کابینت کلاسیک سفید

یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی در زیبایی نمای آشپزخانه می گذارد انتخاب کابینت مناسب می باشد. از نظر سبک طراحی، کابینت آشپزخانه بطور کلی شامل کابینت سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک می باشد. امروزه بیشتر شرکت‌های بزرگ طراح کابینت تهران و دکوراسیون عقیده دارند که رنگ و مدل کابینت آشپزخانه یکی از تاثیر گذارترین عوامل در زیبایی خانه است. به همین جهت امروز قصد داریم در مورد آشپزخانه سبک کلاسیک و بطور خاص در مورد کابینت کلاسیک سفید (کابینت چوبی سفید) ، مراحل تولید و همچنین مزایا و معایب استفاده از این رنگ از کابینت آشپزخانه صحبت کنیم.

در صورتیکه احتیاج به اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه محاسبه قیمت و متراژ کابینت دارید توصیه می کنیم حتماً مقاله ((محاسبه آنلاین قیمت کابینت)) را مطالعه نمایید. 

کابینت کلاسیک سفید چه مزایایی دارد؟

یکی از رنگ های پرطرفدار در طراحی کابینت آشپزخانه، رنگ های روشن مانند سفید است. البته شاید مهمترین دلیلی که کابینت کلاسیک سفید پر طرفدارتر از بقیه رنگ هاست این باشد که رنگ سفید آشپزخانه و فضای خانه را دل بازتر و بزرگتر نشان می دهد. البته تنها مزیت کابینت چوبی سفید دلباز نشان دادن محیط نیست بلکه مزایای دیگری هم دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. رنگ سفید جزو معدود رنگ هایی است که هیچگاه قدیمی نمی شود و همواره مورد استقبال مردم واقع می شود.
  2. استفاده از رنگ های روشن بخصوص رنگ سفید باعث می شود همیشه کابینت و آشپزخانه شما تمیز بنظر برسد.
  3. رنگ سفید هم در سبک مدرن استفاده می شود هم در سبک های کلاسیک همچنین ترکیب رنگ سفید تقریباً با هر رنگی سازگار است.
  4. از رنگ سفید هم می توان بصورت پوششی استفاده کرد (کابینت ام دی اف خام رنگ شده) و هم وایت واش (رگه ها و بافت چوب در پس زمینه رنگ پیداست)
کابینت کلاسیک سفید
کابینت کلاسیک سفید

آشنایی با انواع کابینت سفید رنگ

بر اساس سبک طراحی و متریال مصرفی کابینت می توانید انواع کابینت آشپزخانه با رنگ روشن را سفارش دهید. عموماً کابینت های چوبی سفید به این سه گروه تقسیم بندی می شوند.

  • کابینت مدرن : (شامل کابینت ام دی اف ملامینه، کابینت ام دی اف های گلاس، لمی گلاس و پلی گلاس و …)
  • کابینت نئوکلاسیک : (شامل کابینت تمام ام دی اف با روکش پی وی سی یا رنگ و کابینت با روکش چوب و رنگ سفید)
  • کابینت کلاسیک : (شامل کابینت منبت کاری شده با درب و تاج و ستون چوبی)  
کابینت کلاسیک سفید - کرم
کابینت کلاسیک سفید – کرم

کابینت کلاسیک سفید با روکش ممبران

کابینت ممبران سفید نوعی کابینت شبه کلاسیک است که تماماً از ام دی اف خام ساخته می شود. پس از اینکه توسط دستگاه CNC طرح مورد نظر روی درب کابینت حکاکی شد، بوسیله چسب مخصوصی روکش پی وی سی توسط دستگاه وکیوم روی سطح MDF پرس می شود. چنین فرآیندی حتماً باید با استفاده از ماشین آلات پیشرفته انجام شود تا محصول نهایی کیفیت مطلوبی داشته باشد اما بدلیل گران قیمت بودن این دستگاه ها بیشتر تولیدکنندگان کابینت ممبران ترجیح می دهند سرمایه خود را درگیر خرید دستگاه های پیشرفته نکنند و بجای اینکار از کارگاه های خدماتی کمک بگیرند.

بیشتر دستگاه هایی که کارگاه های خدماتی استفاده می شود کیفیت مطلوبی ندارند و یا بدلیل حجم زیاد کار و استهلاک، استانداردهای کیفی لازم را ندارند. به همین جهت به اعتقاد بسیاری از افراد صاحب نظر در زمینه دکوراسیون کابینت با روکش PVC (ممبران) کیفیت مناسبی ندارد.

قیمت کابینت کلاسیک سفید با روکش ممبران از حدود متری 4.000.000 تومان آغاز می شود. البته قیمت های بالاتر هم در بازار وجود دارد که به کیفیت روکش و کیفیت ساخت آن بستگی دارد. مزیت این مدل از کابینت ها قیمت مناسب نسبت به کابینت تمام چوب است.

کابینت روکش چوب سفید طلایی

این کابینت ها با ورق ام دی اف خام و روکش چوب طبیعی طراحی و تولید می شوند و در پایان برای محافظت و زیبایی بیشتر رنگ آمیزی می شوند. بهترین نوع روکش چوب برای تولید کابینت کلاسیک سفید روکش بلوط است (بدلیل بافت همگن و خاصیت رنگ پذیری بالا). البته روکش های چوبی ضخامت و کیفیت های مختلفی دارند همچنین بعضی از روکش های چوبی رگه های زیادی دارند و بعضی دیگر ساده تر هستند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک با روکش بلوط درجه یک و رنگ پلی اورتان خارجی حدوداً بین متری 7,000,000 تا 10,000,000 تومان می باشد. البته از سایر روکش های چوبی هم برای این منظور استفاده می شود اما بصورت معمول برای تولید کابینت های رنگ روشن و مخصوصاً کابینت چوبی سفید همانطور که عرض کردیم از روکش بلوط استفاده می شود. کیفیت و ضخامت روکش مصرفی در طول عمر و قیمت کابینت روکش چوب تاثیر زیادی دارد. بطور معمول ضخامت بیشتر روکش های چوبی 0.5 تا 1.5 میلیمتر می باشد و بیشتر آنها وارداتی هستند. انواع کابینت با روکش های چوبی عبارتند از :

  • کابینت با روکش راش
  • کابینت با روکش بلوط
  • کابینت با روکش ملچ
  • کابینت با روکش گردو
کابینت کلاسیک سفید
کابینت کلاسیک سفید

کابینت چوبی سفید (تمام چوب)

بهترین نوع کابینت چوبی سفید نوع تمام چوب آن است که جزو گران قیمت ترین مدل های کابینت آشپزخانه می باشد. قسمت هایی از کابینت آشپزخانه تمام چوب که با استفاده از چوب طبیعی ساخته می شود شامل : درب کابینت، تاج، ستون و سرستون آن است که در میان افراد جامعه به اشتباه این مدل کابینت به کابینت آشپزخانه تمام چوب شناخته می شود! قسمت های نما کابینت هم غالباً بصورت ترکیبی از ام دی اف خام و روکش چوب طبیعی طراحی می شود. بر اساس نوع متریالی مصرفی کابینت کلاسیک سفید را می تواند به دو صورت تولید شود :

  1. کابینت با چوب بلوط
  2. کابینت با چوب راش و روکش بلوط

قیمت کابینت چوب راش نسبت به چوب بلوط کمتر است به همین دلیل برای کاهش هزینه تمام شده کابینت آشپزخانه بجای اینکه بطور کامل از چوب بلوط استفاده شود می توان از چوب راش در قسمت زیر کار و روکش بلوط به ضخامت یک یا سه میلیمتر در قسمت روی کار استفاده کرد. این مدل کابینت از نظر ظاهری و همچنین طول عمر و استحکام تقریباً مانند کابینت تمام چوب بلوط است با این تفاوت که حدوداً 20 تا 30 درصد هزینه های خرید کابینت را پایین تر خواهد آورد.

قیمت کابینت چوبی سفید

قیمت کابینت چوبی به عواملی مثل نوع متریال و رنگ، سبک طراحی بستگی دارد. حتی انتخاب رنگ کابینت می تواند در هزینه رنگ آمیزی تاثیر داشته باشد. برای مثال وقتی شما از رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه خود استفاده می کنید، برای زیرسازی کابینت و رنگ آستر زیر کار باید زمان و رنگ بیشتری نسبت به رنگ های تیره و رنگ چوب طبیعی صرف شود به همین دلیل می توان گفت قیمت کابینت چوبی سفید نسبت به رنگ های دیگر کمی بیشتر خواهد شد.

انتخاب نوع چوب و روکش چوب

برای طراحی و اجرا کابینت چوبی سفید شرکت تولید کننده کابینت آشپزخانه با محدودیت هایی مواجه است برای مثال مهم ترین محدودیت در انتخاب نوع چوب و روکش چوب است. برای اینکه کابینت کلاسیک سفید زیبایی داشته باشید بدلیل ساختار مناسبی که روکش و چوب بلوط دارد بهتر است حتماً از این نوع متریال استفاده شود. چوب بلوط هم دوام بسیار بالایی دارد و طرح و نقش منحصر بفرد و خاصی دارد که باعث می شود رنگ سفید کاملاً روی کار بنشیند.

خارجی یا ایرانی بودن مواد اولیه بطور قابل توجهی در کیفیت نهایی کابینت اثر گذار است. بطوری که حدوداً بین 50 تا 80 درصد بین نوع ایرانی و خارجی اختلاف قیمت ایجاد خواهد کرد. مهم ترین متریالی که در قیمت کابینت کلاسیک سفید تاثیر مستقیمی دارند، عبارتند از:

  • رنگ مصرفی
  • کیفیت و گرید چوب و روکش چوب مصرفی
  • نوع MDF مورد استفاده در ساخت بدنه
  • برند و کیفیت یراق مورد استفاده

چرا کابینت کلاسیک سفید؟!

استفاده از رنگ سفید در کابینت آشپزخانه محبوبیت بیشتری نسبت به رنگ های دیگر دارد و همچنین جذابیت بیشتری به نمای آشپزخانه می دهد. داشتن نقش و نگارهای زیاد، معرق و منبت کاری روی درب کابینت کلاسیک، تاج و سر ستون پرنقش و نگار از ویژگی هایی است که سبک کاری کابینت کلاسیک را از سبک مدرن جدا می کند. البته کابینت های کلاسیک نسبت به کابینت ام دی اف از قیمت بالاتری برخوردار هستند و هر کسی قدرت خرید این مدل کابینت ها را ندارد. در نتیجه می توان گفت قیمت بالا یکی از معایب کابینت چوبی و بطور کلی سبک کلاسیک است.

نکات مهم کابینت کلاسیک سفید

برای تزئین قسمت های ستون و سر ستون و سایر قسمت های نمای کابینت چوبی کلاسیک مانند کاور هود از هنر منبت و معرق کاری و همچنین خراطی استفاده می شود. منبت کاری نوعی کنده کاری و حکاکی روی چوب است که به منظور زیبایی بیشتر، در محصولات چوبی مخصوصاً کابینت و صنایع دستی بکار می رود. خراطی هم معمولاً برای ساخت قسمت های گرد و استوانه ای شکل مثل ستون و پایه کابینت جزیره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر قیمتی هرچه چوب بیشتری در ساخت کابینت بکار رفته باشد بهای آن نیز بیشتر خواهد بود. البته نوع چوبی که استفاده می شود هم در هزینه طراحی کابینت کلاسیک موثر است. از نظر قیمت و کیفیت چوب های موجود در بازار را می توان به ترتیب زیر طبقه بندی کرد :

  1. گردو
  2. ملچ
  3. بلوط
  4. راش
  5. چوب روسی

انتخاب نوع رنگ

برای داشتن کابینت کلاسیک سفید شما چند نوع رنگ با کیفیت و قیمت های مختلف را می توانید انتخاب کنید. نیم پلی استر – پلی استر و پلی اورتان که از نظر کیفیت رنگ پلی اورتان به مراتب طول عمر و استحکام بیشتری دارد. در نظر داشته باشید که علاوه بر انتخاب نوع رنگ شما می توانید ایرانی یا خارجی بودن آن را هم مشخص کنید چراکه از نظر مرغوبیت نوع ایرانی با خارجی کاملاً تفاوت دارد و در سطح کیفی پایین تری قرار می گیرد.

پولیش چیست؟

پولیش نوعی رنگ خمیری است که بر روی سطح کار کشیده می شود و یک لایه ضخیم مانند شیشه را در بستر قسمت های نمای کابینت و درب ها فراهم می نماید و خاصیت سمباده خوری بالایی دارد که باعث شفافیت بیشتر کابینت می شود. از پولیش اغلب در رنگ آمیزی کابینت کلاسیک سفید و رنگ های روشن استفاده می کنند که به شیشه ای شدن و جذابیت کابینت می افزاید.

کابینت چوبی سفید پولیشی

کابینت پولیشی نوعی کابینت با طراحی سفارشی است و تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است. و به علت حساسیت بسیار زیادی که مرحله رنگ کاری کابینت پولیشی دارد و باید در محیطی ایزوله و بسته و بدور از هرگونه گرد و غبار انجام شود هزینه رنگ کاری آن زیاد خواهد شد. در واقع مهم ترین عامل در تعیین قیمت کابینت کلاسیک سفید با رنگ پولیشی نوع رنگ استفاده شده و کیفیت فرایند رنگ کاری می باشد که احتیاج به تخصص و امکانات خاص دارد.

در مراحل پایانی ساخت و رنگ آمیزی کابینت کلاسیک سفید، برای ایجاد درخشندگی بیشتر و شفاف شدن کابینت می توان از پولیش استفاده کرد که مانند لاک بعد از اینکه فرآیند پولیش کاری انجام شد روی سطوح را می پوشاند و خشک می شود.

منبع : tomhowley

آخرین بروزرسانی : 1400/10/04

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *