کابینت مدرن

اولین نکته ای که با شنیدن نام کابینت مدرن به ذهن بیشتر افراد می‌رسد طراحی ساده و مینیمال است اما سادگی همه چیز نیست چراکه سبک مدرن با گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده و هم پای آن کابینت آشپزخانه نیز با ظهور متریال جدیدتر و بهتر، دستخوش تغییرات زیادی از نظر ظاهری و همچنین رابط کاربری شده است. در ادامه به مقایسه کوتاهی از سبک مدرن با سایر سبک‌ها در طراحی داخلی می‌پردازیم و بطور ویژه کابینت آشپزخانه سبک مدرن را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد.

کابینت مدرن براق

کابینت مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای زیبایی بیشتر و البته افزایش فضای قابل استفاده کابینت در طراحی آشپزخانه‌های سبک مدرن بیشتر طراحان ارتفاع کابینت را بیشتر از مقدار استاندارد در نظر می‌گیرند. همچنین به لحاظ جانمایی و شکل ظاهری کابینت‌های مدرن اغلب به صورت خطی و مسطح طراحی می‌شوند و اثری از کنده کاری، منبت کاری و طرح های برجسته که در کابینت سبک کلاسیک دیده می‌شود، در این سبک به چشم نمی‌خورد.

استفاده از رنگ‌های سفید و روشن در کنار رنگ‌های تیره مانند طوسی و یا رنگ چوب یکی از تکنیک‌های مهم در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن است و بیشتر طراحان داخلی به آن اذعان دارند.

مزایای کابینت مدرن

  • سرعت اجرای بالا و قیمت مقرون به صرفه
  • طول عمر زیاد و مقاومت بالا در برابر رطوبت و خراشیدگی
  • معمولاً برای بیشتر فضاها مناسب است و تنوع رنگی مناسبی دارد.
کابینت مدرن

طراحی کابینت به سبک مدرن

طراحی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اجرای دکوراسیون داخلی است که با توجه به نیاز و سلیقه کارفرما و البته محدودیت‌های فنی پروژه انجام می‌شود. طراحی اصولی در کنار انتخاب متریال درست با توجه به سبک انتخابی، مهم‌ترین المان‌هایی هستند که باعث می‌شوند پروژه شما متفاوت‌تر و بهتر انجام شود.

شرکت ارسی با تکیه بر 15 سال سابقه اجرایی و توان فنی مهندسی پرسنل خود، پیش از تولید و ساخت محصولات اقدام به طراحی سه بعدی و ارائه نقشه‌های اجرایی به کارفرما می‌نماید. تا محصولاتی با بیشترین تطابق با نیاز شما طراحی و اجرا گردد.

کابینت مدرن ترکیب ام دی اف و شیشه

تفاوت کابینت مدرن با کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت سبک مدرن معمولا به صورت خطی و یا به شکل پله ای طراحی می شود در حالیکه در سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک ضخامت درب‌های کابینت بیشتر است و استفاده از منبت، ستون و سرستون امری کاملاً رایج است. به عنوان مثال در طراحی کابینت بالای هود در سبک مدرن از هودهای مخفی که کامل داخل کابینت قرار دارند استفاده می‌شود و هیچ المان اضافه‌ای دیده نمی‌شود اما در سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک در بیشتر موارد کاور هود به شکل برجسته و قوس دار طراحی و اجرا می‌شود.

  • جنس کابینت های مدرن معمولا ام دی اف و های گلاس می باشد ولی در کابینت های کلاسیک از چوب استفاده می شود. ابزار خوری در کابینت ها مدرن خیلی کمتر از کابینت کلاسیک است.
کابینت مدرن
کابینت مدرن سفید

متریال کابینت مدرن

در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن انتخاب متریال نیز بر اساس همین سبک انجام می‌شود. به عنوان نمونه در کابینت مدرن از دستگیره شاخه ای آلومینیومی که به رنگ‌های مشکی، سفید، نقره ای، طلایی و … در بازار وجود دارد، استفاده می‌کنند البته که می‌توان از دستگیره مخفی از جنس خود کابینت نیز استفاده نمود. شیشه یکی دیگر از مواد اولیه ای است که کاربرد زیادی در تولید کابینت سبک مدرن دارد. بکارگیری شیشه در کنار MDF باعث زیبایی بیشتر فضای آشپزخانه شما می‌شود البته وقتی برای طراحی آشپزخانه از کابینت شیشه ای استفاده می‌نمایید باید حتماً سیستم نورپردازی مناسبی داشته باشید تا دکوراسیون خانه‌ی شما جلوه زیباتری به خود بگیرد.

کابینت مدرن

ضرورت استفاده از اکسسوری در کابینت مدرن

استفاده از انواع اکسسوری و تجهیزات جانبی و کاربردی آشپزخانه نیز می‌تواند به طراحی هرچه بهتر کابینت آشپزخانه کمک نماید. همانطور که می دانید اکسسوری سبب نظم دهی به آشپزخانه و فضای داخلی کابینت می‌شود. اکسسوری قاشق چنگال اکسسوری، سطل زباله به صورت تک یا دو قلو به منظور تفکیک زباله که معمولاً زیر سینک ظرفشویی قرار می گیرد. سبد سوپری کنار یخچال یا گاز هم برای قرار دادن مواد خوراکی یا ادویه و حبوبات در نظر گرفته می‌شود. همچنین اکسسوری مجیک کرنر هم جهت ایجاد دسترسی راحت تر به قسمت‌هایی از داخل کابینت تعبیه شده که غالباً در حالت عادی دسترسی کمی به آنها داریم.

  • اکسسوری قاشق و چنگال
  • سبد سوپری کنار گاز یا یخچال
  • اکسسوری سطل زباله ریلی
  • سبد سوپری کنج کابینت
کابینت سبک مدرن

از چه متریالی درساخت کابینت های مدرن استفاده می شود؟

از ورق های های گلاس و پلی گلاس که ظاهری شفاف، درخشنده و شیشه‌ای دارند در ساخت این کابینت‌ها استفاده می‌شود تا استیل، آلومینیوم، سنگ، شیشه و … در واقع همه چیز به نوع طراحی و مدل کابینت بر‌ می‌گردد. استفاده ترکیبی از دو متریال یا رنگ متفاوت در کنار هم از آن دسته از کارهایی است که بیشتر طراحان در طراحی کابینت مدرن از آن بهره می‌برند. برای مثال می‌توانیم کابینت های گلاس مات را به صورت ترکیبی با ورق براق استفاده کنیم. در طراحی کابینت‌هایی که به صورت پله‌ای طراحی می‌شوند می‌توان کابینت‌های ردیف بالا را از ام دی اف براق و کابینت‌های ردیف پایین رو از ام دی اف مات استفاده کنیم.

در طراحی کابینت‌های خطی، کابینت‌های هوایی که انعکاس نور آن بیشتر است به صورت براق و کابینت‌های زمینی از ورق‌های MDF مات استفاده شود. بهتر است در آشپزخانه‌های کوچک از کابینت هایگلاس سفید و روشن استفاده شود و رنگ‌های خنثی مانند دودی و طوسی به صورت ترکیبی در آن اجرا شود. در کنار این متریال در پروژه های مختلف می‌توان از متریال چوب یا ورق‌های ام دی اف طرح چوب و طرح بتن در ساخت کابینت‌های مدرن استفاده نمود که ایده جذابی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خواهد بود.

کابینت مدرن
کابینت مدرن سبک ایتالیایی

از چه صفحه کابینتی در سبک های مدرن استفاده کنیم؟

صفحه کابینت مهم ترین بخش در اجرای کابینت های مدرن می باشد و باید در انتخاب آن دقت کنیم. صفحه های اچ پی ال طرح سنگ که امروزه در سبک های مدرن، زیاد استفاده می شود، جلوه ی بسیار زیبایی دارند و قیمت آن از صفحه های دیگر مقرون به صرفه تر است. صفحه کابینت های سنگ مصنوعی کورین و سنگ های طبیعی مانند کوارتز، گرانیت و مرمر که مقاومت بسیار بالایی دارند و هزینه ی نسبتا زیادی را بابت خرید آن باید متقبل شویم.

از چه بین کابینتی در سبک های مدرن استفاده کنیم؟

بین کابینتی در زیبا دیده شدن کابینت های مدرن تاثیر بسیار زیادی دارند. میتوانیم بین کابینتی و صفحه کابینت را از یک متریال انتخاب کنیم که جلوه بسیار زیبایی دارند. از سرامیک های بین کابینتی طرح سنگ با عرض ۶۰ سانتی متر مناسب با فضای استاندارد بین کابینت می توانیم استفاده کنیم که مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت دارند و بهترین انتخاب است. بین کابینتی های شیشه ای که امروزه در سبک های مدرن زیاد دیده می شوند. میتوانیم از شیشه های براق لمینت که رنگ های متنوعی دارند و در برابر حرارت و ضربه مقاوم اند در بین کابینتی استفاده کنیم.

تاریخ انتشار 1402/07/02 منابع : wrenkitchens & veranda

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

1 دیدگاه دربارهٔ «کابینت مدرن»

  1. طاهر رهایی

    بنظرم انتخاب سبک مدرن بهترین گزینه برای کابینته. از نظر قیمتم که مناسب تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *