کمد دیواری چوبی یا کمد دیواری طرح چوب

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون خانه های لوکس استفاده از چوب طبیعی است که می تواند در طراحی کابینت، کمد و سرویس خواب و حتی دیوار و سقف مورد استفاده قرار بگیرد. البته بدلیل بالا بودن قیمت چوب اغلب تولید کنندگان سعی می کنند از چوب کمتری در ساخت محصولات چوبی از قبیل کمد و کابینت استفاده کنند. بهترین جایگرین برای چوب طبیعی ترکیب MDF و روکش چوب است که علاوه بر بوجود آوردن ظاهری تمام چوب از نظر قیمتی هم به مقدار قابل توجهی هزینه ای شما را کاهش می دهد. در ادامه قصد داریم بشکل تخصصی به نکات خرید کمد دیواری چوبی ، مزایا و معایب و همچنین قیمت و نحوه تولید بپردازیم.

انواع کمد دیواری

  1. کمد تمام ام دی اف (MDF)
  2. کمد ام دی اف با روکش چوب
  3. کمد تمام چوب

هنگامی که برای خرید کمد دیواری به یک نمایشگاه مراجعه می کنید، اولین سوالی که همیشه از خریدار پرسیده‌ می‌شود این است که چند متر کمد نیاز دارید؟ پس قبل از مراجعه به تولید کننده کمد دیواری بهتر است با تعاریف و نحوه اندازه گیری و محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری چه تمام چوب و چه کمد روکش چوب آشنایی داشته باشید تا هم درک بهتری از صحبت های فروشنده داشته باشید و هم بهترین و منصفانه ترین قیمت را تا حدودی تشخیص دهید.

کمد دیواری روکش چوب
کمد دیواری روکش چوب
کمد دیواری روکش چوبی
کمد دیواری روکش چوبی

کمد تمام چوب چیست؟

کمد تمام چوب هم دقیقاً مانند کابینت چوبی است. درسته که نام تمام چوب را به یدک می کشند اما بسیار کم پیش می آید که کمد یا کابینت بصورت کامل از چوب طبیعی ساخته شود چون قیمت تمام به شدت بالا می رود. ضمن اینکه از جهت فنی هم این کار خیلی اصولی نیست زیرا در بعضی موارد MDF کارایی بهتری نسبت به چوب دارد و بهتر است از ام دی اف جای چوب استفاده شود. یکی از این موارد بدنه کمد دیواری است حتی در ساخت  بدنه کمد دیواری چوبی از متریال MDF استفاده می شود. پس اگر بخواهیم تعریف درستی از کمد دیواری چوبی داشته باشیم کمد دیواری چوبی به کمدی گفته می شود که بدنه آن از ورق MDF و سایر قسمت ها مانند درب، روکوب، تاج و پاخور از چوب و روکش چوب ساخته شده باشد.

قیمت کمد دیواری تمام چوب

عوامل زیادی در تعیین قیمت کمد‌ دیواری چوبی نظیر جنس و ابعاد بدنه، نوع و ضخامت درب درب و کیفیت رنگ مصرفی تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی و توضیح آن‌ها می پردازیم.

جنس بدنه کمد دیواری

جنس بدنه‌ی کمد دیواری چوبی معمولاً mdf است که برای زیبا شدن ظاهر mdf از روکش‌های چوبی با طرح های مختلف استفاده می‌شود. در هنگام استفاده از ورق های mdf توجه داشته باشید نوع خارجی آن، به دلیل داشتن تراکم و چگالی بالاتر، از استحکام و کیفیت بیشتری برخوردار است و این موضوع طبعاً باعث افزایش قیمت کمد دیواری چوبی خواهد شد. بنابراین یکی از اقدامات مهم هنگام سفارش کمد دیواری برای منزل، اطلاع دقیق از کیفیت mdf مصرفی می‌باشد.

نوع درب کمد دیواری

درب‌های کمد‌ دیواری را می‌توان یا استفاده از ترکیب ام دی اف، روکش و چوب طبیعی و یا بشکل تمام mdf ساخت که قطعاً کمد دیواری با درب چوبی کیفیت و دوام بیشتری خواهد داشت.

درب یکی از اجزایی است که در تعیین قیمت کمد دیواری نقشی اساسی دارد. درب تمام چوب ظاهری بسیار زیبا و طبیعی دارد و از استقامت و ماندگاری زیادی برخوردار است ولی استفاده از آن هزینه‌ی نسبتاً بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. نوع رنگی که برای کمد دیواری استفاده می شود در انتخاب متریال و هزینه تمام شده کمد دیواری موثر است. مثلاً زمانی که از رنگ‌های پوششی استقاده می کنید بهتر است بجای استفاده از درب های تمام چوب یا روکش چوب از درب‌های تمام mdf استفاده شود چون وقتی شما از رنگ پوششی استفاده می کنید یعنی بافت چوب و روکش چوب برای شما اهمیت چندانی ندارد پس اینکه در زیر رنگ از چوب یا ام دی اف استفاده کنید دیگر تفاوتی ایجاد نمی کند و بهتر است گزینه ارزان تر یعنی ام دی اف انتخاب شود.

نوع رنگ کمد دیواری

رنگ یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت کمد دیواری چوبی است. ممکن است تصور کنید رنگ های مختلف با یکدیگر تقاوتی ندارند ولی منظور ما از رنگ، جنس رنگ به کار رفته و همچنین نحوه‌ی رنگ آمیزی است. دسته بندی رنگ‌ها بر اساس قیمت به ترتیب براق و ضد آب (پولیش) ، ضد آب (پلی اورتان) ، پلی استر، نیم پلی استر و … می‌باشد.

از رنگ پولیش معمولا در ساخت کمد‌ دیواری‌ و کابینت پولیشی استفاده می‌شود. رنگ های پلی اورتان و پلی استر مناسب ترین گزینه های موجود برای رنگ آمیزی کمد دیواری چوبی هستند. قیمت رنگ پلی اورتان از پلی استر کمی بالاتر است. در رنگ آمیزی محصولات چوبی مانند کمد دیواری و کابینت رنگ چوب طبیعی (گردویی، فندوقی) و رنگ های پوششی (طوسی) جزو پر متقاضی ترین رنگ‌ها هستند.

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری چوبی

کمد دیواری چوبی هم مانند سایر کمد های دیواری معمولاً در ابعاد استاندارد ساخته می شوند. در بیشتر موارد عمق استاندارد کمد 60 سانتی متر است و در هنگام محاسبه اندازه و قیمت کمد دیواری عمق کار در نظر گرفته نمی شود و فقط مساحت نمای کار مورد محاسبه قرار می گیرد. فرض کنید اگر ارتفاع کمد دو متر و طول آن 3 متر باشد از نمای روبرو ما یک مستطیل به ابعاد 2 در 3 داریم و با ضرب این دو عدد مقدار متر مربع و اندازه کمد بدست می آید. اگر فرض کنیم که قیمت کمد دیواری با روکش چوب بلوط و رنگ پلی اورتان متر مربعی 3 میلیون تومان باشد حدود قیمت کمد دیواری به شکل زیر محاسبه می شود:

 18.000.000 = 3.000.000 * 3 * 2

البته هزینه حمل و نصب که اغلب بصورت 10 درصد قیمت کار محاسبه می شود به این مبلغ اضافه می شود. پس تا اینجای کار ما 1.800.000 تومان هزینه نصب و ارسال داریم و 18 میلیون تومان قیمت کمد دیواری چوبی، در نتیجه شما برای داشتن یک کمد دیواری با روکش چوب طبیعی و رنگ پلی اورتان خارجی با ابعادی که عرض کردیم بصورت حدودی باید نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه کنید!

آیا گزینه ارزان تری هم هست؟!

بله مسلماً گزینه های مقرون به صرفه تری هم وجود دارد.

  1. می توانید بجای روکش بلوط از روکش راش استفاده کنید.
  2. می توانید بجای روکش ضخیم از روکش های نازک تر استفاده کنید.
  3. می توانید بجای ام دی اف خارجی از ام دی اف ایرانی استفاده کنید.
  4. می توانید بجای رنگ پلی اورتان از پلی استر و نیم پلی استر استفاده کنید.
  5. می توانید از رنگ های باکیفیت ایرانی بجای رنگ خارجی استفاده کنید.
  6. می توانید طراحی ساده تری برای کمد دیواری انتخاب کنید.
  7. می توانید عمق کمتری برای کمد دیواری انتخاب کنید.
  8. می توانید از روکش های PVC بجای روکش طبیعی استفاده کنید.
  9. همچنین می توانید بجای یراق آلات خارجی مثل ریل کشو و دستگیره و لولا از انواع چینی آنها استفاده نمائید.
کمد دیواری روکش چوب
کمد دیواری روکش چوب
کمد دیواری تمام چوب
کمد دیواری چوبی

انتخاب سبک کمد دیواری بر اساس متراژ

آیا کمد دیواری تمام چوب و سبک کلاسیک برای فضاهای کوچک گزینه خوبی است؟

اصولاً بدلیل حجیم و شلوغ بودن سبک کلاسیک و کمد دیواری های چوبی اکثر طراحان بر این عقیده هستند که کمد دیواری و کابینت کلاسیک برای فضاهای بزرگ با سقف های بلند مناسب تر است اما همیشه استثناعاتی هم وجود دارد و شاید بتوان با طراحی های کمی ساده تر و طراحی کمد دیواری با اندازه کوچکتر از آن برای خانه هایی با ابعاد کوچک تر هم استفاده کرد البته به شرطی که طراح و سازنده همه جوانب را در نظر بگیرد.

دکوراسیون اُرسی تولید کننده کمد دیواری چوبی

شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی با در اختیار داشتن کارخانه تولیدات چوبی و نجاران حرفه ای آماده پذیرش سفارشات ساخت و اجرای انواع کمد دیواری چوبی و کمد روکش چوب طبیعی با رنگ ها و طرح های سفارشی و مطابق نیاز کارفرمایان محترم می باشد. تولید بیش از 1000 متر مربع کمد دیواری چوبی در مناطق 1 و 2 تهران تنها گوشه ای از رزومه کاری گروه دکوراسیون اُرسی است.

بیشتر کمد دیواری های اجرا شده توسط شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی اغلب به شکل تمام چوب یا روکش چوب طبیعی (دقیقاً شبیه به کابینت روکش چوب ) می باشد و کارهای ام دی اف یا وکیوم ممبران در این واحد صنعتی انجام نمی شود. (بدلیل اینکه تخصص ما کار چوب است)

انتخاب سبک کمد دیواری چوبی

در هنگام انتخاب سبک کمد‌ دیواری چوبی، باید توجه داشت که در طراحی دکوراسیون سبک‌های متفاوتی وجود دارد. لذا در انتخاب باید توجه داشت که طرح مورد نظر با سایر اجزای خانه هماهنگ باشد و ایجاد هارمونی نماید. مهم ترین سبک های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی و محصولات چوبی مثل کمد دیواری و کابینت تمام چوب شامل موارد زیر می شود :

کمد دیواری کلاسیک

در این مدل طراحی از درب‌های روکش چوب و یا تمام چوب استفاده می‌شود. در طرح کلاسیک تزئیناتی بر روی درب انجام می‌شود که بسته به نیاز مشتری می‌تواند زیاد یا کم باشد. علاوه بر این درب می‌تواند دارای سرستون‌ها، زهواره های برجسته و … باشد. رنگ‌های معمول در این طراحی سفید، فندقی و کرم می‌باشد. مهم ترین فرق کمد دیواری چوبی و کمد دیواری روکش چوب در میزان چوب مصرفی در ساخت هر یک از آنها است که باعث ایجاد اختلاف قیمت میان این دو مدل کمد دیواری می شود. این موضوع در رابطه با هزینه‌ی قیمت کابینت کلاسیک و روکش چوبی هم به همین صورت است. 

کمد دیواری مدرن

در طراحی مدرن تاکید بر ساده بودن طراحی استفاده از رنگ های زنده و گرم است. در ساخت کمد دیواری مدرن هم می توان از روکش چوب طبیعی استفاده کرد اما آنچه که در بازار رایج است این است که کمد سبک مدرن بصورت تمام ام دی اف ساخته می شود.

قیمت کمد دیواری سبک مدرن نسبت به کمد دیواری کلاسیک ارزان تر است و بازار مصرف زیادی دارد. البته امروزه در خانه های لوکس و گران قیمت کمتر از کابینت و کمد دیواری تمام MDF استفاده می کنند و بیشتر علاقه و نیاز کارفرمایان به سمت چوب و روکش چوب طبیعی و سبک های کلاسیک و لاکچری است.

کمد دیواری تمام چوب
کمد دیواری چوبی

کمد دیواری روستیک

در پیاده سازی سبک روستیک طرح و نقش‌های طبیعی بر روی چوب مورد توجه قرار می‌گیرد. در سبک روستیک ببشتر به دنیال آن هستیم از طرح‌های مصنوعی که به وسیله‌ی دست یا دستگاه ایجاد می‌شود خودداری کنیم و همچنین از رنگ‌های غیر پوششی استفاده کنیم تا نقش و نگار چوب به صورت زیبایی به نمایش داده شود و در طرح اصلی کمترین تغییر ایجاد شود و تا حد امکان اصالت کار حفظ شود.

انواع درب کمد دیواری

درب سنتی (ساده)

این درب‌‌ها از رایج ترین نوع درب استفاده شده در خانه‌ها می‌باشد. در داخل این کمد‌‌ها معمولا طبقه بندی‌ انجام می‌شود تا از شلوغی و بهم ریختگی جلو گیری شود. مطابق شکل زیر در اکثر مواقع، هنگام طراحی این درب‌ها قسمت بالایی با فضای بیشتر را برای آویز کردن لباس‌ها استفاده میکنند و مابقی فضای موجود را به کشو‌هایی برای قرار دادن وسایل مختلف در نظر می‌گیرند. از معایب این درب‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل باز شدن درب‌ها، نمی‌توان در مقابل درب آن، وسیله‌ای قرار داد و این موضوع برای خانه‌ها و فضا‌هایی با ابعاد کوچک مشکل ایجاد خواهد کرد.

با توجه به عیوب درب‌های باز‌شو، این درب‌ها ، باعث صرفه‌جویی بسیار مناسبی در فضا خواهند شد و از طرفی جزو‌ درب‌های اسناندارد برای محیط‌ کار، اتاق‌های خانه و … به حساب می‌آیند. استفاده از آینه بر روی این درب‌ها کار متداولی می‌باشد که باعث زیبا تر شدن فضا خواهد. از بزرگترین عیوب این درب‌ها این است که بخاطر جمع شدن درب در یک طرف، دسترسی به قسمتی از کمد که در پشت طرف ثابت درب است دشوار خواهد بود و ممکن است آن فضا بدون استفاده بماند. همچنین به دلیل کشویی بودن این درب، از ابزار تزئینی نمی‌توان بر روی سطح این درب استفاده نمود.

موارد گفته شده در بالا، از پرکابرد ترین درب‌های کمد‌ها می‌باشند و این در حالیست که لزوما این موارد تنها درب‌های موجود برای کمد‌ها نمی‌باشد. برای مثال بعضی از کمد‌های سفارشی در دکوراسیون سنتی که ارتفاع کوتاهی دارند، درب‌شان از بالا باز می‌شود و یا  کمد‌های دیواری‌ای که فضای داخلی آن زیاد باشد و درب‌های آن از داخل باز شود هم وجود دارند. این موارد نشان دهنده این است که در طراحی کمد دیواری هیچ محدودیت‌ای وجود ندارد.

کمد دیواری چوبی
کمد دیواری چوبی
کمد دیواری چوبی
کمد دیواری چوبی

انواع کمد دیواری چوبی

از وسایل مختلفی در ساخت کمد چوبی ممکن است استفاده شود که هر کدام مزایا و معایبی را دارند. در این بخش قصد داریم سه نوع پرکاربرد استفاده شده در کمد‌ها را بررسی کنیم و به بررسی مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

کمد ام دی اف ملامینه

می‌توان گفت این مدل کمد‌ها پر کابرد ترین نوع کمد‌های موجود در بازار هستند. ام دی اف ها از چسبیدن چند قطعه چوب به وسیله‌ی حرارت و پرس ایجاد می‌شوند و در مقایسه با سطح تمام چوب، استقامت پایین تری دارند. با توجه به این که ام‌ دی اف ها معمولا ضخامت پایینی دارند، استفاده از ابزار (هم دستی و هم ماشینی) بر روی تخته ام‌ دی اف  روش معمولی نمی‌باشد و در صورتی که از ابزار ‌ها استفاده شود میزان استفاده بسیار کم و جزئی خواهد بود.

البته لازم به ذکر است ام دی اف ها به دو دسته‌ی داخلی و وارداتی تقسیم می‌شوند که وارداتی‌ها از کیفیت و قیمت به مراتب بالاتری برخوردار هستند.  ام‌ دی اف ها از نظر قیمتی مناسب ترین و در دسترس ترین‌ها کابینت‌ها می‌باشند. از معایب آن‌ها می‌توان به عدم ابزار خور بودن،محدود بودن طرح‌ها و همچنین عدم ضد آب بودن آن‌ها اشاره کرد

کمد ام دی اف خام و روکش چوب

این کمد‌ها، مشابه با نوع قبلی می‌باشد  و تنها تفاوت جزئی با نوع قبلی دارد.  در این نوع کمد‌ها ابتدا با استفاده از روکش چوب بر روی تخته‌های ام دی اف، ظاهر کلی برای هر بخش از کمد را تششکیل می‌دهند و سپس با استفاده از رنگ‌های مختلف(بر حسب سلیقه مشتری و هم‌ خوانی با دکوراسیون کلی اتاق) اقدام به رنگ کردن می‌کنند. این محصول به دلیل استفاده شدن از روکش و همین طور رنگ، قیمت بالاتری نسبت به نوع قبلی خواهد داشت و همچنین با استفاده‌ از روکش‌ها در این محصو طول عمر کمد‌ دیواری چوبی معمولا بیشتر خواهد شد و خاصیت ضد آب خواهد داشت. کمد و کابینت نئوکلاسیک مهم ترین محصولاتی هستند که با این متریال اجرا می‌شوند.

کمد تمام چوب

در کمد‌های تمام چوب، استفاده از چوب به دلیل هزینه‌ی بالا در اجزای داخلی معمول نمی‌باشد و در داخل کمد‌‌ها از ام دی اف استفاده می‌شود. استفاده از چوب‌، در ظاهر بیرونی مد نظر ما می‌باشد. از مزایای اصلی کمددیواری چوبی قابل ابزار خوری، دوام، استحکام و زیبایی می‌باشد. از معایب این کمد‌ها نیز می‌توان به قیمت بالای آن در مقایسه با سایر کمد‌ها اشاره کرد. به طور کلی باید در نظر داشته باشید چوب گرانترین ابزار مورد استفاده در صنعت چوب می‌باشد.

انسان‌ها به طور ذاتی از آراستگی و نظم محیط زندگی خود لذت می‌برند. یکی از ابزار مهم در ایجاد نظم، استفاده از کمد‌‌های مختلف است زیرا با این کار، شما در هنگام نیاز به هر وسیله‌ای با صرف وقت کمتر به آن دسترسی پیدا می‌کنید. انتخاب فضایی مناسب برای قرار دادن کمد، اهمیت بالایی دارد.

کمد دیواری چوبی

در تمامی کمد‌های چوبی معمولا از رنگ و روکش در هنگام ساخت استفاده می‌شود. اینکه بازشوی درب کمد دیواری به چه صورت باشد بستگی زیادی به فضا، سبک و سلیقه‌ی شما دارد. کمد دیواری ریلی یکی از محبوب‌ترین ها در سبک مدرن است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را جزو گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

کمد‌ها را می‌توان از منظر‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد که یکی از این شیوه‌ها، دسته بندی بر اساس نوع چوب است. این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی کمد‌های تشکیل شده توسط گروه صنعتی ارسی، از جنس چوب‌هایی با کیفیت صادراتی است که در صورت نیاز مشتری، از روکش‌های مرغوب درجه‌یک در آن استفاده شده است.

اندازه گیری کمد دیواری چوبی

آشنا با شدن اجزای کمد‌ها قبل از اندازه گیری آن‌ها با اهمیت است. به صورت کلی این اجزا شامل دورکوب، پاخور‌ها، تاج و بدنه می‌باشد. با توجه به این که در حالت استاندارد، عمق کمد‌ها 60 سانتی‌متر می‌باشد، در تعیین قیمت میزان عمق کمد تاثیری ندارد و تنها مساحت کمد بر حسب متر مربع است که بیان می‌شود و بر قیمت اثر گذار است. واضح است که افزایش قیمت کمد معمولا بخاطر افزایش ابعاد آن می‌باشد.

در صورتی که قصد دارید از عمق بیشتری در کمد‌ها استفاده کنید، از کارشناسان معتمد مشاوره‌های جانبی دریافت کنید. برای مثال‌، بیشتر سازندگان عمق استاندارد گفته شده را پیشنهاد میکنند زیرا اکثر کمد‌ها از پیش ساخته شده در این اندازه هستند. در صورتی که اگر قصد دارید در کمد وسایل دیگری مانند لباس و.. جا‌ دهید و به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، عمق 90 سانتی‌متری گزینه مناسب تری می‌باشد.

ارتفاع به میزان فاصله‌ی میان بالای تاج کمد و پایین پاخور، در کمد‌های دیواری ارتفاع می‌گویند. در شکل با نام A  مشخص شده است.
طول به فاصله‌ی میان دو رکوب سمت راست و چپ، طول گفته می‌شود که با نام B نشان دادده شده است

به دست آوردن مساحت: مطابق با مباحث ساده‌ی ریاضی، برای به دست آوردن سطح مستطیل باید A را در B ضرب کنیم.

دستگیره درب‌ کمد دیواری چوبی

ممکن است در ابتدا جنس و متریال و ظاهر دستگیره مورد استفاده در کمد‌ها اهمیت چندانی نداشته باشد ولی لازم است بدانیم حتی با استفاده از بهترین نوع درب، اگر دستگیره هارمونی خوبی را با درب کمد برقرار نکند زیبایی طرح  به طور کلی از بین خواهد رفت و همین موضع باعث می‌شود اهمیت انتخاب نوع و ظاهر دستگیره بیش از پیش نمایان شود.

انتخاب دستگیره باعث می‌شود نوع کلی کمد دیواری ما مشخص شود برای مثال از دستگیره‌هایی که در کمد کلاسیک استفاده می‌شود نباید در طراحی کمد مدرن استفاده شود. با توجه به موضوعات گقته شده قصد داریم بدون در نظر گرفتن جنس و کشور سازنده دستگیره، تنها به بررسی نکات ظاهری برای دستگیره‌ها می‌پردازیم. به صورت کلی دو نوه دستگیره در بازار موجود می‌باشد. دستگیره ها‌ی دو پیچی و تک پیچی.

جنس درب کمد دیواری

به طور کلی دو عنصر در یک کمد دیواری جلب نظر میکنند. درب و دستگیره. در مورد دستگیره توضیحات کاملی داده شده است. پر رنگ ترین نقش در طراحی یک کند، درب آن می‌باشد. در  حال حاضر قصد داریم با انواع مورد استفاده‌ی چوب، رنگ‌ها و همچنین خطوط و طرح‌های روی چوب‌ها در کمد‌ها آشنا شویم.

جنس چوب درب

در هنگام طراحی درب، استقامت و همچنین زیبایی چوب بسیار مهم می‌باشد. معمولا در طراحی از چوب‌های بلوط، راش، گردو و … استفاده می‌شود. همچنین درب را می‌توان با استفاده از لمینت‌هایی نظیر ام‌دی‌اف ایجاد نمود که ظاهر ضعیف تری نسبت به چوب‌ها خواهد داشت. همچنین ترکیب چوب‌ها نیز یکی از روش‌های ساخت درب‌ها می‌باشد.

تاثیر رنگ و طرح درب کمد دیواری چوبی

در رنگ کردن درب‌ها می‌توان از رنگ‌های پلی استر، نیم پلی‌استر، پلی اورتان و پولیش استفاده نمود که کاربرد آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. برای مثال پولیش که یک براق کننده چوب است در هنگامی استفاده می‌شود که ما قصد داریم از رنگ‌های پوششی برای نشان دادن بهتر ظاهر چوب استفاده کنیم. کاربرد هر یک از این رنگ‌ها در زمان استفاده و با توجه به نوع و طرح چوب، با دیگری متفاوت خواهد بود.

ممکن است به انتخاب مشتری تصمیم بر استفاده از ابزار بر روی درب کد داشته باشیم تا بر روی آن نقش نگار ‌هایی ایجاد شود. (لازم به ذکر است این نقش و نگار‌ها بیشتر در طراحی‌های سنتی و کلاسیک کاربرد دارند) این نقش و نگار‌ها را هم بهوسیله‌ی دستگاه‌های سی ان‌سی و هم به وسیله‌ی طراحی‌های دستی می‌توان ایجاد کرد که البته هزینه‌ی تولید در حالت تولید دستی افزایش پیدا خواهد کرد.

همه چیز در مورد انواع کمد سبک کلاسیک

همانطور که می دانید بیشتر کمد های دیواری مدرن از MDF ملامینه یا براق ساخته می شوند. اما وقتی که شما در طراحی کابینت آشپزخانه و سایر بخش های منزل از سبک کلاسیک و دکوراسیون چوبی استفاده می کنید بهتر است در طراحی و ساخت کمد دیواری هم مانند کابینت آشپزخانه این سبک را حفظ کنید المان های مختلف محیط پیرامون خود را با هم ست کنید. برای مثال اگر در آشپزخانه خود از کابینت کلاسیک سفید استفاده می کنید شاید بهترین گزینه برای شما کمد دیواری با رنگ سفید یا کرم باشد. البته همیشه هم ست کردن تمام اجزا محیط ممکن نیست مثلاً ممکن است شما هم به رنگ سفید و هم رنگ چوب علاقه داشته باشید به همین منظور کابینت آشپزخانه را سفید سفارش می دهید و کمد دیواری را به رنگ چوب طبیعی انتخاب می کنید.

استفاده از چوب طبیعی در ساخت کمد دیواری باعث زیباتر شدن دکوراسیون و البته بالا رفتن هزینه تمام شده خواهد شد اما اطمینان داشته باشید که این زیبایی ارزش چنین هزینه ای را خواهد داشت.

انواع کمد سبک کلاسیک

  1. کمد تمام ام دی اف با رنگ پوششی
  2. کمد تمام ام دی اف با روکش چوب و رنگ
  3. کمد ام دی اف با تاج و درب تمام چوب

منبع : wayfair.com

آخرین بروزرسانی : 1400/12/26

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *