کابینت کینگ گلاس چیست؟

کابینت کینگ گلاس در واقع نوعی کابینت پلی گلاس با روکش شیشه‌ای و براق است که در برابر خط و خش بسیار مقاوم است و از نظر شفافیت شباهت زیادی به کابینت‌ پولیشی دارد. در مقایسه با ام دی اف هایگلس، ورق کینگ گلاس شفاف‌تر است و قیمت بالاتری دارد. مزیت بزرگی که کابینت های تولید شده از ورق کینگ گلاس دارند این است که در برابر تابش آفتاب تغییر رنگ نمی دهند و از نظر رنگی پایدار باقی می مانند و این موضوع به متفاوت بودن فناوری و پروسه تولید این ورق ها بر می گردد.

البته کابینت هایی که با استفاده از MDF خام و رنگ پلی اورتان ساخته می شوند هم جزو نمونه های باکیفت هستند. اگر نه طرفدار سبک کلاسیک هستید و نه مدرن احتمالاً کابینت نئوکلاسیک بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود. این سبک از کابینت آشپزخانه نه خیلی طراحی مینیمال و ساده ای دارد و نه مانند سبک رومی و کلاسیک شلوغ و پر کار است. از نظر رنگ بندی نیز قابلیت سفارشی سازی خوبی دارد.

مقایسه کابینت کینگ گلاس با هایگلاس

ورق ام دی اف هایگلاس ممکن است برآمدگی هایی داشته باشد اما ورق های کینگ گلاس مسطح هستند و فاقد هر گونه برجستگی می باشند. بهترین ورق هایگلاسی که بیشتر در ایران استفاده می شود ورق های ترک هستند اما کیفیت ساخت ورق های ام دی اف اسپانیایی الویک یا رها و نیمن آلمان به مراتب بالاتر است. ورق کینگ گلاس هم بیشتر توسط این سه تولید کننده در دنیا تامین می شود. شفافیت و کیفیت رنگ کابینتی که با ورق کینگ گلاس ساخته شود از کابینت های گلاس بالاتر است. از نظر طول عمر و مقاومت در برابر رطوبت ورق هایگلاس ضعیف تر از کینگ گلاس است.

  • قیمت ورق کینگ گلاس از هایگلاس بالاتر است.
  • در مقایسه با ورق های تولیدی برند ایگر اتریش تقریباً در یک سطح کیفی قرار دارند.

ویژگی های کابینت کینگ گلاس

از ورق های کینگ گلاس اغلب در طراحی کابینت آشپزخانه سبک مدرن استفاده می شود. به دلیل بالا بودن قیمت این نوع ورق بیشتر کابینت سازان از آن تنها برای قسمت های نما و درب کابینت استفاده می کنند. ضخامت این نوع ورق ها 16 میلیمتر و ابعاد آن 2.80 در 122 است.

روکشی که از آن برای پوشش این نوع ورق ها استفاده می شود نسبت به دیگر ورق های ام دی اف ضخامت بیشتری دارد و کاملا شبیه به شیشه است تقریباً اگر بخواهیم آن را با کابینت های رنگ شده مقایسه کنیم شفافیت این ورق ها شبیه به رنگ های پلی استر براق است.

تفاوت ورق کینگ گلاس با ام دی اف

ام‌دی‌‌اف (MDF) مخفف کلمه‌ی انگلیسی Medium-Density Fiberboard به معنای تخته‌ی چوب با چگالی متوسط است. ام‌دی‌اف‌ها از ذرات بسیار ریز چوب که به همراه چسب و با حرارت به یکدیگر متصل شده‌اند ایجاد می‌شوند. هنگامی‌که از چوب مهندسی‌شده سخن به میان می‌آید منظور بهترین نوع ام‌دی‌اف ساخته شده است که استقامت، میزان چگالی و دوام بالایی دارد. اما با پیشرفت تجهیزات و توسعه علمی کشورهای صنعتی مانند آلمان و اسپانیا توانستند به فناوری جدیدی دست پیدا کنند و ورق های پلی گلاس که به آنها کینگ گلاس هم گفته می شود را تولید کنند.

از نظر گرید کیفی بسیار عالی هستند و در مقابل خراش های سطحی مقاوم هستند. بنابر این نسبت به ام دی اف ملامینه و های گلاس این ورق ها مزایای بیشتری دارند.

  • سوپر براق و شفاف
  • دوام بالا در مقابل رطوبت و خط و خش
  • قیمت بالا به دلیل وارداتی بودن
  • چگالی و تراکم بیشتر نسبت ام دی اف‌های معمولی

بررسی میزان مقاومت پلی گلاس در برابر رطوبت

برخلاف چوب طبیعی یا ام دی اف ملامینه ، درب کابینت کینگ گلاس در شرایط نوسانات دمایی و یا رطوبتی به‌راحتی تغییر فرم نمی‌دهد و دچار برآمدگی یا فرو رفتگی نمی‌شود. مهم ترین دلیل این اتفاق استفاده از روکشی است که با متریال مرغوب تولید شده و از نفوذ رطوبت به مغزی ورق جلوگیری می کند. حتی در مقایسه با کابینت های چوبی رنگ شده که با رنگ های ضد آب رنگ آمیزی می شوند ورق پلی گلاس مقاوم تر است.

اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر این ورق ها کیفیت بالایی دارند چرا بسیاری از افراد کابینت های ام دی اف با رنگ پوششی را انتخاب می کنند؟ دلیل این موضوع به مدل کابینت بر می گردد. بعضی از مدل های کابینت هستند که لبه های گرد دارند یا درب هایی با ضخامت بیشتر دارند که امکان پیاده سازی چنین طرح های با ورق های MDF روکش شده (ملامینه، هایگلاس، پلی گلاس و …) وجود ندارد به همین خاطر از ورق MDF خام استفاده می کنند که تقریبا مانند چوب خاصیت فرم پذیری خوبی دارد و اجرای چنین طرح هایی با این متریال قابل انجام است.

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/15

منبع : alibaba

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *