انجام طراحی خواهد برد. قطعاً هزینه های اجرایی و طراحی کابینت روکش چوب ساده کمتر از کابینت تمام چوب کلاسیک خواهد شد.
  2. عامل بعدی حجم پروژه است : هرچه حجم کار بالاتر باشد زمان و تخصص بیشتری برای برداشت دقیق اندازه ها و همچنین طراحی و رندرگیری نیاز است.
  3. کیفیت در طراحی همیشه حرف اول را می زند! هرچه طراحی تخصصی تر و با کیفیت بالاتر انجام شود احتیاج به دانش فنی بالاتر و سخت افزار های پیشرفته دارد در نتیجه هزینه طراحی کابینت با افزایش کیفیت بالا خواهد رفت.
  4. تجربه شخص طراح در روند انجام پروژه تاثیر بسیار زیادی دارد. شاید یک طراح تازه کار بتواند با سیستم های سخت افزاری قوی یک طرح بسیار با کیفیت از نظر وضوح تصویر به شما ارائه نماید اما اگر تجربه کافی را در این زمینه نداشته باشد حتماً در محاسبات و مراحل پایانی کار طرح با مشکل مواجه می شود.

بین طراحی و اجرای کابینت چه ارتباطی وجود دارد؟

از گذشته تاکنون بین طراحی و تولید کابینت آشپزخانه همواره یک فاصله وجود داشته و دارد که بر کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی می گذارد. این فاصله ناشی از عدم آگاهی شرکت های طراحی و معماری از محدودیت هایی است که در نجاری و کار با چوب و ماشین آلات صنعت نجاری وجود دارد. از سوی دیگر به دلیل اینکه بیشتر نجاران و کابینت سازان به صورت عملی و در کارگاه های کابینت سازی با فرایند تولید کابینت آشنا شده اند و اطلاعات دقیقی از نقشه های اجرایی و همچنین طراحی کابینت ندارند، نمی توانند به آسانی طراح های ارائه شده توسط شرکت های معماری و طراحی دکوراسیون را پیاده سازی کنند.

بنابر این همیشه میان طراحی و کاری که در نهایت به کارفرما ارائه می شود، اختلافاتی وجود دارد. اما راه حل این مشکل چیست؟

تنها راه ممکن برای حل این مشکل آکادمیک شدن صنعت تولید کابینت و برگزاری دوره های آموزش تئوری و عملی نجاری و طراحی کابینت است. به کارفرمایان و مشتریان محترم توصیه می نماییم با شرکت‌هایی برای ساخت کابینت کار کنند که خودشان مجری طرح هستند این موضوع باعث می شود طراحی انجام شده بر اساس اصول و استانداردهای تولید کابینت آشپزخانه انجام شود و نتیجه بهتری از کار گرفته شود.

آیا کابینت کلاسیک الزاماً شلوغ طراحی می شود؟

خیلی از افراد فکر می کنند کابینت کلاسیک ، کابینتی است که پر از منبت و برجستگی است اما واقعیت این است که تعداد ستون ها و سرستون های منبت کاری شده و سبک درب های کابینت کاملا مطابق با سلیقه مشتری خواهد بود. بنابر این می توانید در هنگام انتخاب کابینت سبک کلاسیک در مورد تمامی این جزئیات شخصاً تصمیم گیری نمائید.

متاسفانه به علت سوء استفاده بعضی از افراد و دریافت طراحی از یک شرکت و ارائه به شرکتی دیگر قبل از انجام طراحی هزینه دریافت خواهد شد و پس از اجرا و انجام کار مبلغ طراحی از قرارداد کسر خواهد شد و در واقع طراحی به صورت رایگان ارائه خواهد شد اما در صورت عدم دستیابی به توافق هزینه طراحی از مشتری اخذ خواهد شد و مشتری این حق را دارد که از طرح مورد نظر برای همکاری با شرکت دیگر استفاده نماید.

  1. هزینه طراحی کابینت مدرن چگونه محاسبه می شود؟
  2. هزینه طراحی کابینت آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟
  3. هزینه طراحی کابینت کلاسیک بیشتره یا مدرن؟
  4. هزینه طراحی کابینت چوبی چقدره؟
  5. قیمت طراحی کابینت آشپزخانه چنده؟
  6. قیمت طراحی کابینت و اجرای آن به چه صورت است؟
  7. قیمت طراحی کابینت کلاسیک وابسته به چه پارامترهایی است؟
  8. قیمت طراحی کابینت آشپزخانه مدرن چقدره؟

قیمت طراحی و تولید کابینت با متریال چوبی

کابینت چوبی بهترین نوع کابینتی است که شما می توانید در منزل خود اجرا کنید. البته برخلاف باور عموم که فکر می کنند کابینت چوبی به صورت کامل با چوب اجرا می شود اما در بیشتر موارد این اتفاق نخواهد اُفتاد. نه اینکه نتوان کابینت تمام چوب ساخت اما بنا بر دلایلی ما به مشتریان پیشنهاد می کنند که کابینت را بصورت ترکیبی از چوب و ام دی اف بسازند. دلیل اول این پیشنهاد کاهش قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه است و دلیل دوم به جهت ملاحظات فنی و بالا رفتن استحکام و مقاومت کابینت است. بطور کلی مزایای استفاده از ام دی اف و چوب در کنار هم عبارتند از:

1) صرفه جویی در منابع مالی

  • هر چوبی مناسب ساخت کابینت آشپزخانه نیست و چوب هایی که برای این منظور استفاده می شوند دوام و مقاومت بالایی دارند و خرید چنین چوب هایی هزینه های طراحی و تولید کابینت آشپزخانه را تا حد زیادی افزایش می دهد.

چوب های ارزان قیمت : چوب روسی و چوب سفید

چوب های گران قیمت : راش گرجستان یا آلمان ، بلوط کانادایی و گردو آمریکا

2) افزایش دوام و استحکام

  •  بدلیل استفاده از چسب و رزین و … در تولید ورق ام دی اف، در مواردی استحکام آن از چوب طبیعی بیشتر است به همین دلیل در ساخت یونیت کابینت چوبی از ورق MDF ملامینه استفاده می شود که تا حد زیادی در برابر رطوبت و خراشیدگی مقاوم است.
  • بعضی قسمت ها اصلا در معرض دید نیست که شما بخواهید با صرف هزینه زیاد این قسمت ها را از چوب طبیعی بسازید. یونیت یا بدنه کابینت جزو همین قسمت است و در ساخت چنین بخش هایی بهتر است از ورق ام دی اف استفاده شود تا هم قیمت طراحی کابینت و ساخت آن کاهش یابد و هم مقاومت بدنه بالاتر برود.

3) دلایل فنی و مهندسی

  • دلیل سوم این است که از نظر فنی بعضی بخش ها را نمی توان تمام چوب ساخت مثل قسمت صاف و میانی درب کابینت و همچنین بدنه آن که باید حتما بصورت ترکیبی از ام دی اف و چوب یا روکش چوبی ساخته شود چون چوب بعد از مدتی کمی تغییر حالت می دهد و ممکن است دچار ترک خوردگی یا تابیدگی شود. همچنین قسمت کابینت زیر سینک به هیچ عنوان نباید از چوب ساخته شود بلکه باید در ساخت بخش هایی که با آب و رطوبت سرو کار دارند از ورق PVC استفاده شود.

منبع : homeguide.com

آخرین بروزرسانی : 1400/06/07

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *