کابینت روشویی نئوکلاسیک

اگر برای خرید کابینت روشویی نئوکلاسیک و سایر لوازم سرویس بهداشتی و حمام به فروشگاه های عرضه کننده این محصولات مراجعه کرده باشید حتماً از این همه تنوع در مدل ها و قیمت ها احساس سردرگمی کرده اید. شاید اطلاع نداشته باشید چه محصولی را باید انتخاب کنید که جوابگوی نیازتان باشد و اینکه اصلاً ملاک و معیار برتری یک کابینت روشویی نسبت به سایر محصولات چیست؟ و یا فرق کابینت روشویی نئوکلاسیک با نوع معمولی آن در چیست؟ و سوالاتی از این دست که امروز قصد داریم بشکل کامل به آنها بپردازیم.

  • معیار انتخاب کابین روشویی مناسب چیست؟
  • فرق روشویی نئوکلاسیک با مدرن در چیست؟
  • بررسی قیمت روز انواع کابین روشویی
روشویی نئوکلاسیک
روشویی نئوکلاسیک

اهمیت دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

علاوه بر استفاده از قفسه یا شلف در حمام و دستشویی یکی از راه های ساده برای استفاده بهینه از فضا انتخاب کابینت روشویی نئوکلاسیک مناسب است. کابین روشویی جایی است برای نگهداری مواد شوینده و بهداشتی و البته ابزاری است دکوراتیو برای داشتن دکوراسیونی زیباتر! معمولاً به دو سبک کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شوند که امروز قصد داریم بیشتر به روشویی های سبک کلاسیک و سلطنتی بپردازیم.

آشنایی با روشویی سبک کلاسیک

روشویی کلاسیک یا سلطنتی با طراحی خاص و متریال لوکس جزو پر طرفدار ترین محصولات دکوراتیو به شمار می آید و قیمت نسبتاً بالایی در قیاس با سایر محصولات دارد. در طراحی و ساخت این سبک روشویی ها بیشتر از چوب طبیعی و رنگ های خارجی ضد آب و یا چوب روسی، راش، بلوط و ترمو وود استفاده می شود تا در برابر رطوبت مقاوم باشد. مهم ترین ویژگی اینگونه محصولات چوبی داشتن طراحی سفارشی بر اساس نیاز مشتری است که باعث می شود در پروژه های لوکس بیشتر از این مدل کابینت های روشویی استفاده شود. 

به دلیل استفاده از چوب و فرم پذیری فوق العاده ای که دارد پیاده سازی هر مدل کابینت روشویی نئوکلاسیک امکان پذیر است. عدم وجود محدودیت در اجرا یکی از نقات مثبت و مزایای روشویی چوبی است.

استفاده از کابینت کلاسیک برای قسمت زیر روشویی نقش بسیار مهمی در زیباتر نشان دادن فضا ایفا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً این سبک هم برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه و هم کابین زیر روشویی مورد بررسی قرار دهید. 

کابینت روشویی نئوکلاسیک
کابینت روشویی نئوکلاسیک

عوامل موثر در انتخاب روشویی نئوکلاسیک

در انتخاب و خرید روشویی نئوکلاسیک و در مجموع ست آینه و روشویی ، عوامل زیادی دخیل هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد .

  • اولین چیزی که بهتر است حتما در نظر داشته باشید، ابعاد روشویی و کابینت آن است. سعی کنید از آینه و روشویی هایی استفاده کنید که متناسب با متراژ حمام و سرویس بهداشتی منزلتان باشد. (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک)
  • نکته مهم دیگر در انتخاب کابینت روشویی نئوکلاسیک چوبی ، جنس و کیفیت متریال آن است. معمولاً کابینت های روشویی خارجی دوام بالایی دارند و مرغوب تر هستند . اصلی ترین پارامتری که کابینت روشویی خارجی را از نوع ایرانی آن متمایز می کند، طراحی و کیفیت ساخت و مرغوبیت متریالی است که در تولید آن بکار رفته است.
  • در هنگام خرید کابینت روشویی نئوکلاسیک ، توجه به نوع سنگ روشویی و آینه باکس از جمله مواردی است که برای ست کردن و دستیابی به ترکیب رنگی دلخواه، همواره باید در نظر داشته باشید.
  • انتخاب نوع رنگ و روکش چوب مصرفی برای کابینت روشویی بدلیل قرار گرفتن در محیط مرطوب اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است حتماً از رنگ های خارجی و ضد آب استفاده نمایید.

راهنما خرید روشویی نئوکلاسیک چوبی

شاید اهمیت دکور حمام و سرویس بهداشتی به اندازه آشپزخانه و فضای داخل منزل نباشد اما اگر می خواهید دکوراسیون زیبایی داشته باشید باید به جزئیات گوشه کنار منزلتان توجه ویژه ای داشته باشید. انتخاب کابینت روشویی مناسب برای حمام و دستشویی و اجزا دکوری مثل شلف یکی از عوامل موثر در زیبایی دکوراسیون شماست .

یکی از سبک‌هایی که بسیار خلاق و زیباست و در طراحی فضای آشپزخانه هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته استفاده ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک در کنار هم است. انتخاب کابینت نئوکلاسیک با رنگ ضد آب برای روشویی و ست کردن آن با آینه روشویی یکی از کارهایی است که به زیبایی فضای سرویس بهداشتی شما می‌افزاید.

اهمیت استفاده از کابینت روشویی لوکس در چیست؟

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون منزل به میان می آید همه به هال و پذیرایی و آشپزخانه فکر می کنند. تمامی این بخش ها جزو مهم ترین قسمت های خانه هستند، اما آشپزخانه و هال و پذیرایی همه چیز نیستند و بخش های دیگری مانند اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی و راهرو ها و … نیز حائز اهمیت هستن و بهتر است برای داشتن محیطی زیبا به این قسمت ها هم توجه کافی نمایید. 

در باب مهم بودن کابینت روشویی لوکس همین بس که باعث زیبایی و آراستگی سرویس بهداشتی می شود (مواد شوینده ، مسواک و سایر وسایل شخصی را در خود جای می دهد که هم از نظر بهداشتی و هم از این بابت این وسایل در معرض دید نیستند ، استفاده از کابینت روشویی مناسب به ایجاد جلوه ای زیباتر کمک می کند)

 کابینت روشویی نئوکلاسیک

برای انتخاب کابینت روشویی نئوکلاسیک چوبی دیگر مانند گذشته نیاز نیست که از بین تعداد محدودی محصول، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید بلکه کافیست فقط مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید تا در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت، کابینت روشویی مورد نظرتان طراحی و تولید شود. گروه طراحی دکوراسیون اُرسی این امکان را به شما مشتریان گرامی می دهد که کابینت روشویی طرح چوب و متناسب با سلیقه خود، انتخاب کنید و خریدی رضایت بخش داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم کابینت روشویی چوبی کلاسیک معمولاً با استفاده از متریال چوب، روکش چوب طبیعی و ام دی اف خام و رنگ های مقاوم در برابر رطوبت طراحی می شوند. اگر در سرویس‌ منزلتان با کمبود فضا مواجه هستید پیشنهاد ما استفاده از کابینت روشویی دیواری است چراکه اتصال آنها به دیوار است و فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. ضمن اینکه مزیت استفاده از روشویی دیواری بدون پایه بودن آن و تماس کمتر با آب در هنگام شستو شو می باشد که باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد.

انواع کابینت روشویی

  • روشویی پی وی سی (PVC)
  • روشویی ام دی اف (MDF)
  •  روشویی ام دی اف با روکش چوب
  • کابینت تمام چوب روشویی

در سال های اخیر روشویی چوبی و کابینت روکش چوب برای حمام و دستشویی بیشتر مورد توجه قرار گرفته که اغلب در خانه های لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین سوالی که شاید به ذهنتان بیاید این است که با توجه به رطوبتی که در حمام و دستشویی وجود دارد، چگونه می توان از چوب طبیعی که در برابر آب آسیب پذیر است استفاده کرد؟ با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید رنگ های باکیفیت و ضد آب خارجی این امکان فراهم است که حتی در مرطوب ترین جاها مثل حمام و حتی سونا بخار از چوب برای طراحی دکوراسیون استفاده کرد.

انتخاب نوع متریال کابینت روشویی چوبی

در ساخت کابینت روشویی نئوکلاسیک  اغلب از چوب طبیعی و ام دی اف استفاده می شود و دلیل استفاده از این متریال انعطاف بالای چوب و MDF در شکل پذیری و ابزار خوری است که باعث می شود هیچ محدودیتی در طراحی فیزیکی کابینت روشویی وجود نداشته باشد. در طراحی کابینت روشویی سبک کلاسیک، استفاده از یک سنگ مناسب که با رنگ کابینت روشویی تناسب داشته باشد کاملا ضروری است. درواقع یک انتخاب درست به هماهنگی هرچه بیشتر المان های محیط کمک زیادی خواهد کرد.

چه سنگی برای کابینت روشویی چوبی مناسب تره؟

سنگ های گرانیت، مرمر، کورین و کوارتز بیشتر برای روی کابین روشویی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل انتخاب این سنگ ها، آنتی باکتریال و ضد لک بودن، دوام بالا و ضد خش بودن و تمیز کردن و نگهداری آسان این نوع سنگ ها می باشد. از دیگر ویژگی های مثبت این سنگ ها انعطاف پذیری و شکل پذیری خوبی آنها است. استفاده از روشویی سلطنتی یا رومی با صفحه سنگی ترکیب جذاب و بسیار زیبایی به وجود می آورد و از طرف بیشتر افراد صاحب نظر در طراحی دکوراسیون توصیه شده است.

انتخاب کابینت رومی برای حمام و دستشویی‌های بزرگ می‌تواند فضایی متفاوت از آنچه در خانه‌های معمولی وجود دارد در خانه‌ی شما ایجاد نماید. در این نوع سبک‌ها استفاده درست و بجا از رنگ‌های کرم و طلایی در کنار رنگ‌های تیره یا بشدت در ظاهر دکوراسیون فضای شما تاثیر خواهد گذاشت. بنابر این توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید از این سبک برای طراحی آشپزخانه یا دکور حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید حتماً از افراد متخصص و شرکت‌های مطرح کمک بگیرید.

چه رنگی برای کابینت روشویی تمام چوب مناسبه؟

چوب های طبیعی درختانی مانند افرا و بلوط دوام استحکام بالایی دارند اما استفاده از آنها در محیط های حمام و سرویس های بهداشتی به دلیل رطوبت بالا، حتماً باید حساب شده و با توجه به مقاومت و ویژگی های ذاتی چوب در برابر آب انجام شود. به عبارت بهتر استفاده از کابینت روشوی چوبی در محیط های مرطوب توصیه نمی شود مگر اینکه از رنگ ضد آب پلی اورتان یا پلی استر خارجی استفاده شود.

  1. استفاده از نوار PVC مناسب برای محافظت از قسمت های برش خورده و کناری ورق ام دی اف مخصوصاً در محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی می تواند تا حدودی از نفوذ رطوبت به قسمت های داخلی جلوگیری نماید.
  2. برای احتیاط می توانید پشت و لبه‌های کابینت روشویی را با استفاده از روغن سیلر بپوشانید که لایه ای نازک و پلاستیک مانند بر روی سطح ام دی اف ایجاد می کند و از فرسایش آن جلوگیری به عمل می آورد.
  3. استفاده از پایه های مناسب برای جدا کردن روشویی از سطح زمین و آب بندی مناسب قسمت های کناری روشویی چوبی با چسب آکواریوم و بست های مخصوص یکی دیگر از کارهایی است که باید حتماً انجام شود. در پایان با تمامی این اقدامات بیاد داشته باشید هرچه رطوبت کمتری به روشویی نئوکلاسیک برسد عمر طولانی تری دارد و از نظر کیفیتی اُفت نمی کند.

کابینت روشویی نئوکلاسیک بهتره یا PVC ؟

کابینت روشویی در انواع متعددی مانند : چوب ، پی وی سی و ام دی اف و…. ساخته می شود . همواره سعی کنید جنسی که برای کابینت روشویی در نظر می گیرید متناسب با عوامل محیطی نظیر رطوبت و … موجود در آن فضا باشد. یک کابینت روشویی نئوکلاسیک چوبی یا ام دی اف با طرح و رنگ زیبا  قطعا ظاهری مدرن در دکوراسیون شما به وجود خواهد آورد اما اگر با استفاده از رنگ های مخصوص و ضد آب رنگ آمیزی نشود در اثر رطوبت اُفت کیفیت پیدا خواهد کرد.

یکی از متریالی که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است PVC است و جالب است بدانید بیش از 70 درصد کابینت های روشویی موجود در بازار که قیمت ارزانی هم دارند از همین جنس است. در پاسخ به این سوال که کابینت روشویی چوبی بهتر است یا PVC ؟ باید گفت قطعاً روشویی نئوکلاسیک چوبی بسیار با کیفیت تر و زیباتر است. با این توضیح که روشویی های چوبی قیمت بسیار بالاتری دارند و نگهداری از آنها احتیاج به دقت و توجه بیشتری دارد.

انتخاب بهترین ابعاد برای کابینت روشویی نئوکلاسیک

ابعاد کابینت روشویی نئوکلاسیک از مسائل حائز اهمیت است. انتخاب بهترین ابعاد برای کابینت روشویی باید بر اساس ابعاد محیط و همچنین استانداردهای این صنعت صورت بگیرد اگر فضای سرویس بهداشتی و حمام منزلتان بزرگ است انتخاب روشویی های دو درب با عرض حدود 160 سانتیمتر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود و اگر با محدودیت فضا مواجه هستید کابین روشویی با عرض 120 انتخاب خوبی خواهد بود. علاوه بر توجه به ابعاد در نظر گرفتن نکات زیر توصیه می شود:

  1. استفاده از یک سیستم نورپردازی مناسب باعث بزرگتر جلوه دادن فضا و زیبایی بیشتر کابینت روشویی شما خواهد شد.
  2.  از وسایل زینتی مثل گلدان در حد نرمال و بدور از افراط استفاده کنید تا هم از شلوغی محیط جلوگیری کرده باشید و هم از اصول سادگی در طراحی پیروی نمایید.

بهترین متریال برای کابینت روشویی چیه؟

امروزه متریال مختلفی در تولید کابینت روشویی از جمله mdf  ،pvc، چوب، سنگ، شیشه، استیل و سایر فلزات مورد استفاده قرار می گیرد اما روشویی های چوبی ترکیبشان با استیل یا سنگ جزو بهترین روشویی های بازار هستند. همچنین استفاده از ورق های پلکسی و پلی گلاس بدلیل داشتن روکش های باکیفیت و نفوذ ناپذیر در برابر رطوبت در ساخت کابینت روشویی چوبی کاربرد زیادی دارد.

البته با تعبیه پایه های فایبرگلاس و پی وی سی طرح چوب برای کابینت روشویی تمام چوب می توان تا حد قابل قبولی از فرسایش و خردگی چوب در برابر آب جلوگیری کرد و در عین حال حس خوب کارهای چوب طبیعی را در منزل ایجاد کرد.   

قیمت کابینت روشویی نئوکلاسیک

قیمت کابینت روشویی نئوکلاسیک با توجه به جنس چوب و رنگ مصرفی و ابعاد می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر (مهر ماه سال 1399) قیمت کابینت روشویی با درب تک لنگه (ترکیب ام دی اف و چوب راش و رنگ پلی اورتان ترک) 15 میلیون تومان و کابین روشویی دولنگه با همین مشخصات حدود 22 میلیون تومان می باشد. البته چوب هایی با قیمت مناسب تر مانند چوب روسی هم وجود دارند که در برابر رطوبت مقاوم تر هستند. قیمت کابینت روشویی (ترکیب ام دی اف و چوب روسی) حدود 20 درصد ارزان تر از چوب راش است.

همچنین در صورت استفاده از چوب بلوط آمریکایی قیمت روشویی نئوکلاسیک حدودا 50 درصد بیشتر از قیمت روشویی با چوب راش می باشد.  

منبع : bhg.com

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/06

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *