انواع جک اتوبوسی کابینت بلوم (Blum)

با توجه به اینکه کیفیت کابینت آشپزخانه بستگی زیادی به متریال مصرفی از جمله نوع ورق ام دی اف و نوع چوب و همچنین یراق آلات آن دارد. و اینکه در حال حاضر بهترین یراق آلات و اتصالات کابینت آشپزخانه مربوط به برند بلوم اتریش (Blum) می باشد. تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع جک کابینت بلوم اتریش همراه با کاربرد و مشخصات فنی آنها را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. اینکه جک کابینت چیست و چه کاربردی دارد مشخص است پس به موضوعات تکراری نمی پردازیم و مستقیم می رویم سراغ اصل مطلب یعنی انواع جک اونتوس بلوم (Blum Aventos) :

  • جک HK بلوم
  • جک HF بلوم
  • جک HS بلوم
  • جک HL بلوم (جک اتوبوسی بلوم)

جک های پمپی ارزان و پر مصرف

رایج‌ترین جک هایی که برای کابینت آشپزخانه استفاده می شود جک های پمپی یا گازی هستند که در انواع مختلف ساخته می شوند. توان تحمل وزن این جک ها بر حسب نیوتن و با اعداد ۸۰ ، ۱۰۰ و ۱۲۰ نیوتن محاسبه می شود. جک های 80 نیوتنی برای دربهای نسبتاً کوچک و جک های ۱۰۰ نیوتنی برای درب های با ابعاد متوسط و جک های ۱۲۰ نیوتنی برای درب های بزرگ استفاده می شود. این مدل جک کابینت به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن به وفور در بازار یافت می شود برای کابینت های مدرن مثل ام دی اف ملامینه و هایگلس ایده آل است.

در انتخاب جک فقط به وزن و ابعاد درب توجه کنید!

نکته مهم در استفاده از جک های پمپی این است که برای درب های کوچک نمی تواند جک های با تحمل وزن بالا استفاده کرد به این دلیل که قدرت جک بیشتر از وزن درب بوده و باعث ضربه زدن به لولاها هنگام باز و بسته کردن درب کابینت می شود و بعد از مدتی ممکن است لولاها را دچار آسیب کند. بنابراین همه چیز به ابعاد و وزن درب کابینت بستگی دارد و استفاده از جک های ۱۲۰ نیوتنی نشانه کیفیت کار یا استفاده از متریال با کیفیت نیست.

انواع جک کابینت بلوم اتریش (اونتوس)

اصولاً جک های کابینت به دو صورت بالا بازشو و پایین بازشو (داشبوردی) طراحی می شوند که کاربرد جک های بالا بازشو بسیار بیشتر است. انتخاب جک کابینت آشپزخانه تا حد زیادی به سلیقه ی شما و البته فضا و ارتفاع سقف آشپزخانه بستگی دارد. به عنوان مثال برای آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند استفاده از جک اتوبوسی بلوم خیلی توصیه نمی شود چون با استفاده از این مدل جک حدودا 30 تا 40 سانتیمتر درب کابینت دیواری بالاتر از ارتفاع کابینت قرار می گیرد. در مجموع استفاده از یراق آلات با برند بلوم هزینه طراحی کابینت آشپزخانه را افزایش می دهد اما به شدت باعث بالا رفتن کیفیت کار می شود و کاملاً توصیه می شود.

جک اونتوس HK

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین نوع جک های کابینتی هستند که برای درب هایی با اندازه کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند نحوه عملکرد این جک ها به این صورت است که با زاویه 90 درجه و به شکل آرام بند باز و بسته می‌شوند و کاربرد آنها در کابینت های دیواری با عمق کم می باشد. مهم ترین مزیت جک های بلوم HK این است که نیاز به هیچ نوع فضای اضافی در قسمت بالای کابین دیواری ندارند.

  1. کیفت بالا و طول عمر زیاد
  2. نصب آسان و سریع
  3. عدم نیاز به فضای زیاد برای باز و بسته شدن
جک بلوم HK
جک بلوم HK

جک بلوم اتوبوسی (HL)

جنگ های اونتوس اتوبوسی یکی از جدیدترین نوع جک های کابینت آشپزخانه می باشد که بیشتر برای درب هایی با ابعاد متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. جک های اتوبوسی دقیقاً مانند درب کناری اتوبوس و با کشیدن به سمت بیرون و یا فشار دادن به سمت داخل به صورت موازی با بدنه باز و بسته می شوند. به طور کلی دو مدل جک اتوبوسی برای درب های با عرض ۶۰ و ۹۰ سانت و همچنین درب های با عرض ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در دو مدل معمولی و آرام بند در بازار موجود می باشند.

از مهمترین خصوصیات جک های اتوبوسی می توان به ایجاد دسترسی کامل به تمام نقاط کابینت و طراحی زیبا اشاره کرد تنها موردی که در هنگام استفاده از درب های کابینت با جک اتوبوسی باید در نظر گرفت ارتفاع کابینت و همچنین ارتفاع سقف در هنگام نصب کابینت است چراکه این نوع جک ها فضای بیشتری نسبت به سایر جک های کابینتی در بالای کابینت نیاز دارند.

جک اتوبوسی کابینت بلوم
جک بلوم اتوبوسی (HL)

جک اونتوس دو درب (HF)

این جک ها از دو درب به صورت تاشو و دو تکه بی بهره می برند که برای کابینت های دیواری با ارتفاع سقف محدود بسیار کاربرد دارند به دلیل اینکه در پی هنگام بازشدن تا می شوند خیلی بالاتر از سطح کابین دیواری قرار نمی‌گیرد. ضمن اینکه کار کردن با این جک ها بسیار آسان است و برای قسمت بالای آبچکان و همچنین سایر قسمتهای کابینت دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کیفیت عالی
  • عدم احتیاج به فضای زیاد
  • سهولت در استفاده و کاربردی بودن
جک اتوبوسی کابینت بلوم
جک اونتوس دو درب (HF)

جک اونتوس بلوم (HS)

جک اونتوس بلوم HS به صورت مورب در قسمت بالای کابین دیواری قرار می گیرد و برای سقف هایی با ارتفاع پایین بسیار مناسب است. این نوع جک ها هم برای بازو بسته شدن فضای زیادی لازم ندارند و استفاده کردن از آنها راحت است. همه ی جک هایی که در مورد آنها صحبت کردیم فارغ از نوع و مدل آنها هم می توانند به صورت لمسی (تاچ) و هم به صورت اتوماتیک و با استفاده از سیستم برق باز و بسته شوند.

به طور کلی جک هایی که برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند تنوع بسیار بالایی دارند و همچنین کیفیت هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل قیمت این جک ها کاملا متغیر است. اما آنچه مسلم است کیفیت بسیار بالای جکهای بلوم اتریش است که همه ی تولیدکنندگان کابینت در دنیا در این مساله اتفاق نظر دارند. توصیه می کنیم اگر قصد سفارش کابینت کلاسیک یا حتی مدرن را دارید حتماً از این برند برای یراق آلات کابینت خود استفاده نمایید.

جک اتوبوسی کابینت بلوم
جک اونتوس بلوم (HS)

تاریخ بروزرسانی : 1399/10/08

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *