یک متر کابینت شامل چه مواردی می‌شود؟

یک متر کابینت شامل چیست؟ سوالی هوشمندانه، اساسی و مهم که اگر پاسخ آن را بدانید قطعاً در انتخاب شرکت تولید کننده کابینت دچار اشتباه نخواهید شد. متاسفانه بعضی از فروشندگان کابینت با بازی با کلمات و فرار از شفاف سازی، سعی می‌کنند از بازار بی ثبات ایران (آب گل آلود) سو استفاده کنند. (ماهی بگیرند) اما در ادامه سعی می‌کنیم تعریف دقیقی از یک متر کابینت و همچنین اجزای آن ارائه کنیم تا مشتری به صورت کامل از حقوق خود آگاهی پیدا کرده و بهترین شرکت کابینت سازی تهران یا هر شهرستان دیگری را بتواند به آسانی انتخاب نماید.

سوال و پرسش اساسی بسیاری از مشتریان و یا خریدارانی که به سراغ کابینت سازان می‌روند این است که قیمت کابینت چه قدر است. این افراد در زمینه‌ی نحوه محاسبه آنلاین قیمت کابینت و همچنین اندازه گیری ابعاد آن، اطلاعات کافی و چندانی ندارند. بنابراین کابینت ساز مجبور است اطلاعات زیادی را در اختیار آنان قرار دهد.

یکی از پاسخ‌های معمول که این دسته از افراد از کابینت سازان دریافت می‌کنند این است : منظور از یک متر کابینت آشپزخانه، یک متر کابین زمینی همراه با یک متر کابین دیواری با ابعاد استاندارد است. پس اولین عاملی که باعث می شود تعریف صحیحی از یک متر کابینت ارائه کنیم آگاهی از ابعاد استاندارد انواع کابینت آشپزخانه است. بنابر این پیش از هر چیز به سراغ بیان استانداردها و اینکه یک متر کابینت شامل چیست می رویم.

کابینت زمینیابعاد (cm)
ارتفاع90
عمق60
طول100
کابینت دیواریابعاد (cm)
ارتفاع70
عمق30
طول100

به عبارت بهتر، آنان لازم است در ابتدا محاسبه کنند که یک متر کابینت برای آنان با چه قیمتی محاسبه می‌شود و سپس به قیمت تمام شده آن کابینت پی ببرند. برای این منظور لازم است بدانند یک متر کابینت شامل چه بخش‌ها و یا چه اجزایی است و سپس به محاسبه متراژ کلی کابینت و سپس قیمت آن دست یابند. در این مقاله به بیان این نکته خواهیم پرداخت که منظور از یک متر کابینت چیست و یا به عبارت بهتر، یک متر کابینت چه اجزایی دارد.

یک متر کابینت شامل چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت یک متر کابینت شامل اجزایی به این شرح است.

  1. یک متر بدنه کابینت یا یونیت هوایی و زمینی آن
  2. درب کابینت
  3. پایه کابینت
  4. یک متر تاج کابینت
  5. یک متر پاخور
  6. یک متر صفحه کابینت hpl (شرکتی)
  7. یک متر پایه نور یا زیر چراغ
  8. دستگیره کابینت
  9. ریل ساچمه‌ای کابینت
  10. جک پمپی و لولای کابینت

بنابر این وقتی یک فروشنده کابینت یا کابینت کار می گوید کابینت متری 5 میلیون تومان، منظور از یک متر کابینت مواردی است که ذکر شد. البته این موارد از نظر کیفی حداقل ها را فراهم می کنند! برای سفارش کابینت آشپزخانه ای با کیفیت بالاتر پیشنهاد می کنیم حتماً این آیتم ها را ارتقاء دهید. برای مثال می توانید از یراق آلات آرام بند خارجی یا صفحه کابینت های سنگی استفاده کنید. بجای ورق ام دی اف ملامینه معمولی از ورق های باکیفیت وارداتی و یا حتی از ام دی اف خام یا چوب به همراه رنگ استفاده نمایید. اما این موضوع به همینجا ختم نمی شود! سبک کابینت هم در تعریف یک متر کابینت تاثیر گذار است.

یک متر کابینت کلاسیک شامل چه اجزایی است؟

همان‌طور که گفته شد بخشی از عوامل موثر در تعیین یک متر کابینت، که در واقع می‌توان گفت عامل اساسی برای دستیابی به این منظور است این است که سبک و یا طرح و مدل کابینت مورد نظر به چه صورت است. برای نمونه چنانچه شما کابینتی از سبک کلاسیک بخواهید، تعیین متراژ و تعریف یک متر از این نوع کابینت با سایر کابینت‌ها اندکی متفاوت است. چرا که کابینت‌های کلاسیک به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارند، علاوه بر بخش‌ها و اجزای گفته شده در بالا، شامل اجزای دیگری نیز هستند و در عین حال ابعاد استاندارد متفاوتی ممکن است داشته باشند.

بنابراین برای محاسبه یک متر کابینت باید این موارد نیز در نظر گرفته شوند.

از جمله این اجزاء اساسی در کابینت‌های نوع کلاسیک می‌توان به اجزایی از قبیل سرستون ها و ستون‌های به کار رفته در کابینت کلاسیک، تاج‌های برجسته، اشاره کرد. در طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک در اکثر موارد بجای صفحه کابینت شرکتی از صفحه کابینت کورین، کوارتز یا دیگر متریال که عمدتاً از سنگ هستند، استفاده می شود که قیمت بسیار بالاتری نسبت به صفحه کابینت شرکتی دارند بنابر این در تعریف یک متر کابینت کلاسیک هزینه های مربوط به خرید و نصب صفحه کابینت لحاظ نمی شود (هزینه کانتر تاپ به عهده خریدار است)

بدنه یا یونیت کابینت

یکی از موارد اساسی که در تعیین متراژ کابینت، ابعاد استاندارد بدنه کابینت و متریالی است که در ساخت آن بکار می رود. به طور معمول 60 درصد از قیمت یک کابینت مربوط به کابینت زمینی است و 40 درصد از آن مربوط به کابینت هوایی و یا یونیت هوایی آن است که باید در تعریف یک متر کابینت آشپزخانه مورد نظر قرار بگیرد. درصورتی که تمایل دارید از اجاق گازهای قدیمی و سنتی استفاده کنید لازم است عرض اجاق گاز از متراژ کابین زمینی کسر شود اما استفاده از گازهای رومیزی و فر توکار آشپزخانه های امروزی مرسوم تر است.

بنابر این اگر نمی‌خواهید از گاز رومیزی استفاده کنید حتماً توجه داشته باشید که در محاسبه متراژ کابینت، نباید این فضای خالی در نظر گرفته شود.

برای ساخت بدنه یا یونیت زمینی و دیواری، استانداردهایی برای کابینت سازان از سوی اتحادیه، تعیین شده است. از جمله استانداردهای لازم برای کابینت زمینی می‌توان به عمق 57 سانتیمتری آن اشاره کرد. هم‌چنین ارتفاع این نوع از کابینت با در نظر گرفتن صفحه کابینت و پایه آن، به چیزی در حدود 90 سانتیمتر می‌رسد. هم‌چنین کابینت هوایی نیز دارای سطحی از استاندارد است برای نمونه، عمق این کابینت باید 30 سانتیمتر باشد و ارتفاع آن، 70 سانتیمتر.

البته همانطور که اشاره شد در مواردی با توجه به سبک کابینت (برای مثال سبک کابینت رومی) و فضای مورد نظر این ابعاد مخصوصاً ارتفاع کابینت دیواری افزایش می یابد.

یک متر کابینت یعنی چه؟

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که دغدغه ی خیلی از مشتریان است بپردازیم. بطور خلاصه یک متر کابینت شامل کابینت زمینی و دیواری با ابعاد استاندارد و متعلقات آن از جمله پایه، دستگیره،ریل و لولا و جک و صفحه کابینت معمولی می شود موارد استثناء هم مانند نورپردازی، صفحه کابینت سنگی و اکسسوری کابینت وجود دارد که به شکل مجزا قیمت دهی می شوند و در قیمت کابینت چوبی لحاظ نمی شوند.

یک متر کابینت شامل چیست

یک متر کابینت شامل چیست

یک متر کابینت شامل چیست

یک متر کابینت شامل چیست

یک متر کابینت شامل چیست

منبع : thespruce.com

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/27

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *