کابینت کلاسیک ساده + لیست قیمت 1402

درسته که وقتی نام کابینت کلاسیک به میان می آید یک کابینت پر نقش و نگار و منبت کاری شده سریعاً در ذهنتان نقش می‌بندد اما همیشه هم لزومی ندارد که منبت کاری‌های زیاد و نقوش برجسته متعددی روی کابینتی که انتخاب می‌کنید باشد و می‌توانید طرح‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. کابینت کلاسیک ساده فضای آشپزخانه را بزرگتر جلوه می‌دهد و خیلی دیر از مد می‌افتد به همین دلیل این سبک از کابینت‌های کلاسیک طرفداران زیادی دارد. اما اینکه این مدل از کابینت‌ها برای چه فضایی مناسب هستند و چه مزایا و معایبی دارند و همچنین چقدر تفاوت قیمت با کابینت‌های پرکار و پر منبت دارند، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت.

کابینت کلاسیک ساده چه مزایای دارد؟

  1. قابلیت استفاده در فضاهای کوچک و محدود
  2. کاهش قیمت تمام شده کابینت به جهت استفاده کمتر از منبت و چوب
  3. نگهداری و تمیزکاری راحت تر بدلیل کم بودن برجستگی‌ها و شیارها
  4. فضای آشپزخانه را شلوغ و بهم ریخته نشان نمی‌دهد.
  5. با هر سلیقه ای تناسب دارد و هیچگاه قدیمی نمی‌شود.
  6. طول عمر بالایی دارد چون معمولاً برای ساخت این مدل کابینت‌ها از بهترین متریال استفاده می شود.

1) قابلیت استفاده در فضاهای کوچک

کابینت کلاسیک ساده برای هر آشپزخانه‌ای با هر ابعادی مناسب است در صورتی که اگر کابینت داری طرح‌های پیچیده و منبت‌های زیاد باشد فضای مطبخ را کوچک‌تر نشان می‌دهد. استفاده از طراحی مینیمال و ساده نتنها برای آشپزخانه‌های کوچک مفید است بلکه برای آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ هم گزینه‌ی مطلوبی است. استفاده از کابینت سبک کلاسیک با طراحی ساده باعث ایجاد سبکی جدید خواهد شد که تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که به آن کابینت نئوکلاسیک هم می‌گویند. بطور کلی سادگی از ویژگی‌های مهم سبک مدرن است که گاهی در سبک‌های کلاسیک هم قابل استفاده بوده و اتفاقاً در بیشتر پروژه‌ها کارفرمایان طرح‌های مینیمال‌تر را بیشتر می‌پسندند.

2) کاهش قیمت تمام شده کابینت

مزیت مهم دیگری که کابینت‌ کلاسیک ساده دارند مناسب‌تر بودن قیمت آن است. به دلیل کمتر شدن منبت‌ها و برجستگی‌های روی سطح کار، زمان کمتری برای ساخت این مدل از کابینت‌های آشپزخانه نیاز است مخصوصاً اگر کار دست باشند و از دستگاه‌های CNC استفاده نشده باشد. کابینت روکش چوب سبک کلاسیک یکی از بهترین مدل های کابینت آشپزخانه است.

قیمت کابینت پلی اورتان با ام دی اف خام و لایه‌ای از روکش چوب به مراتب پایین تر از کابینت های رومی و سبک کلاسیک است و این موضوع باعث شده که این نوع از کابینت آشپزخانه در میان افراد جامعه طرفداران زیادی داشته باشد. بهترین روکش‌هایی که برای تولید این مدل کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از :

  • روکش راش
  • روکش بلوط
  • روکش ملچ
  • روکش گردو

3) نگهداری و تمیزکاری راحت تر

مزیت بعدی انتخاب کابینت کلاسیک ساده این است که این کابینت ها بدلیل نداشتن برجستگی های زیاد دیرتر کثیف می شوند و همچنین زمان کمتری برای نگهداری و تمیزکاری کابینت آشپزخانه صرف خواهید کرد. البته نوع رنگ مصرفی کابینت هم اهمیت زیادی دارد مثلاً رنگ تمام پلی استر یا پولیش جزو رنگ های باکیفیت و شفاف هستند که با یک پارچه پشمی ساده هم می توان به راحتی کابینت ها را تمیز کرد.

همچنین رنگ های روشن کمتر گرد و خاک جذب شده را نشان می دهند اما در برابر لکه حساس هستند و زود کثیف می شوند. در صورتیکه به کابینت‌های فوق براق علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله ای که با عنوان (کابینت پولیشی چیست؟) نوشته ایم را مطالعه بفرمایید.

کابینت‌های ساده قیمت پایین تری دارند

قیمت کابینت کلاسیک ساده همانطور که اشاره شده با توجه به این که زمان کمتری برای طراحی و ساخت نیاز دارد کمتر از کابینت های کلاسیک معمول است. حجم بالای منبت کاری و ابزارهایی که در طراحی کابینت تمام چوب انجام می شود باعث می شود قیمت کابینت بیشتر شود و همچنین پروسه رنگ کاری کابینت نیز به مراتب سخت تر خواهد شد. در نتیجه انتخاب کابینت کلاسیک با طراحی ساده می‌تواند هم اقتصادی و هم گزینه ای مناسب برای سلیقه های مختلف باشد.

نتنها کابینت بلکه سایر محصولات چوبی هم از این روند پیروی می کنند برای مثال در انتخاب درب چوبی اتاق خواب یا ورودی هم می توانید این موضوع را به وضوح مشاهده کنید. یعنی هرچه طراحی درب ساده تر باشد و برجستگی های کمتری داشته باشد هزینه تمام شده پایین تری خواهد داشت. البته بشکل کلی هزینه درب تمام چوب بالاست و برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از ترکیب چوب های گران قیمت مثل راش و بلوط با چوب های ارزان قیمت مثل چوب روسی استفاده شود.

نوع کابینترنج قیمت (تومان)
کابینت چوب راش سبک کلاسیک با طراحی سادهبین 16 تا 22 میلیون
کابینت کلاسیک ساده با چوب بلوط وارداتیبین 22 تا 36 میلیون
کابینت کلاسیک ساده با چوب و روکش گردوبین 25 تا 45 میلیون

انواع کابینت سبک کلاسیک

مهم ترین چوب هایی که برای تولید انواع کابینت چوبی سبک کلاسیک بکار برده می شود عبارتند از:

  1. کابینت چوب راش
  2. کابینت چوب بلوط
  3. کابینت چوب ملچ
  4. کابینت چوب گردو
  5. کابینت چوب روس

البته چوب های دیگری هم به صورت موردی در تولید کابینت استفاده می شوند. در واقع ما مهمترین آنها را در قسمت بالا معرفی کردیم.

نکات خرید کابینت کلاسیک ساده

در هنگام خرید کابینت آشپزخانه چوبی توجه به چند موضوع ضروری بنظر می رسد:

  • اول اینکه به بودجه خود توجه کنید و سعی کنید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. واقعیت این است که با مبلغ زیر متری هفت میلیون تومان نمی توان کابینت کلاسیک باکیفیتی خرید!
  • دوم اینکه حتما برای خرید کابینت آشپزخانه مناسب به تولیدکننده های معتبر مراجعه کنید. بدلیل وجود نکات متعدد ریزه کاری های زیاد، افراد غیر متخصص و سودجو براحتی از اعتماد شما سوء استفاده می کنند و از متریال بی کیفیت و درجه دو در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می کنند و ممکن است شما این موضوع را بعد از چند سال متوجه شوید.
  • در مورد نحوه طراحی و جزئیات مورد نظرتان با تولیدکننده صحبت کنید و نیازتان را مطرح کنید. این کار معمولاً توسط طراح و با استفاده از نرم افزار های طراحی سه بعدی انجام می شود.
  • حتما قرارداد بنویسید و تمام جزئیات و پارامترهای مهم را در آن ذکر کنید. تاریخ تحویل، نحوه پرداخت، جزئیات اقلام قابل تحویل از موارد بسیار مهم است.
  •  صبور باشید و عجله نکنید. طراحی و تولید کابینت کلاسیک کار زمان بری است و با عجله فقط کیفیت کار را پایین می آورید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد کابینت کلاسیک ساده و خصوصیات مهم آن، همچنین نکات مربوط به سفارش کابینت را تا جای امکان توضیح دهیم لطفاً درصورت داشتن هر گونه سوال و ارائه نظرات کامنت بگذارید. کارشناسان شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

آخرین بروزرسانی : 1402/06/06

برای دیدن نمونه کابینت‌های سبک کلاسیک با طراحی مینیمال و ساده می‌توانید به pinterest مراجعه نمایید.

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *