کابینت ام دی اف متری چند؟

برای طراحی دکوراسیون داخلی، متریال مختلفی وجود دارند که به راحتی می‌توان با استفاده از آنها فضای زیبایی ایجاد نمود. تقریباً ام دی اف MDF پر کاربردترین متریالی است که در صنایع چوبی و کابینت سازی استفاده می شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه تمام شده ی کابینت ام دی اف صحبت کنیم. معمولاً اولین سوالی که ذهن بیشتر مشتریان را بعد از دیدن نمونه کارها درگیر می کند این سوال است : قیمت کابینت ام دی اف متری چند؟ سوالی که خیلی کلی است و پاسخ دادن به آن کمی سخت است! در ادامه سعی می کنیم جزئیات بیشتری از این موضوع را باز کنیم تا دید بیشتری نسبت به کلیت کار پیدا کنید.

بهترین نوع ورق ام دی اف چیست؟

MDF مخفف عبارت Medium Density Fiberboard است که به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است. ام دی اف در واقع ورقی چوبی است که از ترکیب تکه های ریز چوب نرم و سخت تشکیل می‌شود. این فرآورده چوبی در ساخت کابینت، مصنوعات چوبی، انواع کمد و حتی دکوراسیون و تزئین دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال مانند سایر مواد دیگر باید به صورت ورقه ای خریداری شود و سپس توسط افراد متخصص در این زمینه برش و مونتاژ شود.

دو نوع ام دی اف در بازار وجود دارد یکی ام دی اف روکشی که این روکش می تواند ملامینه، هایگلاس، لمی گلاس و … باشد و مدل دوم ام دی اف خام که بیشتر در تولید کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک با پوشش رنگ مصرف می شوند.

کابینت ام دی اف متری چند ؟

یکی از متداول ترین محصولات تولید شده با استفاده از MDF انواع کابینت و ست چوبی آشپزخانه است. برای تکمیل آشپزخانه باید حتما کابینت هایی با در نظر گرفتن سینک و آبچکان و نورپردازی در صورت نیاز طراحی شود که بهترین و به صرفه ترین متریال برای ساختن انواع کابینت ام دی اف است. جالب است بدانید که هزینه کابینت ام دی اف یکی از هزینه‌های قابل توجه در محاسبه قیمت منزل و دفتر کار است که می‌تواند تأثیر مستقیمی در قیمت گذاری داشته باشد. زیرا کابینت از جنس ام دی اف بعنوان امتیاز برای یک ساختمان در نظر گرفته می‌شود.

کابینت ام دی اف متری چند؟

ورقه ام دی اف مزایای زیادی نسبت به سایر انواع فرآورده‌های چوبی دارند. اگر اطلاعات داشته باشید که کابینت ام دی اف متری چند؟ انتخاب ام دی اف برای ساخت انواع وسایل و تزئینات داخلی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. زیرا قیمت ورقه های ام دی اف به نسبت ورقه های چوبی بسیار ارزان‌تر می‌باشد. از مزیت‌های برتر ام دی اف حفظ محیط زیست و درختان است. زیرا این فرآورده از خرده‌های چوب تهیه می‌شود و برای تولید آن نیاز به قطع درختان جدیدتر نیست.

نکته قابل توجه در مورد استفاده از ام دی اف این است که این محصول دارای روکش مخصوصی است که در طرح و رنگ مختلف تولید می‌شوند و دارای تنوع بالایی هستند. همین امر دست طراحان را برای انواع طراحی متناسب با رنگ و سلیقه مشتری باز می‌گذارد. این روکش‌ها به راحتی بر روی ورقه ام دی اف نصب می‌شوند. در واقع شما می‌توانید وسیله‌ای از جنس ام دی اف اما طرح چوب داشته باشید. همین امر موجب جذابیت این فرآورده شده است.

هر ورق ام دی اف چند متر کابینت میدهد؟

پاسخ : بستگی به ابعاد ورق دارد!

ورقه‌های ام دی اف استفاده شده در انواع وسایل در برابر تغییرات دمایی دچار تغییر شکل نخواهد شد به عبارتی فرآیند انبساط و انقباض در این فرآورده رخ نمی‌دهد. این فرآورده در برابر آسیب آفاتی مانند موریانه بسیار مقاوم است زیرا مواد شیمیایی استفاده شده در بافت ام دی اف مانع از نفوذ حشرات به داخل آن می شود. پس با احتساب اینکه بدانید کابینت ام دی اف متری چند ، از لحاظ هزینه بسیار به صرفه تر است.
اما این روزها مساله مهم بودجه و قیمت محصولاتی است که با ام دی اف تهیه می‌شوند.

اگر تا به حال کابینت منزل خود را تغییر داده باشید حتما با این سوال مواجه شده‌اید که کابینت ام دی اف متری چند؟ کابینت در واقع معمولی‌ترین تولیدات با استفاده از ورق MDF است. قیمت ورق‌های MDF بسته به ضخامت و نوع آنها متفاوت است. ورقMDF انواع مختلفی همچون هایگلس، سفید، رنگی، براق، پلی گلس، فوق برجسته فرامید و کینگ برد و ورق‌های با ضخامت بالاتر را شامل می‌شود. هر کدام از این موارد قیمت متفاوتی در بازار چوب دارند.

قیمت کابینت ام دی اف به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه کابینت ام دی اف بستگی به متراژ کابینت، طرح آن، نوع ورق، نوع روکش، یراق آلات مورد استفاده و … در آن دارد. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم هزینه هر متر کابینت ام دی اف شامل خرید ورق، حمل به کارگاه برشکاری، هزینه برشکاری و فارسی کاری، اجرای نوار لبه، اسمبل اولیه، حمل به محل کارگاه، و نصب است. البته هزینه کابینت ام دی اف را نیز می‌توان هم بر اساس متر طول کابینت و هم مترمربع مواد مصرفی در نظر گرفت.

البته این هزینه‌ای که اعلام می‌شود در واقع فقط هزینه هر متر کابینت ام دی اف بدون لولاها، یراق آلات، سینک، آبچکان، نور پردازی، نصب و غیره است. که این هزینه به عنوان هزینه جانبی در نظر گرفته می‌شود. پس حتما هنگام قیمت گیری هزینه هر متر کابینت ام دی اف هزینه‌های جانبی را در نظر گرفته و آنها را در بهای تمام شده کار در نظر بگیرید. اما ذکر این نکته الزامی است با در نظر گرفتن اینکه کابینت ام دی اف متری چند؟ نسبت به سایر مواد مصرفی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و ماندگاری کابینت نیز بیشتر خواهد بود.

منبع : sebringdesignbuild

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/25

قیمت کابینت ام دی اف دیجی کالا

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *