قیمت درب تمام چوب

قیمت درب تمام چوب راش، روسی و گردو

قیمت درب تمام چوب راشش، روسی و گردو به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها نوع چوبی است که در تولید درب استفاده می‌شود. البته عوامل متعدد دیگری هم در هزینه ساخت انواع درب‌ تمام چوب تاثیر گذار هستند که در این پیج تمامی این پارامتر‌ها را معرفی خواهیم کرد و همچنین لیست قیمتی از انواع درب‌ لابی چوبی و همچنین سایر درب‌های مدرن مانند درب ریلی اتاقی در ادامه در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

درب تمام چوب روسی

چوب روسی جزو چوب‌های ارزان قیمت بازار محسوب می‌شود اما از نظر کیفی انواع مختلفی دارد. با توجه به دلاری بودن قیمت چوب و نوسانات نرخ ارز، قیمت چوب روسی درجه 1 مدام در حال تغییر است اما در حال حاضر با قیمت متری 18 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در صنعت درب سازی چوب روسی کاربرد زیادی دارد اما این چوب به تنهایی از نظر مقاومت نسبت به چوب راش و بلوط ضعیف‌تر است، به همین خاطر اغلب به شکل ترکیبی از چوب روس در کنار چوب راش یا بلوط استفاده می‌کنیم تا مقاومت درب تولیدی افزایش یابد. در کنار متریال چوب از پلای وود یا تخته چند لایی هم در صنعت درب سازی استفاده می شود که به اشتباه در بازار به آن درب پلی وود می‌گویند.

  • درب تمام چوب چیست؟
  • کاربرد انواع درب تمام چوب و نوع متریال مصرفی
  • قیمت درب تمام چوب چگونه محاسبه می شود؟
  • چه پارامترهایی بر قیمت درب چوبی تاثیر گذار هستند؟

چند خط خودمانی در مورد شرکت اُرسی

کارخانه شرکت اُرسی در منطقه صنعتی خاوران و نزدیک به سایت چوب فروشان خاوران قرار گرفته است که امتیاز بزرگی به جهت دسترسی به باکیفیت ترین متریال چوبی و خرید مواد اولیه برای ساخت انواع درب های چوبی ساختمان به حساب می آید. استفاده از توان نجاران قدیمی و با سابقه و ماشین آلات بروز باعث شده بتوانیم کیفیت محصولات خود را تا حد قابل قبولی ارتقاء دهیم و در بیشتر مناطق 1 و 2 تهران نمونه کارهای موفقی داشته باشیم.

نمونه کار درب تمام چوب در تهران

مهم ترین پروژه های انجام شده ی شرکت اُرسی در زمینه طراحی و تولید درب های تمام چوب مربوط به ساختمان های نسترن 1 ، 2 ، 3 و 4 در اقدسیه تهران و همچنین پروژه ساختمان تختی در الهیه است. ارتفاع درب لابی ساخته شده حدود 13 متر بوده که در نوع خودش در میان سازه های چوبی و درب های لابی منحصر بفرد است و تولید کنندگانی کمی در کشور عزیزمان ایران توان ساخت چنین درب های چوبی و لوکسی را دارند.

قیمت درب تمام چوب
قیمت درب تمام چوب

محصولات شرکت اُرسی

شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی مفتخر به تولید بیشتر مصنوعات چوبی مطابق با سلیقه و خواست مشتری است و تا امروز هرگز خود را محدود به تولید محصول خاصی ننموده ایم چرا که اعتقاد داریم پویایی از ویژگی های اصلی طراحی دکوراسیون و صنایع چوب است. به همین دلیل تولیدات این مجموعه کاملا سفارشی و بر اساس خواست مشتری انجام می پذیرد. مهم ترین محصولات ما شامل موارد زیر می شود:

  1. کابینت کلاسیک
  2. کابینت تمام چوب
  3. کابینت روکش چوب
  4. روشویی چوبی
  5. درب تمام چوب راش ، بلوط و گردو
  6. تولید انواع قرنیز و دیوارکوب
  7. ساخت انواع میز و پارتیشن اداری
  8. دکور TV یا TV روم و انواع شلف دکوری

قیمت درب تمام چوب راش

بعد از چوب روسی از نظر قیمتی درب تولیدی با چوب راش قیمت و کیفیت مناسب تری دارد. چوب راش عمدتاً از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و گرجستان وارد می شود. دوام و چگالی چوب راش نسبت به چوب روسی بیشتر است اما از نظر قیمتی بین 40 تا 70 درصد از چوب روسی گران تر است. همانطور که اشاره شد می توان در ساخت بعضی قسمت های کم اهمیت تر درب از چوب روسی و برای سایر قسمت ها از چوب راش مرغوب استفاده کرد تا هم کیفیت حفظ شود و هم هزینه تمام شده درب چوبی کمتر شود.

برای زیبایی بیشتر درب با چوب راش برخی از تولیدکنندگان از روکش بلوط یا گردو برای روی کار استفاده می کنند که به زیبایی و ظرافت کار می افزاید.

قیمت درب تمام چوب راش چنده؟

قیمت درب تمام چوب راش با ابعاد استاندارد 2.10 در 1.10 بصورت خام و بدون رنگ با چهار چوب حدود 11 تا 15 میلیون تومان و با رنگ پلی اورتان ترک حدوداً لنگه ای 14 تا 18 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. قیمت های بالاتر و پایین تر هم ممکن است در بازار وجود داشته باشد که کاملاً به کیفیت متریال مصرفی و نوع طراحی درب بستگی دارد. قیمت ارائه شده بدون احتساب دستگیره و یراق و هزینه های مربوط به حمل و نصب است و بدلیل نوسانات قیمت دلار مدام در حال تغییر است.

قیمت درب تمام چوب
قیمت درب تمام چوب

قیمت درب تمام چوب بلوط

درخت بلوط به پایداری معرف است. چوب بلوط طیف رنگی بین قرمز و قهوه ایی کمرنگ دارد و برای درب ورودی و درب تمام چوب کلاسیک بسیار مناسب است زیرا این چوب می تواند مقاومتش را در مقابل پوسیدگی در اثر رطوبت زیاد و کپک حفظ کند. بشکل کلی چوب بلوط یکی از چوب هایی است که چه برای محیط بیرونی و چه برای داخل ساختمان بسیار مناسب است. البته در زمان انتخاب و خرید درب چوب  حتماً به پارامتر قیمت و بودجه ای که در نظر گرفته اید توجه داشته باشید چراکه چوب بلوط قیمت نسبتاً بالایی دارد.

قیمت درب تمام چوب گردو

طیف رنگی چوب گردو خاکستری مایل به قهوایی تیره است این چوب دارای بافت ریزی می باشد. و نقش و نگار زیبایی دارد. بدلیل گران قیمت بودن چوب گردو درب هایی که با این چوب ساخته می شود هزینه تمام شده بالایی دارند و کمتر برای درب های اتاقی از چوب گردو استفاده می شود. از چوب گردو در تولید درب لابی تمام چوب زیاد استفاده می شود. دوام بالا، فرم پذیری خوب و بافت زیبا از ویژگی های چوب گردو است.

کاربرد چوب روسی و چوب سفید

از چوب سفید و چوب روسی برای زیرسازی و قسمت های کم اهمیت چهار چوب درب های داخلی ساختمان و همچنین تولید مبل بازاری استفاده می شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در هنگام جابجایی مبلمان منزل متوجه وزن بسیار سبک بعضی از مبل های راحتی و مدرن شده باشید. این چوب ها همان چوب سفید هستند. چنین چوب هایی بسیار سبک و کم تراکم هستند و در ساخت کابینت آشپزخانه و درب تمام چوب هیچ جایی ندارند.

مزایای درب تمام چوب

خانه شما را خاص تر می کند

این نوع درب ها انتخابی فوق العاده برای افرادی است که به زیبایی شناسی اهمیت می دهند. این نوع از درب به سبب داشتن رگه های طبیعی موجود در چوب دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد. همچنین استفاده از چوب در دکوراسیون خانه موجب افزایش گرمای محیط می شود. به عنوان مثال درب ساخته شده  با چوب بلوط به دلیل داشتن رگه های زیبا  فضایی خارق العاده به محیط می بخشد. از این رو اگر به فکر طراحی خانه ای لوکس و شیک میباشد، درب تمام چوب بهترین گزینه است. لازم به ذکر است با رنگ کردن و یا جلا زدن می توان سطح صیقلی و زیبایی را در آن ایجاد نمود.

عایق گرما و صدا است

به دلیل استفاده از مواد کاملاً طبیعی و انبوه در ساخت درب چوبی، این نوع درب ها عایق مناسبی برای  صدا می باشند. علاوه بر این، درب با متریال چوب بر خلاف درب های پی وی سی، به دلیل وزن بالا و تراکم بافت، عایق گرما بوده و به حفظ دمای خانه بسیار کمک می کند.  این موضوع نکته بسیار مهمی در طراحی ساختمان های امروزی امروزی می باشد. در واقع شما می توانید با انتخاب این نوع درب ها در هزینه  ماهیانه مصرف انرژی صرفه جویی نمایید.

قابلیت سفارشی سازی

 درب های تمام چوب ، انتخاب های زیادی برای شما به همراه خواهند داشت.  با بکارگیری این نوع درب ها می توانید سبک شخصی خود را در طراحی  دکور خانه  به نمایش بگذارید. چوب بلوط و گردو از انواع چوب های بسیار  زیبا و محبوب برای طراحی  سبک های مختلف می باشند. درب تمام چوب با هر نوع سلیقه ای انطباق پذیر است، بنابراین می توانید طرح های متنوعی را به آن اضافه نمایید.

درب با چوب طبیعی بسیار بادوام است

 درب های تمام چوب عمر و ماندگاری بالایی دارند، زیرا از مواد طبیعی ساخته شده اند. اگرچه از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما در دراز مدت یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن محسوب میشوند. با یکبار هزینه کردن دیگر نگران خرابی آن در آینده نخواهید بود، زیرا به دلیل بالا بودن کیفیت شان کمتر نیاز به تعمیر دارند.  میانگین طول عمر درب با چوب طبیعی حدود 60 سال است. پس اگر به دنبال درب مقاوم و بادوام هستید، این نوع درب ها بهترین انتخاب برای خانه شما هستند.

معایب درب تمام چوب

بی شک استفاده از هر چیزی مزایا و معایب خود را دارد و درب تمام چوب داخلی نیز از این  قاعده مستثنی نیست. این درب ها با وجود تمامی مزایایی که دارند گران قیمت هستند و در برابر رطوبت مقاومتی ندارند و دچار تغییر می شوند. البته اگر در ساخت این درب ها از پلای وود و رنگ پلی اورتان استفاده شود، در مقابل آب مقاومت بالایی  خواهند داشت. از دیگر معایب این نوع درب ها نگهداری و تمیز کردن آنها می باشد.

  • قیمت درب تمام چوب نسبت به سایر متریال بالاتر است.
  • علاوه بر اینکه قیمت درب تمام چوب بالاست سرعت اجرا و ساخت آن به شدت پایین است.

درب داخلی روکش چوب

درب های داخلی روکش چوب با قیمت مناسب و ارزانتر جهت رفاه حال مشتریان عرضه می شوند. با توجه به هزینه های بالای درب تمام چوب ، برخی از کارفرمایان به دنبال انتخاب دربی می باشند که  زیبایی درب تمام چوب را داشته باشد و در عین حال گران قیمت نیز نباشد. بنابراین در این موارد استفاده از درب روکش چوب بهترین انتخاب است.معمولا درب داخلی روکش چوب،  دارای هسته ای از MDF  می باشد که سطح آن با انواع چوب های طبیعی مانند بلوط، راش، گردو و … روکش شده است.

معایب درب روکش طبیعی

بزرگترین نقص درب های داخلی روکش چوب، عدم تنوع در ابزار خوری  یا ایجاد طرح روی سطح درب است. البته می توان طرح هایی روی در درب ایجاد کرد، اما هنگام رنگ آمیزی تمایز بین سطوح روکش شده و روکش نشده به وضوح قابل  تشخیص است. البته تا حدی می توان با استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی این نقص را برطرف کرد.

در صورتی که خواستار درب مدرن داخلی هستید، بهترین انتخاب درب های روکش چوب هستند، زیرا طرح های مدرن اغلب ساده و بدون قاب هستند. همچنین برای  درب های پوششی با رنگ آمیزی وایت واش یا پتینه هم بهتر است از درب های روکشی استفاده شود، زیرا هم قیمت خوبی دارند و هم دارای ظاهری زیبا و جذاب می باشند.

میزان بودجه برای خرید درب چوبی

دومین پارامتر مهم برای خرید درب اتاق خواب با متریال چوب، میزان بودجه ای است که در نظر میگیرید. شاید آگاهی از عوامل تعیین کننده در قیمت درب، مهمترین دلیلی است که باعث شده شما  مقاله راهنمای خرید درب اتاق را مطالعه کنید، بر همین اساس قیمت انواع درب با توجه به کیفیت آنها را مورد بررسی قرار گرفته است.

·قیمت درب های بی کیفیت، در حال حاضر درب های اچ دی اف و اچ پی ال، ارزان ترین درب ها محسوب می شوند. درب های پی وی سی در رده ی بعدی قیمت ها قرار دارند. البته طول عمر و کیفیت این نوع درب ها دلایل اصلی ارزانی قیمت آنها می باشند. اگر دنبال درب اتاقی خوب هستید پیشنهاد می‌کنم حتما نیم نگاهی به مدل‌های مختلف درب فریم لس اتاقی داشته باشید. این درب‌ها به شدت زیبا و کاربردی هستند.

قیمت درب تمام چوب سبک نئوکلاسیک

·قیمت درب های ساخته شده از چوب به واسطه ی قیمت بالایی که چوب دارد بیشتر از درب های تولیدی با متریال MDF و HDF است. همانطور که میدانید، مهم ترین عامل در زیبایی و کیفیت درب، جنس چوب آن می باشد. البته قیمت درب های چوبی به عوامل مختلف دیگری از جمله، رنگ درب و یراق آلات آن نیز بستگی دارد.

نکته، امروزه در ساختار بسیاری درب ها از  ام دی اف استفاده می شود.  نوع ام دی اف عامل تعیین کننده و مهمی در تعیین  قیمت درب اتاق می باشد. به عنوان مثال اگر در ساختار درب از ام دی اف واناچای تایلند که جزء بهترین ام دی اف ها از نظر ماده و تکنولوژی تولید است، استفاده شود، قطعاَ آن درب گران تر خواهد بود، نسبت به درب اتاقی که از ام دی اف بی کیفیت تر  ساخته شده است.

چرا درب تمام چوب بخریم؟

درب تمام چوب، درب داخلی لوکسی است که با به کار گیری آخرین تکنیک های نجاری با ظاهری زیبا ساخته می شود. یقیناً انتخاب درب چوب طبیعی  برای منزل گزینه مناسبی است. شما با انتخاب این درب ها می توانید حسن سلیقه خود را به رخ بکشید. از ویژگی های این نوع درب می توان به استحکام بالا، عایق بودن آن در برابر صوت، انرژی و آتش اشاره کرد.

درب تمام چوب در مقایسه با درب روکش چوب گران تر است. زیرا مقدار چوب با کیفیت استفاده شده در آن بیشتر است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید درب تمام چوب خرید؟ در اینجا به 5 دلیلی که موجب متمایز شدن این درب ها می شوند، اشاره شده است.

منبع : simpsondoor  آخرین بروزرسانی : 1402/11/21

امتیاز شما به این مقاله 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا