طراحی لابی مدرن و کلاسیک

در معماری نوین و امروزی، طراحی لابی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین دلیل حائز اهمیت بودن بخش ورودی ساختمان این است که لابی اولین جایی از ساختمان است که افراد با آن مواجه می‌شوند. اگر طراحی دکوراسیون لابی آپارتمان درست و اصولی باشد، ناخود‌آگاه در هنگام ورود حس خوبی در ذهن افراد مختلف ایجاد خواهد شد. استفاده از چوب در طراحی لابی ساختمان به یک عادت همیشگی طراحان دکوراسیون تبدیل شده، چرا که چوب بافت انعطاف پذیری از بابت شکل پذیری و رنگ آمیزی دارد و جزو بهترین متریال برای اجرای قرنیز و دیوارکوب و سقف کاذب و همچنین درگاهی و گیت چوبی به شمار می‌آید.

  • چوب تنوع رنگی و فرم پذیری بالایی دارد.
  • طراحی لابی با استفاده از چوب گرما و حس خوشایندی به محیط می‌بخشد.

چگونه یک شرکت طراحی داخلی حرفه‌ای پیدا کنیم؟ 

برای اینکه طراحی لابی اصولی و استاندارد انجام شود باید حتماً از یک شرکت طراحی کابینت یا دکوراسیون کمک بگیرید. تا اصول طراحی داخلی و معماری بهتر و بیشتر رعایت شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از عقد قرارداد و انتخاب تیم طراحی باید انجام داد بررسی سابقه اجرایی شرکت مورد نظر است. بسیاری از مجموعه‌‎هایی که در حیطه‌ی طراحی داخلی و معماری کار می‌کنند در طراحی ماهر هستند اما در اجرای طرح ممکن است با مشکل مواجه شوند یا حداقل از نظر زمانی نتوانند در موعد تعیین شده پروژه را با موفقیت به پایان برسانند. بنابر این داشتن تیم اجرایی ماهر و انجام 0 تا 100 طراحی و اجرای دکوراسیون چوبی لابی مزیت رقابتی مهمی است که راحت نمی‌توان از کنار آن گذشت.

  • بهترین حالت این است که شرکتی که کار طراحی را انجام می‌دهد اجرای طرح را هم به عهده بگیرد.
  • شرکت‌های معتبر غالباً سابقه اجرایی و پروژه‌های انجام شده دارند. پس حتماً به این نکته توجه کنید.

اهمیت سبک طراحی لابی ساختمان

قبل از اینکه تصمیمی در مورد طراحی دکور لابی آپارتمان بگیرید حتماً در مورد سبک‌های مختلف معماری اطلاعات کسب کنید. اگر نمای بیرونی ساختمان به سبک کلاسیک و رومی با ستون‌های بزرگ سنگی و کتیبه‌های سبک هخامنشی و رومی تزئین شده باشد بهتر است برای ایجاد هماهنگی بیشتر دکوراسیون لابی پروژه هم به سبک کلاسیک اجرا شود. اما اگر طراحی کلی سازه از سبک مدرن پیروی می‌نماید، قطعاً پیشنهاد ما طراحی لابی ساختمان به سبک مدرن خواهد بود.
  • شناخت سبک‌های مختلف در انتخاب مدل طراحی لابی تاثیر زیادی دارد.
  • سبک کلاسیک عموماً با چوب طبیعی اجرا می‌شود و هزینه بیشتری نسبت به سبک مدرن دارد.
  • رنگ بندی مناسب و ایجاد هارمونی میان رنگ‌ها در زیبایی طراحی لابی ساختمان تاثیر بسزایی دارد.

 

8 عامل مهم در طراحی لابی ساختمان 

1- متراژ لابی ساختمان

اندازه‌ی فضایی که برای لابی آپارتمان در نظر گرفته می‌شود در نحوه‌ی طراحی تاثیر گذار است. مسلماً وقتی شما با محدودیت فضا مواجه نباشید قدرت مانور بیشتری دارید. ضمن اینکه میزان وسعت لابی و حتی ارتفاع سقف در انتخاب سبک طراحی لابی ساختمان از نظر مدرن یا کلاسیک بودن تاثیر گذار خواهد بود.
  • در طراحی لابی کوچک انتخاب سبک مدرن نسبت به کلاسیک ایده آل‌تر است.

2- نحوه نورپردازی

نورپردازی در زیبایی لابی آپارتمان بسیار موثر است و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. نورپردازی نمای بیرونی ساختمان و محوطه ورودی و همچنین نورپردازی راهروها و سالن انتظار باید با استفاده از تکنولوژی روز و به صورت قابل تنظیم انجام شود. استفاده ترکیبی از نور طبیعی در کنار نور مصنوعی ایده خوبی است که در بیشتر پروژه‌ها می‌توان آن را اجرا کرد.

  • بهره گیری از نور طبیعی در کنار نور مصنوعی به هرچه بهتر جلوه کردن لابی آپارتمان کمک خواهد کرد.

3- نوع متریال و مدل درب ورودی

درب لابی و طراحی آن یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که باید به دقت انجام شود چون به شدت روی زیبایی لابی آپارتمان تاثیر می‌گذارد. انتخاب رنگ درب و نوع روکش و کیفیت ساخت فاکتورهای مهمی هستند که اثر زیادی در جلوه‌ی ساختمان خواهند گذاشت.

  • چوب بهترین متریالی است که در طراحی دکوراسیون لابی ساختمان و حتی هتل‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

4- استفاده از اکسسوری و گیاهان آپارتمانی

استفاده از گلدان‌های بزرگ و گیاهان آپارتمانی و همچنین محوطه سازی و ایجاد فضای سبز و آب‌نما می‌تواند اثر زیادی در طراحی ورودی لابی ساختمان داشته باشد.

  • بیشتر معماران و طراحان حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای به ایجاد فضای سبز و محوطه سازی در طراحی خود دارند.

5- طراحی کانتر میز لابی من

میز لابی من یا کانتر پیشخوان که در نزدیکی بخش ورودی لابی قرار می‌گیرد اهمیت زیادی در زیبایی فضای داخلی این بخش دارد و حتما باید از نظر ابعاد و طراحی ظاهری متناسب باشد و حتی الامکان با بهترین متریال ساخته شود تا طول عمر بالایی داشته باشد.

  • میز لابی من و پذیرش جزو اولین وسایل لابی است که بیشتر مراجعین با آن مواجه می‌شوند.
  • انتخاب کانتر لابی لوکس و استاندارد هم از نظر زیبایی و هم از جهت کاربردی بودن بسیار مهم است.

6- نوع و رنگ کفپوش لابی آپارتمان

اصولاً از انواع سنگ برای طراحی کفپوش لابی استفاده می‌کنند. البته از پارکت، لمینیت و دیگر متریال هم می‌توان استفاده کرد اما از سنگ به دلیل دوام بالا و زیبایی بیشتر کاربردی‌تر است. استفاده از سنگ‌های تیره برای لابی ساختمان خیلی پیشنهاد نمی‌شود چون گرد و خاک و جای کفش روی سنگ تیره کاملاً خود را نشان می‌دهد. بنابر این پیشنهاد اول ما بهره‌گیری از سنگ‌های گرانیت و مرمر سفید یا رنگ روشن خواهد بود.

  • استفاده از سنگ‌های روشن باعث زیبایی بیشتر لابی شما خواهد شد.
  • استفاده از پارکت هم برای اماکنی که تردد کمی دارند ایده مناسبی است.
 

7- انتخاب رنگ و نوع پوشش دیوارها

 

8- انتخاب مبلمان برای بخش لابی

منبع : architectureartdesigns

بروزرسانی : 1400/02/28

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *