چگونه کابینت طراحی کنیم؟

به نام خدا با آموزش طراحی کابینت آشپزخانه به صورت مبتدی در خدمت شما عزیزان هستیم اگر علاقه مند هستید که بدانید چگونه کابینت طراحی کنیم باید بدانید که طراحی کابینت آشپزخانه احتیاج به سیستم سخت افزاری قدرتمند و همچنین دانش طراحی دکوراسیون و کابینت دارد. اما در این پیج قرار نیست ما به صورت حرفه ای در مورد آموزش طراحی کابینت با استفاده از نرم افزارهای 3D max و اسکچاپ صحبت کنیم. بلکه در این پیج قصد داریم آموزش طراحی کابینت برای افراد مبتدی و بدون نرم افزار بر روی کاغذ را توضیح دهیم.

مهم ترین دلیل این موضوع مشکلی است که بیشتر مشتریان با کابینت سازان در انتقال خواسته‌های خود دارند. اگر شما بتوانید آنچه در ذهن دارید را روی کاغذ رسم کنید تا حد زیادی موفق به انتقال خواسته‌های خود به تولید کننده‌ی کابینت خواهید شد. بیشتر مشتریان کابینت ایده‌هایی در ذهن دارند و می‌خواهند کابینت بر اساس این ایده‌ها طراحی و پیاده سازی شود اما بنا به دلایلی قصد ندارند به شرکت‌های طراحی کابینت مراجعه کنند و می‌خواهند شخصاً کار طراحی را انجام دهند.

چرا از شرکت های طراحی و معماری کمک نمیگیریم؟

مهم ترین دلایلی که باعث می شود بیشتر افراد به سراغ شرکت های طراحی و معماری نروند و مستقیم به شرکت های تولید کننده کابینت یا کارگاه های کابینت سازی تهران مراجعه کنند: صرفه جویی در هزینه و زمان است!

به دلیل اینکه بیشتر شرکت های طراحی کابینت و دکوراسیون بابت بازدید از محل پروژه و اندازه برداری مبالغی دریافت می کنند همچنین هزینه طراحی کابینت به صورت جداگانه محاسبه می شود و این پروسه حدوداً در خوشبینانه ترین حالت ممکن بین یک تا دو هفته زمان می برد بیشتر افراد ترجیح می دهند این پروسه را کوتاه کنند و مستقیم به سراغ کابینت ساز بروند.

طراح کابینت خود باشید

اولین چیزی که برای سفارش مستقیم کابینت به تولید کننده نیاز دارید این است که شما به عنوان مشتری باید طراحی ساده ای از آنچه در ذهن خود دارید انجام دهید و با ارسال طراحی اولیه برای تولید کنندگان کابینت از حدود هزینه و قیمت کابینت چوبی مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید.

چرا باید کابینت را خودتان طراحی کنید و ابعاد و اندازه کابینت را به صورت جز به جز و دقیق داشته باشید؟

مهمترین دلیل این موضوع در نحوه محاسبه قیمت کابینت خلاصه می شود به دلیل اینکه کابینت آشپزخانه از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر یک از این بخش ها بر اساس ضربی معین قیمت‌گذاری می‌شوند تا زمانی که طراحی شما کاملا مشخص نشده باشد و ابعاد و اندازه ی قسمت های مختلف کابینت تعیین نشده باشد نمی توان برآورد دقیقی از قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه داشته باشید مخصوصاً اگر قصد داشته باشید کابینت نئوکلاسیک یا کلاسیک سفارش دهید که کار شما سخت تر هم خواهد شد. به همین منظور لازم است تا طراحی اولیه از کابینت آشپزخانه خود داشته باشید و مواد اولیه ساخت کابینت را بشناسید.

نیاز خود را قبل از شروع طراحی مشخص کنید

مشخص کنید که آیا در آشپزخانه شما احتیاج به طراحی و ساخت کابینت جزیره وجود دارد یا خیر همچنین سایر قسمتها مانند کابین زمینی و کابین دیواری کابین ایستاده یا کاور یخچال و هود، ویترین های شیشه خور دیواری هر کدام قیمت کابینت تاثیر گذار خواهند بود وجود یا عدم وجود آنها می‌تواند باعث افزایش کاهش هزینه طراحی و اجرای کابینت شود. اما بریم سراغ بحث اصلی یعنی نحوه طراحی کابینت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت :

چگونه کابینت طراحی کنیم؟

اولین نکته ای که در طراحی کابینت باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که ابعاد استاندارد قسمت های مختلف کابینت و همچنین وسایل آشپزخانه مانند یخچال، گاز، فر و مایکروفر، سینک و … را بدانید و در محاسبات خود اعمال کنید.

پلن و نقشه کف آشپزخانه با جزئیات دقیق و محل قرارگیری کلید و پریز و لوله فاضلاب و گاز و دریچه هود را به دقت مشخص نمایید در صورتیکه به جزئیات بیشتری در این مورد نیاز دارید حتما مقاله محاسبه آنلاین قیمت کابینت را مطالعه نمایید.

سبک کابینت مورد نظر خود را انتخاب کنید. سبک و مدل کابینت در نحوه طراحی کابینت تاثیر گذار است برای نمونه اگر کابینت سبک کلاسیک با ستون و سرستون های حجیم انتخاب کنید باید فضای بیشتری از آشپزخانه را به کابینت اختصاص دهید.

اگر آشپزخانه شما طول زیاد و عرض کم دارد قطعاً استفاده از کابینت جزیره توصیه نمی شود. همچنین اگر بجای کابین زمینی و دیواری تمایل دارید از کابین ایستاده یا قدی استفاده کنید باید بدانید که هزینه کابینت در این حالت بیشتر خواهد شد. در مورد ویترین های دیواری شیشه خور هم این مساله صادق است. یعنی قیمت ویترین دیواری شیشه خور از کابینت دیواری با همان اندازه، بیشتر خواهد بود.

چگونه کابینت آشپزخانه طراحی کنیم؟

در طراحی کابینت آشپزخانه داشتن تجربه بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل شاید بهتر باشد قبل از آغاز طراحی جستجویی در اینترنت و اینستاگرام داشته باشید و مدل های مختلف کابینت آشپزخانه را ببینید و نزدیک ترین تصاویر از نظر مساحت و چیدمان کابینت به آشپزخانه ی خود را پیدا کنید. مطمئناً ایده های جالبی به ذهنتان خواهد رسید.

البته باید حتماً محدودیت های موجود از نظر جای فاضلاب یا لوله گاز و این قبیل موارد را هم حتما در نظر بگیرید. اینکه از گاز رو میزی استفاده می کنید یا گازهای قدیمی، محلی برای ماشین ظرفشویی قرار می دهید یا خیر ، طرفدار یخچال های توکار هستید یا معمولی همگی در پاسخ به این سوال که چگونه کابینت طراحی کنیم؟ اثر گذار خواهد بود.

آشنایی با طراحی کابینت به روش کلاسیک

مهم ترین خصوصیاتی که در طراحی کلاسیک عموماً به آن توجه می شود حفظ قرینگی، ارتفاع بیشتر نسبت به کابینت های معمولی، استفاده از چوب، منبت و سرستون های سبک رومی و رنگ های سفید و طلایی است. طراحی تاج کابینت کلاسیک با کابینت های مدرن تفاوت زیادی دارد و غالباً برجسته و حجیم ساخته می شود. بدلیل پر کار بودن این سبک چه از نظر طراحی و چه از نظر ساخت، هزینه ی طراحی و اجرای کابینت با چنین سبکی بالاتر از حالت معمول می باشد.

منبع : architecturaldigest.com

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/25

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *