نصب کابینت چند روز طول میکشد؟

نصب کابینت چند روز طول میکشد؟ این سوالی است که بیشتر مشتریان در هنگام سفارش و بررسی قیمت کابینت چوبی یا ام دی اف می‌پرسند و معمولاً هم عدد دقیقی برای پاسخ به آنها نمی‌توان گفت و یا بعضی از کابینت سازان عددی حدودی اعلام می‌کنند که اغلب بعد از پایان پروژه زمان واقعی انجام کار خیلی بیشتر از مدت زمانی است که کابینت کار اعلام می‌نماید و این باعث نارضایتی کارفرما و بدقول شناخته شدن کارگاه‌ها و شرکت‌های کابینت سازی می‌شود.

با پیشرفت دنیا از هر لحاظ، مردم به دنبال وسایل شیک برای منازل خود هستند. این موضوع برای کابینت‌ها نیز صدق می‌کند و اگر مقایسه‌ای از گذشته تا به حال داشته باشیم، متوجه این تغییران خواهیم شد. انواع کابینت‌های مدرن به وجود آمده‌اند که می‌توانند ظاهر جذابی را به آشپزخانه‌ی شما هدیه دهند. به همین منظور، امروز می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که نصب کابینت چقدر زمان میبرد. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

نصب کابینت چند روز طول میکشد؟

برای بهتر و دقیق‌تر پاسخ دادن به این سوال که نصب کابینت چند روز طول میکشد؟ باید پارامتر‌های زیادی را در نظر بگیرید تا برآورد دقیق‌تری از مدت زمان نصب و تحویل کابینت داشته باشید. علاوه بر در نظر گرفتن میزان و حجم کار و نوع سبک کابینت که تاثیر زیادی در تعیین زمان اجرایی کار دارد شما باید عوامل غیر قابل پیش بینی مانند احتمال بروز ایراد فنی در تولید و دوباره کاری و همچنین تعطیلی ناشی از کرونا را در تخمین زمان نصب کابینت محاسبه نمایید.

پاسخ کوتاه :

اگر پاسخ کوتاه و حدودی می‌خواهید باید بدانید که توان اجرایی هر مجموعه با مجموعه دیگر تفاوت دارد. اما اگر یک تیم دو نفره ماهر برای نصب داشته باشیم، برای کابینت‌های مدرن با ابعاد آشپزخانه‌ای حدود 9 تا 12 متر مربعحداکثر 5 روز برای نصب کابینت باید در نظر گرفت و برای کابینت کلاسیک این عدد 2 برابر خواهد شد. یعنی حداکثر 10 روز نصب کابینت‌های چوبی طول خواهد کشید.

نصب کابینت چند روز طول میکشد؟
نصب کابینت چند روز طول میکشد؟

طراحی و نصب کابینت چقدر طول میکشه؟

در جواب این سوال باید گفت که همه چیز به متراژ آشپزخانه و نوع کابینتی که مد نظر دارید، بستگی خواهد داشت. انواع کابینت‌ها همچون کابینت نئوکلاسیک، کلاسیک و مدرن، پروسه تولید متفاوتی دارند و از نظر زمان مورد نیاز برای طراحی، تولید و حتی نصب باهم تفاوت‌های زیادی دارند. برای مثال کابینت‌های مدرن اغلب نیاز به رنگ آمیزی ندارند در صورتیکه کابینت‌های چوبی و روکش چوب طبیعی حتماً باید رنگ آمیزی شوند.

همین عامل باعث می‌شود اختلاف زمانی زیادی بین تولید کابینت مدرن مانند کابینت ملامینه با کابینت چوبی سبک کلاسیک با منبت‌های هنر دست وجود داشته باشد.

پس ابتدا باید نوع کابینت مد نظرتان را انتخاب کنید و سپس ببینید که ساخت یا نصب هر یک چه قدر زمان می‌برد؟ اگر چه در این بخش به طور میانگین اشاره‌هایی به این موضوع خواهیم داشت. مثلا آشپزخانه‌ای را تصور کنید که حدود 12 متر مربع مساحت دارد. نصب کابینت‌ رومی با رنگ سفید طلایی برای چنین فضایی بین 10 تا 15 روز زمان نیاز دارد. در صورتیکه برای کابینت نئوکلاسیک که جدید ترین مدل کابینت در بازار می باشد حداکثر یک هفته زمان نیاز است.

تولید و نصب کابینت چند روز طول میکشد؟

همیشه و در همه موارد زمان تولید و نصب کابینت به متراژ و مدل کابینت بستگی دارد اما پارامترهای موثر دیگری هم وجود دارند که در کاهش یا افزایش زمان اتمام نصب کابینت آشپزخانه دخیل هستند. برای مثال اینکه شما سفارش خود را در پیک کاری شرکت‌های طراحی دکوراسیون و تولید کابینت ثبت کنید یا در زمانی که حجم کاری آنها کم است در زمان طراحی و ساخت و همچنین تعیین اینکه نصب کابینت چقدر زمان میبرد، تاثیر زیادی دارد.

بنابر این تلاش کنید که کابینت‌های خود را در زمان‌هایی به کابینت‌سازان بسپارید کم کار تر هستند. (در فصل زمستان، مخصوصاَ اواخر سال بیشتر مردم به فکر تغییر دکوراسیون و تعویض کابینت آشپزخانه خود هستند، در نتیجه اغلب سفارشات در این فصل با تاخیر بیشتری آماده و تحویل می‌شود)

ابعاد و حجم کار چه تاثیری بر مدت زمان نصب کابینت دارد؟

همانطور که اشاره شد بزرگ یا کوچک بودن کابینت موضوعی است که قبل از پاسخگویی به سوال نصب کابینت چند روز طول میکشد؟ حتماً باید به آن پرداخته شود. بدیهی است که هر چه اندازه کابینت شما بزرگ‌تر باشد، برای ساخت و نصب آن زمان و نیروی کار بیشتری احتیاج دارد. همچنین حرفه ای و باتجربه بودن تیم سازنده و نصاب کابینت نیز باید در نظر گرفته شود. هر چه سابقه‌ی این تیم طراح و سازنده کابینت‌ بیشتر باشد، سرعت نصب کابینت بیشتر خواهد شد.

برای مثال اگر تجهیزات جانبی و اکسسوری‌های مختلف در طراحی کابینت تعبیه شده باشد، باید زمانی جداگانه برای اینکار تخصیص داده شود. همچنین در طراحی بعضی از آشپزخانه‌ها فضایی با عنوان پنتری کابینت برای نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود که نصب آن به مدت زمان نصب کابینت می‌افزاید. این موضوع در مورد ویترین‌های شیشه خور، نور مخفی کابینت و … نیز صادق است.

از تجهیزات اکیپ نصب غافل نشوید!

برخی از کابینت‌سازان از ساده‌ترین وسایل به منظور ساخت و نصب کابینت‌ها استفاده می‌کنند. این قضیه باعث می‌شود که نصب کابینت‌های شما با تاخیری نسبتا طولانی مواجه شود. این در حالی است که اگر آن‌ها از وسایل و تجهیزات بروز و کارآمد بهره ببرند، کار شما زودتر راه خواهد افتاد. این اتفاق در تولید کابینت هم کاملاً صادق است. هرچه تولید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود و طرح پیشنهادی قابلیت اجرایی بالایی داشته باشد و تمامی محدودیت‌ها در نظر گرفته شود، تیب نصب کابینت کار آسان‌تر و روتین‌تری دارد. در نتیجه سرعت پیشرفت کار بسیار بالاتر خواهد بود.

در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با نحوه تخمین صحیح زمان لازم برای نصب انواع کابینت و پاسخ به اینکه نصب کابینت چند روز طول میکشد؟ آشنا کنیم. امیدواریم این محتوا به حد کافی برای شما مفید بوده باشد و دغدغه های شما عزیزان را در مورد اینکه نصب کابینت چند روز زمان میبرد، برطرف کرده باشد.

منبع : finehomebuilding.com & sebringdesignbuild.com

تاریخ انتشار : 1400/11/18

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *