معایب صفحه کابینت کوارتز چیست؟

امروزه یکی از متریال‌هایی که برای ساخت صفحه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد سنگ است و از انواع سنگ‌هایی که در این زمینه کاربرد وسیعی دارند سنگ‌های کورین و کوارتز را می‌توان نام برد. مهم ترین تفاوت کورین و کوارتز در مصنوعی و طبیعی بودن آنهاست. اگر دوست دارید بدانید که صفحه کابینت کورین بهتر است یا کوارتز و همچنین اگر دوست دارید بدانید معایب صفحه کابینت کوارتز چیست؟ این مطلب را از دست ندهید.

  1. صفحه کابینت کورین در بازار به سنگ مصنوعی شناخته می شود.
  2. صفحه کابینت کوارتز به سنگ طبیعی شهرت دارد.
صفحه کابینت کورین
صفحه کابینت کورین

مزایا صفحه کابینت کورین

کورین، صفحاتی یکپارچه و بدون درز پلیمری هستند. به دلیل داشتن تنوع در رنگ و طرح‌های مختلف در زمینه ساخت انواع صفحات کابینت از این نوع سنگ استفاده می‌شود. کورین در حقیقت یک نام تجاری است. مهم ترین ویژگی های سنگ کورین عبارت است از:

  1. صفحه کابینت کورین، در برابر رطوبت موجود در سینک ظرفشویی، دارای مقاومت بالایی است و عمر و دوام مناسبی دارد.
  2. صفحه کابینت کورین چنانچه دچار آسیب شود این قابلیت را دارد که به راحتی مورد ترمیم و بازسازی قرار بگیرد و تعمیر شود و مانند روز اول خود به نظر برسد.
  3. سنگ کورین که بیشتر در طراحی و ساخت کابینت کلاسیک مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد و ظاهری مات دارد اما این خاصیت را دارد که با استفاده از تکنیک‌هایی، درخشان و براق شود.

معایب صفحه کابینت کورین

صفحه کورین دارای معایب و محدودیت‌هایی نیز هست. برای مثال اگر ضربه محکمی به این نوع سنگ وارد شود ممکن است دچار شکستکی یا خراشیدگی شود و یا اگر با اشیاء داغ مثل قابلمه تماس داشته باشد امکان سوختگی و تغییر رنگ وجود دارد. اما در صورت بروز چنین حوادثی قابلیت ترمیم وجود دارد و جای نگرانی نیست.

کورین بهتر است یا کوارتز
صفحه کابینت کورین

معایب صفحه کابینت کوارتز

سنگ کوارتز همان‌طور که گفته شد یک نوع سنگ طبیعی است که از خصوصیات ویژه آن می‌توان به سر سخت بودن و مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد. صفحه کابینت تولید شده از سنگ کوارتز استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارد و آنتی باکتریال است. در کنار سر سختی و مقاومت قابل توجه این سنگ هم مانند دیگر صفحات ممکن است در زمینه‌هایی آسیب پذیر باشد. برای نمونه صفحه کابینت کوارتز، در اثر قرار گرفتن مستقیم ظرف‌های بسیار داغ ممکن است بسوزد و رنگ اصلی خود را از دست بدهد.

استفاده از ترکیب سنگ و چوب در طراحی کابینت آشپزخانه همواره ترکیب ایده آلی بوده و هست. برای مثال اگر انتخاب شما برای آشپزخانه منزلتان کابینت روکش چوب سفید یا رنگ روشن است شاید انتخاب صفحه کابینت کوارتز با رنگ متضاد بهترین انتخابی باشد که می توانید انجام دهید.

فرق کورین و کوارتز در چیست؟

در این بخش از مقاله سعی داریم به بیان این نکته بپردازیم که تفاوت کورین و کوارتز چیست، تا از این طریق بتوانید با انجام مقایسه بین این دو نوع از صفحه کابینت، صفحه کابینت مد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که هر دو نوع صفحه کابینت کوارتز و کورین جزو بهترین کانتر تاپس ها هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند (البته نوع خارجی آنها!) اما گاهی لازم است که از بین این دو یکی را انتخاب کنیم که در ادامه سعی می کنیم بیشتر به این مطلب بپردازیم.

از نظر راحتی در نصب صفحه کابینت کورین بهتر است یا کوارتز؟

سنگ کوارتز به این دلیل که به سنگ و ویژگی‌های آن نزدیک‌تر است و نوعی از سنگ طبیعی است که در مصارف ساختمانی و از جمله در تولید صفحه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین دارای استحکام و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سنگ کورین است. از طرف دیگر بنا به همین دلیل طبیعی و سرسخت بودن، برش دادن این صفحه در هنگام نصب آن، بسیار دشوارتر از سنگ کورین است. از طرف دیگر این نوع از صفحه کابینت چنانچه دچار آسیب شود به سختی قابل ترمیم است و یا ترمیم نشدنی است. پس اگر نگران آسیب دیدن کانتر تاپ هستید پیشنهاد ما کورین خواهد بود چون به راحتی ترمیم می شود.

در مورد کاربرد این سنگ ها در سبک های مختلف هم اصلاً نگران نباشید. از هر دو نوع آنها در طراحی انواع کابینت نئوکلاسیک ، مدرن و کلاسیک استفاده می شود بدون اینکه محدودیتی ایجاد کند.

تفاوت کورین و کوارتز در میزان خش پذیری

در صفحه کابینت‌های سنگی همیشه احتمال آسیب دیدگی و ایجاد خط و خش روی سطوح امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. یکی از تفاوت‌های اساسی سنگ کورین و سنگ کوارتز مربوط به همین موضوع است که سنگ کوارتز در زمینه خش پذیری، دارای مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سنگ کورین است. البته این مطلب بدین معنا نیست که در محیط هایی که احتمال خش و آسیب وجود دارد از سنگ کورین استفاده نشود چون با یک ساب ساده می‌تواند صفحه کورین را مانند روز اول اصلاح و ترمیم نمود. بنابر این از نظر ایجاد خط و خش هر دو نوع صفحه کابینت خوب هستند و انتخاب سلیقه ای خواهد بود.

از نظر ترمیم کورین بهتر است یا کوارتز؟

به طور معمول و چنانچه گفته شد ترمیم و تعمیر سنگ کورین نسبت به سنگ کوارتز بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. سنگ کوارتز به دلیل طبیعی بودن وزن بسیار سنگین‌تری نسبت به کورین دارد. از طرف دیگر این نوع از صفحه کابینت را نمی‌توان در محل خود تعمیر و ترمیم نمود و حتما باید از محل خود جهت ترمیم خارج شود. بنابراین ترمیم صفحه کابینت کوارتز در صورت آسیب دیدگی بسیار دشوار تر خواهد بود.

از نظر قیمت کورین بهتر است یا کوارتز؟

سنگ کورین که در ساخت صفحه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد یک نوع سنگ مصنوعی است. بنابراین قیمت آن نیز نسبت به صفحه کابینت کوارتز که از سنگ طبیعی به وجود آمده است ارزان تر است. همچنین از نظر تنوع در رنگ بندی کورین طرح های متنوع تری دارد.

منبع : majickitchen

تاریخ بروزرسانی : 1399/10/23

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *