دیوارکوب چوبی

دیوارها معمولا اولین جایی هستند که پس از ورود به یک ساختمان مسکونی، تجاری، اداری به چشم می‌آیند، بنابراین نوع پوشش و حتی رنگ دیوارها می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی این اماکن داشته باشد. یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای دیزاین دیوارها، استفاده از دیوارکوب چوبی ‏است. استفاده از متریال چوب برای پوشش دیوار هم باعث ایجاد فضایی گرم و دکوراتیو می‌شود و هم سرو صداهای مزاحم محیط را جذب خواهد کرد و آرامش بیشتری را به فضای شما می‌دهد.

انواع دیوارکوب چوبی

از نظر سبک طراحی دیوارکوب‏‌های چوبی به ۳ گروه مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک تقسیم بندی می‌شوند. از نظر نوع متریال بکار رفته نیز می‌توان دیوارپوش‌ها را به گروه‌های مختلفی طبقه بندی کرد اما مهم‌ترین انواع آن دیوارکوب‌های چوبی و ام دی اف هستند. البته دیوارکوب‌های ام دی اف هم به ۳ دسته‌ی ام دی اف خام با رنگ پوششی، ام دی اف خام با روکش چوب و ام دی اف ملامینه یا هایگلاس گروه بندی می‌شوند.

  1. دیوارکوب کلاسیک
  2. دیوارکوب نئوکلاسیک
  3. دیوارکوب‌ مدرن
  4. دیوارکوب چوبی
  5. دیوارکوب‌ ام دی اف
  6. دیوارکوب ام دی اف خام با رنگ پوششی
  7. دیوارکوب ام دی اف خام با روکش چوبی
  8. دیوارکوب ام دی اف معمولی (ملامینه و هایگلاس)
دیوارکوب چوبی کلاسیک
دیوارکوب چوبی کلاسیک

۱) دیوارکوب کلاسیک

دیوارکوب‏‌های سبک کلاسیک همانند کابینت کلاسیک طراحی پرکار و برجسته‌ای دارند و بیشتر مناسب فضاهای بزرگ هستند. چوب، روکش چوب و رنگ متریال اصلی در ساخت دیوارکوب کلاسیک هستند.

۲) دیوارکوب نئوکلاسیک

دیوارکوب نئوکلاسیک تا حد زیادی شبیه به دیوارکوب‏‌های کلاسیک است با این تفاوت که معمولاً طراحی ساده‌تری دارند و در ساخت آن از ام دی اف خام CNC کاری شده با رنگ پلی اورتان پوششی استفاده می‌شود.

دیوارکوب در طرح‏ها و رنگ‏های مختلف

دیوارکوب‏های چوبی کلاسیک می‌توانند در فضاها و محیط‏های مختلف در یک ساختمان به کار روند. این دیوارکوب‏ها از نظر نحوه ساخت، نوع چوب و متریال مصرفی باهم تفاوت دارند. همچنین در طرح‏ها و رنگ‏های مختلفی موجود هستند که می‌توانند برای تزئینات دیوارهای درون ساختمان‏ها به‌راحتی مورداستفاده قرار گیرند. طرح‌ دیوارکوب می‌تواند متناسب سلیقه‌ مشتری انتخاب شود. بنابراین می‌توان فضایی مدرن و زیبا را متناسب با سلیقه شخصی ایجاد کرد.

استفاده از دیوارکوب‌با طرح‌ها و رنگ‏بندی‏های مختلف و همچنین متریال‏های مختلفی که در آن‌ها استفاده‌شده، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و هر فردی می‌تواند متناسب با دکوراسیون داخلی و سلیقه خود از آن‌ها بهره گیرد. طرح‌های مختلف روی دیوارکوب چوبی کلاسیک می‌تواند با دستگاه CNC انجام شود، این دستگاه می‌تواند طرح‌های منحصربه‌فرد و زیبایی را در سبک کلاسیک ایجاد کند. در حقیقت این دستگاه طرح را روی دیوارپوش کلاسیک حکاکی می‌کند.

دیوارکوب چوبی
دیوارکوب چوبی کلاسیک

دیوارکوب‏‌های چوبی

دیوارپوش چوبی یک روش نوین و مدرن برای دکوراسیون دیوار مکان‌های مختلف است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای کاغذدیواری‌ها و انواع مختلفی از رنگ‌های دیواری باشد. واژه‏ ی دیوارپوش به معنای پوشاندن دیوار از طریق پنل‏های دیواری است که می‌تواند جلوه زیبایی به دیوار منزل یا محل کار شما دهد.

برای ساخت دیوارکوب چوبی می‌توان از چوب‌ها یا MDFهای مرغوب و باکیفیت استفاده کرد. در طراحی دیوارکوب‏های چوبی سبک‌های مختلفی را می‌توان به کار برد. مانند سبک‌های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک که دیوارکوب چوبی کلاسیک یکی از انواع پرطرفدار و محبوب دیوارکوب چوبی است.

دیوارپوش چوبی می‌تواند با ضخامت 8 الی 16 میلی‏متری اجرا شود. در انواع دیوارکوب چوبی از رنگ‌های باکیفیت بالا و مقاوم در برابر رطوبت استفاده می‌شود. ازجمله‌ی این رنگ‌ها می‌توان رنگ پلی اورتان یا پلی‌استر را نام برد.

دیوارکوب چوبی
دیوارکوب چوبی

دیوارکوب چوبی کلاسیک

دیوارکوب‏‌های چوبی تنوع بالایی در طراحی، ابعاد و متریال به‏کار رفته دارند، اما در بین انواع مختلف دیوارکوب چوبی، دیوارکوب کلاسیک یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها است و جزء لوکس‌ترین دیوارکوب‌هایی بوده که در قسمت‌های مختلفی قابل استفاده است.

از دیوارکوب کلاسیک می‌‏توان در دیوار پشت تلویزیون، دیوار ناهارخوری، هد برد تخت خواب و… استفاده کرد. دیوارکوب چوبی کلاسیک عمدتا از چوب و MDF ساخته می‌شود که ماندگاری بسیار بالایی دارد و با توجه به طراحی که برای آن صورت می‌گیرد، زودتر یا دیرتر کثیف می‌شود، مثلا دارکوب‌های چوبی کلاسیک تخته و زیرکوب که به‌صورت چهارگوش طراحی می‌شوند، گردوغبار زیادی به خود می‌گیرد و ممکن است بیشتر به نظافت نیاز داشته باشند.توجه کنید که نصب دیوارکوب کلاسیک فرایند سختی ندارد، اما اگر توسط یک فرد ماهر و در جایگاه مناسب نصب نگردد، باعث می‌شود جلوه زیبا و جذاب خود را به‌درستی نتواند به نمایش گذارد.

دیوارکوب‌های MDF

دیوارکوب MDF، یکی از متریال‏هایی است که انتخاب اول بیشترین خریداران خواهد بود، زیرا دیوارکوب MDF دارای طول عمر بالا، کیفیت عالی، استحکام بی‌نظیر و مقاومت در برابر ضربه است که طرح‏ها و الگوهای زیبا و فراوانی دارد و به‌راحتی قابل نصب است. دیوارکوب ام دی اف می‌تواند فضایی گرم و دلپذیر را ایجاد کند و برای محیط‌هایی با سبک کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دیوارکوب برای اماکن کوچک نیز مناسب‏ است.

این نکته را در نظر بگیرید که دیوارکوب MDF برای مکان‌هایی که رطوبت زیادی دارند مناسب نخواهد بود، زیرا پایه اصلی آن چوب است و امکان دارد بعد از مدتی در اثر رطوبت متورم شود و زیبایی خود را از دست دهد.

دیوارکوب ام دی اف روکش چوب
دیوارکوب ام دی اف روکش چوب

ویژگی‏‌های دیوارکوب MDF

دیوارکوب ام دی اف ویژگی‌های بسیار زیادی دارد، ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان مقاومت بالا در برابر ضربه و ساییدگی، عایق بسیار مناسب در برابر گرما، سرما و همچنین صدا و مقاومت بسیار زیاد نسبت به نور خورشید را در نظر گرفت، ولی فراموش نکنید که مقاومت کمی در برابر رطوبت بالای محیط دارد!

این نوع از دیوارکوب نیاز به زیرسازی قبل از اجرای کار ندارد و به‌راحتی نصب می‌شود. البته دیوارکوب ام دی اف غیرقابل شست‌وشو است و شما می‌توانید با استفاده از پارچه‏ی نمدار آن را به‌راحتی تمیز کنید. دیوارکوب از جنس MDF ضد باکتری و حشره است و در طرح‌ها و الگوهای زیبا و منحصربه‌فردی وجود دارد که می‌تواند جلوه جذابی به محیط دهد. استفاده از دیوارکوب ام دی اف هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید در محیط‌های اداری تجاری و همچنین در منزل خود از آن استفاده کنید.

دیوارکوب چوبی خام
دیوارکوب چوبی خام

مزیت‌های دیوارکوب چوبی

دیوارکوب چوبی کلاسیک مزیت‌های بسیار زیادی دارد. بنابراین شما باید با این دست از مزیت‌ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و بهترین دکوراسیون را برای محیط فراهم سازید.

زیبایی منحصربه‌فرد

چوب طبیعی به علت نقش‌های خاصی که در بافت خود دارد، بسیار زیبا است و جذابیت منحصربه‌فردی را به محیط می‌دهد. همچنین چوب طبیعی فضایی صمیمی و گرم را در محیط اطراف شما ایجاد می‌کند.

عایق صدا، گرما و سرما

یکی از خاصیت‌های چوب این است که می‌تواند عایق صدا، گرما و سرما باشد. بنابراین از نفوذ صدا جلوگیری می‌کند و در فصول مختلف سال می‌تواند هوای داخل خانه شما را معتدل نگه دارد.

ماندگاری و کیفیت بالا

دیوارکوب چوبی کلاسیک کیفیت بسیار بالایی دارد و همین امر باعث می‌شود که ماندگاری بالایی هم داشته باشد. علاوه‌بر این از آنجایی‌که چوب رنگ‌پذیری خوبی دارد، می‌توان از رنگ‌های باکیفیت بالا و مرغوب بر روی آن استفاده کرد، همین رنگ هم می‌تواند ماندگاری دیوارکوب‏های چوبی را افزایش دهد و همچنین رنگ‌آمیزی این دیوارکوب‏ها جلوه‌ی زیبایی را در محیط ایجاد کند.

سخن پایانی

اگر قصد دارید در محل زندگی خود یا محل کار خود تغییر ایجاد کنید، بهتر است قبل از هر چیزی به دکوراسیون و تزئینات دیوار این محل بپردازید، زیرا اولین چیزی که موردتوجه هرکسی قرار می‏گیرد، دیوارهای یک مکان است. بهترین روش برای دکوراسیون دیوار هم دیوارکوب‏ها هستند. در این مقاله به بررسی دیوارکوب چوبی کلاسیک پرداختیم و با مزیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. حال شما می‌توانید با اطمینان، دیوارکوبی را برای دکوراسیون داخلی محل زندگی خود انتخاب کنید و جلوه‏ی فوق‌العاده و منحصربه‌فردی به فضا ببخشید. در صورت نیاز به استعلام قیمت انواع دیوارکوب و همچنین قیمت درب چوبی لطفا با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

منبع : wooden wall covering

تاریخ انتشار : 1400/10/24

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *