کابینت ای جی تی (AGT)

پیش از اینکه در مورد کابینت AGT توضیح دهیم لازم است بدانید که برند ای جی تی (AGT) ترکیه به عنوان یک از بهترین و مرغوب‌ترین انواع MDF در بازار ایران و دیگر کشور‌های خاور میانه شناخته می‌شود و تنها دلیل پر تقاضا بودن این برند، کیفیت بسیار بالا و مطابقت مشخصات فنی محصولات شرکت ای جی تی AGT با استاندارد‌های جهانی است. از دیگر عوامل پر تقاضا بودن کابینت های گلاس برند AGT نسبت به سایر کابینت‌های ام دی اف، متراکم بودن مغز MDF و همچنین استفاده از روکش بدون موج با طول عمر و دوام بالا است. 

اما چرا کابینت ای جی تی ترک بر سر زبان‌ها افتاد؟ دلیل بالاتر بودن قیمت آن نسبت محصولات مشابه چیست و چرا بسیاری از مشتریان تاکید دارند از این برند برای تولید و ساخت کابینت منزلشان استفاده شود؟ چگونه می‎‌توان کابینت AGT اصل را از نوع تقلبی تشخیص داد؟ همچنین مشخصات فنی و رنگ بندی‌ محصولات AGT ترکیه را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کابینت AGT

ویژگی‌های کابینت ای جی تی AGT

در سال‌های اخیر MDF ای جی تی (AGT) و کابینت ترک یکی از انواع محصولات چوبی هستند که در میان مردم ایران بسیار شناخته و پرطرفدارند. بخش وسیعی از این شناخت و معروفیت به دلیل کیفیت قابل توجه آن است. لازم است بدانید که مغزی ورق‌های ای جی تی، کیفیت بسیار مناسبی دارد. این ورق‌ها از روکش درجه یک پی وی سی PVC ایجاد شده‌اند.

از طرف دیگر این دسته از ورق‌ها در رنگ بندی‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند و دارای گروه بندی های مختلف رنگی از جمله سفید، کرم، قرمز، مشکی، طوسی و رنگ‌های طرح چوب می‌باشد. در بعضی از مواقع نیز ورق‌های ای جی تی ترک، دارای رنگ‌های اکلیل دار و یا برجسته هستند. مانند رنگ سفید اکلیلی، رنگ کرم اکلیلی و یا رنگ مشکی اکلیلی و … با توجه به گسترده بودن طیف رنگی ورق AGT قابلیت استفاده ترکیبی از این ورق در کنار کابینت ام دی اف خام رنگ شده وجود دارد.

  • در محصولات شرکت ای جی تی اصولاً نوع مات نسبت به نوع براق کمی ارزان‌تر است.
  • نگهداری و نظافت کابینت AGT (براق) آسان‌تر است.
  • از نظر کیفیت روکش، میزان مات و براق بودن ام دی اف تفاوت زیادی باهم ندارند.

کابینت کرم نسکافه ای

نحوه ساخت و اجرای کابینت ای جی تی (AGT)

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، در حال حاضر از ورق‌های ای جی تی در مصارف مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این مصارف استفاده از ورق‌های ای جی تی در ساخت کابینت آشپزخانه است. لازم است بدانید که کابینت ای جی تی به نوعی از کابینت‌ها گفته می‌شود که در فرایند طراحی و اجرای آن‌ها، از ورق‌های ام دی اف و ای جی تی ترک استفاده می‌کنند. لازم است بدانید که این ورق‌ها از جنس بسیار مرغوبی به وجود آمده‌اند. بنابراین کابینت تولید شده از این ورق‌ها نیز کابینتی بسیار با دوام و مقاوم خواهد بود و کیفیت قابل توجهی خواهد داشت.

برخلاف تصور بیشتر افراد شرکت AGT هم ورق ام دی اف براق تولید می‌کند و هم رنگ مات، در مقایسه با کابینت ام دی اف ملامینه این ورق کیفیت بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهد. همانگونه که می دانید پر تقاضا ترین رنگ کابینت رنگ سفید براق یا مات است. اما مهم‌ترین ایراد کابینت های سفید رنگ این است که به سرعت کثیف می‌شوند و یا پس از مدتی زرد می‌شوند. شاید برای شما دانستن این مطلب جالب باشد که کابینت ای جی تی سفید به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و کاملاً پایدار می‌ماند.

کابینت مدرن ای جی تی

قیمت کابینت AGT

یکی از عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت ای جی تی، نوع ورق ای جی تی مورد استفاده در ساخت آن است. همان‌طور که گفته شد این محصولات دارای رنگ بندی‌ و ابعاد متنوعی هستند که در تعیین قیمت ورق‌ و در نهایت کابینت ای جی تی اثر گذار خواهند بود. از نظر بعضی از افراد تنها عیب این کابینت‌ها مربوط به قیمت بالای آن‌ها خواهد بود اما از نظر برخی دیگر، این قیمت با توجه به کیفیت محصول بسیار متناسب است.

البته قیمت کابینت پلی اورتان (کابینت‌های رنگ شده) در مقایسه با کابینت AGT بالاتر است و از نظر قیمتی کابینتی که با ورق ام دی اف ای جی تی ترک ساخته می‌شوند در رنج میانی قرار می‌گیرند.

قیمت کابینت ای جی تی + یراق ترک از متری 6/000/000 تا 7/000/000 تومان
قیمت کابینت ای جی تی + یراق بلوم اتریش از متری 7/000/000 تا 8/000/000 تومان
کابینت ام دی اف AGT

مقایسه کابینت ای جی تی (AGT) با دیگر کابینت‌ها

کابینتی که از ورق AGT ساخته می‌شود، دارای مقاومت قابل توجهی در برابر نور مستقیم خورشید است. بنابراین نسبت به دیگر انواع کابینت‌ها طول عمر بیشتری دارند. از طرف دیگر این نوع از کابینت، در برابر ساییدگی و هم‌چنین خراش‌های سطحی نیز مقاوم است و در مقایسه با کابینت کلاسیک که معمولاً با چوب تولید می‌شوند طول عمر بیشتری دارد. از دیگر ویژگی‌های کابینت‌ (AGT) می‌توان به تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد. بنابراین می‌توانید رنگ و طرح مورد نظر خود را از میان انواع مختلف کابینت انتخاب کنید. ورق AGT از دو لایه بسیار شفاف پوشیده شده‌ که باعث می‌شود تمیز کردن آن‌ها نسبت به دیگر انواع کابینت‌ها، آسان‌تر باشد.

نحوه تمیز کردن کابینت AGT

برای تمیز کردن سطح این کابینت‌ها تنها کافی است یک دستمال مرطوب نانو در اختیار داشته باشید و سطح کابینت را به راحتی تمیز کنید. اما برای تمیز کردن این کابینت نباید از مواد شوینده، شیمیایی و پاک کننده‌های قوی استفاده کنید. چراکه این مواد، سطح کابینت را با آسیب مواجه خواهند کرد. در این مقاله سعی کردیم در مورد کابینت‌های ساخته شده از ورق ام دی اف ترک بخصوص برند AGT صحبت کنیم. در صورتیکه در مورد قیمت کابینت های گلاس و همچنین سایر محصولات چوبی مانند کمد دیواری، درب اتاقی فریم لس و … سوالی داشتید می‌توانید با همکاران در واحد فروش تماس بگیرید.

منبع : AGT        تاریخ بروزرسانی : 1401/11/17

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *