کمد دیواری نئوکلاسیک + لیست قیمت

کمد دیواری نئوکلاسیک در واقع نسل جدیدی از کمد دیواری است که به سبک کلاسیک طراحی می شود، طراحی کمد دیواری و آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک نسبت به سبک کلاسیک سنتی کمی ساده‌تر بوده و بیشتر بر پایه سبک مینیمال طراحی شده است. آثار مدرنیته در سبک طراحی این کمدها به خوبی مشخص است و به همین دلیل استفاده از آن برای کسانی که به سبک های کلاسیک و مدرن علاقمند هستند کاملاً توصیه می‌شود. در ادامه سعی داریم در خصوص این سبک از دکوراسیون و به طور ویژه موضوع کمد نئوکلاسیک اطلاعاتی تخصصی و کاربردی ارائه کنیم. با ماهمراه باشید …

  1. کمد دیواری سبک نئوکلاسیک قابلیت سفارشی سازی بر اساس رنگ و فرم ظاهری دارد.

طراحی کمد نئوکلاسیک

همانطور که اشاره مختصری داشتیم در طراحی کمد دیواری نیمه کلاسیک سعی شده است که ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرنیته ارائه شود، این ترکیب هنرمندانه دارای ویژگی‌هایی است که کمد نئوکلاسیک را نسبت به سایر مدل‌ها متمایز می‌سازد، از جمله سبک طراحی و همچنین متریالی که در تولید کمدهای دیواری مدل نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر سبک نئوکلاسیک در طراحی کمد دیواری از جمله محبوب‌ترین و پر متقاضی‌ترین مدل‌ها در میان انواع سبک های ساخت کمد دیواری است.

  • سبک نئوکلاسیک در واقع همان سبک کلاسیک مینیمال و ساده است (کمد دیواری چوبی).
  • در این سبک موارد غیر ضروری برای ساده تر شدن طرح نهایی، حذف می‌شود.

ویژگی سبک نئوکلاسیک در ساخت کمد دیواری

این سبک از کمد دیواری ها دارای ویژگی های مثبتی است که باعث می شود انتخاب مطمئن تری داشته باشید. از آ ن جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • طراحی بین سبک کلاسیک و مینیمال
  • قابلیت سفارشی سازی رنگ کمدها
  • قیمت متعادل و مناسب نسبت به کمدهای کلاسیک
  • طراحی سفارشی و ژورنالی بر اساس سلیقه مشتری
  • مقاومت بالا در مقابل رطوبت و حرارت
  • استحکام و طول عمر بالا

نحوه ساخت کمد دیواری نئوکلاسیک

کمد دیواری های نئوکلاسیک شیوه ساخت منحصر به فردی دارند، در ساخت این کمد دیواری ها از سبک کلاسیک و مدرن به یک اندازه برداشت می شود، استفاده از بخش های منبت کاری، ایجاد پله های شکست دار و برش های مشبک روی درب های کمد دیواری با بک گراند آینه بسیار زیبا و کلاسیک است. در این سبک از طراحی در بک گراند مشبک هایی که روی درب کمد دیواری نصب می شود از آینه کاری استفاده می کنند که ضمن خلق یک اثر هنری زیبا، می تواند نیاز شما به استفاده از آینه در اتاق خواب را برطرف کند. همچنین یک دست بودن استراکچر و درب های کمد دیواری و عدم استفاده از شکست های منحنی یا منبت کاری های سنتی به شکل گل منبت یا ستون و سرستون در ساخت کمد دیواری و کابینت نئوکلاسیک از جمله اقتباس های این کمدها از سبک مدرن است.

  • استفاده از ام دی اف خام رنگ شده بجای ام دی اف معمولی
  • داشتن ابزار و طرح ساده روی درب ها بر خلاف کمد دیواری مدرن
  • طراحی درب این مدل کمد دیواری تا حد زیادی شبیه به کابینت سبک نئوکلاسیک است.

انواع کمد دیواری نئوکلاسیک

از نظر متریال به کار رفته در ساخت کمد دیواری نئوکلاسیک، این دسته از کمدها همانند سایر محصولات دکوراتیو به دو بخش چوبی و روکش چوبی تقسیم می شود. 

  1. کمد دیواری با چوب طبیعی
  2. کمد دیواری ام دی اف با روکش چوبی
  3. کمد با روکش PVC یا وکیوم

با توجه به ارزشمند بودن چوب طبیعی و ضرورت حفظ محیط زیست در اثر قطع درختان و مصرف بی رویه چوب در صنایع مختلف، بهتر است تا حد ممکن در مصرف چوب صرفه جویی نمود و از گزینه‌های جایگزین مثل پلی وود و ام دی اف خام بهره برد.

  • مصرف کمتر چوب باعث کاهش هزینه‌های اجرایی و همچنین حفظ محیط زیست می‌شود.
  • چوب رنگ پذیری مناسبی دارد و برای اجرای هر رنگی مناسب است.

کمد دیواری با روکش چوب

روکش چوب طبیعی بسیار زیباتر از ام دی اف ساده است، برخی افراد ترجیح می‌دهند که از یک کمد دیواری ام دی اف با روکش چوب طبیعی به جای کمد تمام چوب استفاده کنند. در کمد دیواری های چوبی معمولاً از چوب درخت راش، بلوط، ملچ و گردو استفاده می شود در حالی که در کمد دیواری های روکش چوبی از ترکیب ام دی اف خام و روکش طبیعی درختان استفاده می‌شود، به همین دلیل قیمت کمد دیواری چوبی نسبت به کمدهای تمام ام دی اف گرانتر است.

  • روکش چوبی زیباترین روکشی است که می‌توان برای کمد دیواری و درب لابی ورودی و داخلی استفاده کرد.
  • بهترین روکش‌های چوبی مصرفی مربوط به چوب بلوط، ملچ، راش و گردو می‌باشد.

کمد دیواری چوبی

کمد دیواری با درب چوبی بهترین نوع کمد دیواری است، ضمن این که استقامت و طول عمر بالاتری دارد، از نظر کیفیت و فرم پذیری نیز برتری چشمگیری نسبت به کمدهای ام دی اف خام دارند. برای طراحی این مدل از کمد دیواری ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توان بر اساس نیاز و سفارش کارفرما آن را به شکل سفارشی طراحی و اجرا کرد. بنابراین کاملا طبیعی است که قیمت این سبک از کمد دیواری‌ها نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است. بنابر این مزایای کمد دیواری با درب چوبی را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود.

  1. رنگ بندی و تنوع مدل نامحدود
  2. زیبایی بیشتر نسبت به دیگر متریال
  3. طول عمر بالا و وزن کمتر نسبت به فلز یا شیشه

چه عواملی بر قیمت کمد دیواری تاثیر گذار است؟

نوع و میزان رنگ و چوب مصرفی و همچنین طرح و مدلی که برای کمد دیواری در نظر می‌گیرید، از جمله مواردی هستند که در قیمت کمد نئوکلاسیک تاثیرگذار هستند. موارد دیگری هم در هزینه تمام شده تاثیر گذار هستند که مهم‌ترین آنها دستمزد و اُجرت ساخت و همچنین هزینه نصب می‌باشد. در مورد هزینه‌های مربوط به کمد دیواری می توانید به مقاله ای که با عنوان ((محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری)) در وبسایت منتشر شده، مراجعه نمایید.

  1. نوع و مقدار رنگ مصرفی
  2. نوع و میزان چوب مصرفی
  3. نوع طراحی از نظر پرکار یا کم کار بودن
  4. هزینه ساخت و نصب کمد

انتخاب رنگ کمد دیواری

برای این که رنگ مناسبی برای کمد دیواری خود انتخاب کنید هیچ محدودیتی ندارید، این انتخاب کاملاً بر اساس سلیقه مشتری صورت گرفته و متناسب با تم رنگی فضایی که کمد دیواری در آن نصب می‌شود صورت می‌گیرد. استفاده از رنگ‌های خنثی برای کمد دیواری کار ست کردن رنگ را برای شما راحت‌تر خواهد کرد، می‌توانید از میان رنگ‌هایی چون سفید، طوسی و خاکستری انتخاب خوبی داشته باشید. انتخاب رنگ برای کمد دیواری نصب شده در اتاق خواب کودکان نیز از میان انواع طیف رنگی شاد و جذاب امکان پذیر است.

البته برای علاقه مندان به رنگ‌های قهوه ای روشن و سوخته با استفاده از بکارگیری روکش چوب طبیعی امکان تولید کمد دیواری و کابینت رنگ چوب هم کاملاً فراهم خواهد بود و محدودیتی وجود ندارد.

  • رنگ سفید و وایت واش
  • رنگ کرم و شیری
  • رنگ طوسی و خاکستری
  • رنگ آبی و سبز
  • رنگ چوب طبیعی

استانداردهای ابعاد کمد دیواری چیست؟

ابعاد استانداردی برای عرض و ارتفاع کمد دیواری تعریف نشده است، شما باید کمد دیواری را بر اساس نیاز خود و فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. فقط باید به نکاتی چون انتخاب عمق مناسب برای کمد دیواری و همچنین میزان زاویه باز و بسته شدن درب‌ها توجه داشته باشید، اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است می‌توانید از کمد دیواری ریلی سبک نئوکلاسیک استفاده کنید. در طراحی این مدل کمد دیواری‌ها درب‌ها به موازات دیوار روی یک ریل حرکت می‌کنند و فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز ندارند. این مسئله علاوه بر راحت تر باز و بسته شدن درب کمد دیواری برای فضاهای کوچک نیز یک انتخاب مناسب است.

  1. عمق استاندارد کمد دیواری 60 سانتیمتر و ارتفاع و عرض آن متغیر است.
  2. در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک ارتفاع تاج از 3 تا 15 سانتیمتر قابل تغییر است.

جمع بندی نهایی

در حال حاضر سبک دکوراسیون نئوکلاسیک نسبت به گذشته بسیار محبوب‌تر شده، این مدل کمد دیواری برای استفاده در خانه هایی با سبک کلاسیک و مدرن مناسب هستند، ضمن این که برای کسانی که هم به اصالت سبک کلاسیک علاقه دارند و هم دوست دارند زندگی مدرنی داشته باشند بسیار مناسب است.

این مدل کمد دیواری در مقایسه با کمدهای ام دی اف بسیار زیباتر هستند، دوام بیشتری دارند و همچنین امکان شخصی سازی و طراحی‌های زیبا در این سبک از کمد دیواری بیشتر است. کمد دیواری‌های سبک نئوکلاسیک طول عمر خوبی دارند، برای خانه‌های کوچک نیز کمد با درب ریلی چوبی مناسب است. شما می توانید یک مدل ژورنالی و ایده آل را برای ساخت سفارشی پیشنهاد کنید و یا با توجه به ابعاد اتاق و محل نصب کمد دیواری برای انتخاب بهترین مدل و سبک کمد دیواری نئوکلاسیک از متخصصان امر مشاوره بگیرید.

منبع : home-designing.com

تاریخ بروزرسانی : 1400/03/30

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *