راهنمای انتخاب ریل، جک و لولا برای کابینت آشپزخانه

همانطور که مستحضر هستید وقتی سبک کابینت آشپزخانه شما تغییر می کند متناسب با آن باید رنگ، طرح و فرم تجهیزات جانبی و یراق آلات کابینت نیز تغییر کند تا عدم هماهنگی کمتر و کمتر شود و تطابق به اوج خود برسد. به عنوان مثال کابینت کلاسیک بدلیل تفاوت های بارزی که با کابینت های مدرن دارد نیازمند دستگیره و یراق آلات متفاوت تری است. بطور کلی دستگیره و یراق آلات کابینت آشپزخانه با توجه به سلیقه مشتری، رنگ و نوع کابینت و همچنین قیمت انتخاب می شوند. قبل از معرفی بهترین یراق آلات کابینت از نظر مارک و برند بهتر است ابتدا کمی به عقب برگردیم و تعریف کوتاهی از آن داشته باشیم.

یراق آلات کابینت شامل چه مواردی می شود؟

بطور کلی به تمامی اتصالات درب ها (لولا و جک)، ریل کشو ها و دستگیره کابینت یراق آلات کابینت گفته می شود که عمدتاً وارداتی هستند. اما اجزاء زینتی دیگری وجود دارند که بیشتر جنبه زیبایی و البته افزایش کارایی کابینت را دارند در دسته اکسسوری قرار می گیرند که تنوع بسیار بالایی دارند. اگر در مورد اکسسوری کابینت اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به مقاله ((اکسسوری کابینت چیست؟)) مراجعه نمایید. مهم ترین انواع اکسسوری کابینت عبارتند از :

  • سبد سوپرمارکت
  • مجیک کرنر (کابینت گوشه)
  • سبد آبچکان
  • سطل زباله کشویی
  • و تجهیزات تقسیم بندی فضای داخل کشوها

هزینه خرید اکسسوری معمولاً به عهده مشتری می‌باشد مگر اینکه در قرارداد بصورت توافقی شرکت سازنده کابینت خرید اکسسوری را با لحاظ کردن قیمت‌ها به عهده بگیرد. قبل از معرفی بهترین یراق آلات کابینت و برندهای لوکس بهتر است کمی در مورد قوانین و آنچه که به عنوان عرف بازار در میان تولیدکنندگان کابینت رایج است توضیح دهیم :

خرید یراق آلات به عهده کیست؟!

در هنگام عقد قرارداد و خرید کابینت آشپزخانه معمولاً در مورد خرید یراق آلات کابینت توافق می شود. اغلب خرید یراق آلات با کیفیت معمول و عرف بازار به عهده پیمانکار یا سازنده است اما خیلی از افراد دوست دارند از بهترین یراق آلات کابینت و اکسسوری‌های باکیفیت و درجه 1 استفاده کنند که در این صورت هزینه تهیه یراق آلات تا حد متعارف به عهده پیمانکار و الباقی به عهده کارفرما می‌باشد.

در بیشتر شرکت‌های کابینت سازی تهران اغلب از لولا و ریل برند بلوم اتریش استفاده می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر این یراق آلات قیمت بالایی دارند بر اساس حجم پروژه تعداد استانداردی ریل و جک در قرارداد تعیین می‌شود. به عنوان مثال در مجموعه ارسی برای یک واحد کابینت آشپزخانه با ابعاد متوسط تمامی لولاها، 3 دست ریل و 1 دست جک اونتوس برند بلوم اتریش در لیست قیمت لحاظ می‌شود و مابه التفاوت جک و ریل مازاد بر این تعداد به عهده کارفرما می‌باشد.

انواع یراق آلات و لولای کابینت 

به شکل کلی یراق آلات کابینت‌های مختلف تفاوت زیادی از نظر کارایی و کیفیت باهم دارند و باید در زمان انتخاب متریال برای کابینت آشپزخانه تا حد امکان دقت لازم را به کار ببرید. وقتی در مورد انتخاب بهترین یراق آلات کابینت صحبت می‌کنیم منظور : انتخاب لولا، ریل و جک کابینت با کیفیت است. در مورد انتخاب دستگیره موضوع کمی سلیقه ای می‌شود اما بازهم جنس دستگیره، کیفیت ساخت و نوع آبکاری و ثبات رنگ آن اهمیت دارد.

یراق آلاتی که برای کابینت سبک مدرن استفاده می شوند غالباً از اصل سادگی پیروی می کنند. مثلاً دستگیره های کابینت مدرن طراحی ساده ای دارند و یا حتی کابینت به شکل دستگیره مخفی طراحی می شود. در سایر موارد می توانید از هر نوع لولا و انواع جک کابینت استفاده کنید.

معرفی بهترین یراق آلات کابینت آشپزخانه

برندهای مختلفی در دنیا در حوزه تولید تجهیزات کابینت فعال هستند و به دلیل رقابتی بودن بازار تقریباً 80 درصد آنها کیفیت بسیار بالایی دارند. با وجود تحریم ایران بیشتر یراق آلاتی که در حال حاضر شرکت های تولید کننده کابینت استفاده می کنند خارجی هستند که از کشورهای چین و ترکیه وارد ایران می شوند. بطور خلاصه پرفروش ترین و بهترین مارک یراق آلات کابینت در ایران مربوط به برند بلوم اتریش است و در مرحله ی بعدی برند فانتونی که به جهت مناسب تر بودن قیمت و فراوانی بیشتر در بازار شناخته شده تر هستند.

بهترین یراق آلات کابینت
بلوم اتریش : بهترین یراق آلات کابینت آشپزخانه

یراق آلات بلوم (Blum)

شرکت بلوم اتریش در سال 1952 و با هدف ایجاد تجربه ای بهتر و افزایش راحتی افراد و در زمینه تولید یراق آلات کابینت از جمله جک ، لولا و ریل کشو و … تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت بزرگترین و موفق ترین تولید کننده تجهیزات جانبی و یراق کابینت آشپزخانه در دنیاست و محصولاتش به کیفیت ، خلاقیت و نوآوری شهرت دارد. درضمن بهترین یراق آلات کابینت و گران قیمت ترین برند در بازار یراق بلوم است و باتوجه به تحریم و مشکلات سیاسی و قیمت بالا خیلی از تولیدکنندگان محصولات چوبی امکان استفاده از این محصولات را ندارند.

یراق آلات فانتونی (fantoni)

شرکت فانتونی ایتالیا یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی تولید یراق آلات کابینت است . یراق آلات فانتونی به کیفیت و تنوع بالا در بازار شناخته می شوند بنابر این لقب بهترین یراق آلات کابینت از نظر تنوع به شرکت فانتونی تعلق خواهد گرفت. عمده ترین محصولات شرکت فانتونی : انواع ریل کشو ، لولا ، دستگیره ، جک و اکسسوری است. شاید عجیب باشد اما بهتر است بدانید 95 درصد یراق آلات مورد استفاده در صنایع چوب و کابینت سازی وارداتی بوده و شرکت های زیادی در ایران تکنولوژی و تجهیزات این لوازم را ندارند و اگر هم داشته باشند نمی توانند از نظر کیفیت با دو شرکت بلوم و فانتونی رقابت کنند.

یراق آلات هفله (Hafele)

برند هافله یا هفله متعلق به یک شرکت با سابقه و بزرگ آلمانی است که تولیدکننده انواع یراق آلات و اتصالات کمد، کابینت و همچنین اکسسوری های متنوع است. برند هفله مانند برند بلوم کیفیت بسیار بالایی دارد و جزو برندهای شناخته شده و مطرح در زمینه تولید محصولات مرتبط لوازم کابینت است. در ایران از این برند بیشتر برای پروژه های بزرگ و لوکس استفاده می شود. در ضمن این برند در زمینه‌ی ساخت لولا و اتصالات درب‌های فریم لس هم بسیار موفق عمل کرده و محصولات درجه 1 و ممتازی را روانه‌ی بازار نموده است.

اهمیت استفاده از بهترین یراق آلات کابینت از نظر برند و مارک

بطور کلی قطعات و اتصالاتی که مدام در حال استفاده و باز و بسته شدن هستند عمر کوتاهی دارند و باید از بهترین مدل‌ها و برندها استفاده نمایید. بطور خاص در مورد لولای کابینت این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون تمام وزن درب کابینت را لولاها تحمل می‌کنند و باید حتماً از بهترین یراق الات کابینت استفاده شود تا عمر مفید آنها بیشتر شود.

در مورد کابینت سبک کلاسیک هم اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود. بدلیل وارداتی بودن یراق و اتصالات کابینت و خرید به صورت دلاری یکی از دلایل بالا بودن قیمت کابینت کلاسیک هزینه های مربوط به ریل و لولا و جک های کابینتی است. البته انواع ارزان تر این محصولات هم در بازار وجود دارد که کیفیت قابل قبولی ندارند و در کارهای لوکس کمتر بکار می روند.

بهترین یراق آلات کابینت را از کجا تهیه کنیم؟

در مجموعه اُرسی مهندسان ما تمام موارد فنی را در نظر گرفته و بر اساس طراحی کابینت و نوع متریال سعی می‌کنند بهترین یراق آلات را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنند. برای مثال همانطور که میدانید در طراحی بعضی از مدل‌های کابینت نئوکلاسیک ضخامت درب‌ها بیش از حد معمول است و اگر از اتصالات خارجی و باکیفیت استفاده نشود خیلی زود ممکن است لولا‌ها فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهند. به همین منظور همواره تلاش کردیم تا بهترین‌ها را در طراحی محصولات شرکت اُرسی استفاده کنیم.

آخرین بروزرسانی : 1400/09/06

منبع : screwfix

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

4 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای انتخاب ریل، جک و لولا برای کابینت آشپزخانه»

  1. صنایع چوب اُرسی

    سلام ممنون از این که تجربیات خودتونو در اختیار کاربران می گذارید.
    در مجموع برای انتخاب برند و مارک یراق آلات و لولای کابینت بهتر است از محصولات وارداتی استفاده شود.
    چون بیشتر آنها کیفیت قابل قبولی دارند.

  2. برند فراری ایتالیا هم خیلی خوبه
    من فقط از لولا هاش استفاده کردم
    معمولی و آرامبند فوق العاده هست

  3. صنایع چوب اُرسی

    ممنون از حسن توجه شما
    موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *