کابینت مدرن اروپایی

کابینت اروپایی بهترین نوع کابینت آشپزخانه است که معمولاً با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و به سبک اروپا و کشورهای غربی طراحی می شود. به عبارت بهتر می توان گفت خواستگاه اصلی سبک‌های مختلف کابینت کلاسیک از کشورهای صاحب قدمت در عرصه طراحی و هنر مانند کشور ایتالیا و با نگاه به تمدن روم و یونان باستان است که به جهت زیبایی و طراحی جذابی که داشت به سرعت به دیگر نقاط جهان منتقل شد و عمومیت پیدا کرد.

اگر از جنبه دیگری به موضوع نگاه کنیم می توان تعریف متفاوتی برای کابینت اروپایی ارائه نمود. با در نظر گرفتن وارداتی بودن متریال و تجهیزات به کار رفته در تولید این کابینت‌ها، می‌توان به کابینتی که با متریال خارجی و وارداتی و به سبک معماری کشورهای واقع در اروپا مانند ساخته می‌شود . بر این اساس کابینت خارجی ، نوعی از کابینت آشپزخانه است که با استفاده و به کارگیری از مواد و مصالح خارجی مانند یراق آلات و ام دی اف خارجی و رنگ‌های متنوع خارجی ساخته و پرداخته می شود.

کابینت اروپایی چه مزایایی دارد؟

وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه خارجی یا ایرانی می شود منظور انتخاب مدل و طرح کابینت نیست زیرا بیشتر تولیدکنندگان برای انتخاب مدل محصولات خود از شرکت های مطرح خارجی الگو برداری می کنند. آنچه بیشتر اهمیت دارد خارجی یا ایرانی بودن متریال مصرفی است که باعث افزایش یا اُفت کیفیت کابینت می شود. استفاده از MDF، چوب، رنگ، و ریل و لولای خارجی باعث افزایش کیفیت و عمر مفید کابینت کلاسیک خواهد شد.

کابینت اروپایی
کابینت اروپایی

ویژگی‌های کابینت اروپایی

در حال حاضر انواع مختلفی از کابینت اروپایی به سبک مدرن و کلاسیک در ایران اجرا می شود. قطعاً مهم ترین دلیل توجه و اقبال زیاد مردم به این نوع کابینت‌ها به خاطر کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌های خاص آنهاست که در ادامه به ویژگی‌های کابینت سبک اروپایی می‌پردازیم.

1- زیبایی ظاهری و تجملاتی

یکی از ویژگی‌های اساسی کابینت اروپایی مدرن که آن را از دیگر انواع کابینت جدا می‌کند طراحی خاص و با شکوه ای نوع از کابینت‌هاست. کیفیت در طراحی و ساخت اصلی ترین هدف تولید کننده است به همین سبب در ساخت کابینت‌های لوکس خارجی بهترین و گران قیمت ترین مواد اولیه استفاده می شود.

2- ترکیب جذابی از چوب شیشه سنگ و رنگ

یکی از خصوصیات کابینت اروپایی این است که معمولا به منظور زیبایی بیشتر و البته افزایش کیفیت از ترکیبی از چوب، شیشه، سنگ، پروفیل و سایر متریال در ساخت آنها استفاده می شود. بنابر این یکی از مهم ترین علل زیبایی و جذابیت این دسته از کابینت‌ها مربوط به تنوع مواد اولیه ای است که در طراحی و تزئین آن‌ها است. بکارگیری رنگ های سفید، طلایی و کرم در طراحی کابینت سبک کلاسیک باعث لوکس تر جلوه دادن این مدل کابینت خواهد شد و شدیداً توصیه می شود.

3- طراحی منحنی و لبه های گرد

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی کابینت اروپایی که باعث تمایز آنها نسبت به سایر انواع کابینت شده داشتن ظاهری خاص با لبه های گرد و فرم دهی شده است. این ویژگی های ظاهری در طراحی قسمت تاج و زیر چراغ و همچنین صفحه روی کابینت و قسمت های گوشه ای کار کاملاً مشهود است. بنظر من کابینت سبک رومی بهترین مثال برای بررسی این ویژگی خواهد بود.

انواع کابینت اروپایی

کابینت‌های سبک اروپایی دارای انواع سبک ها و با استفاده از متریال مختلف در کشورهای مختلف دنیا تولید می شوند که مهم ترین انواع آنها آن‌ها عبارت اند از : کابینت‌ روکش چوب ، کابینت‌ نئوکلاسیک ، کابینت‌های تمام چوب. شاید برای شما جالب باشد که تنها وجه تمایز و راز موفقیت یک طرح یا مدل خاص از کابینت آشپزخانه در دنیا طراحی اصولی و رعایت نکات مهم در طراحی داخلی است.

کابینت‌ با روکش چوب سبک کلاسیک

در ساخت بیشتر مدل های کابینت‌ مدل اروپایی ترکیبی از چوب و ورق MDF خام با روکشی از جنس چوب استفاده می شود. تا هم درخت کمتری از بین برود و هم هزینه تمام شده کابینت تا حد زیادی کاهش پیدا کند.استفاده از کابینت کلاسیک روکش چوبی سبب می‌شود تا حس و حال کابینت‌های تمام چوب، به طور کامل به این نوع از کابینت‌ها نیز منتقل گردد. هر چند کیفیت و میزان استحکام و دوام این نوع از کابینت‌های کلاسیک نسبت به کابینت تمام چوب کم‌تر است اما از قیمت مناسب آن نمی توان به راحتی گذر کرد.

کابینت‌ سبک نئوکلاسیک

این دسته از کابینت‌های خارجی در اروپا بسیار طرفدار دارند که دلیل این موضوع تا حدودی بخاطر به ارث بردن همزمان خصوصیات کابینت‌های کلاسیک و سبک مدرن می باشد. یعنی هم ویژگی‌های کابینت‌های کلاسیک را دارا هستند و هم از ویژگی‌های کابینت‌های مدرن. بنابراین هم زرق و برق کابینت‌های کلاسیک را  دارند (لوکس و تجملی‌ هستند) و هم مانند کابینت‌های مدرن، ساده و مینیمال هستند.

کابینت‌ اروپایی چوبی

کابینت اروپایی چوبی در واقع از بهترین و با کیفیت‌ترین و البته گران قیمت‌ترین نوع کابینت‌ به شمار می‌روند. چرا که در ساخت و تولید این دسته از کابینت‌ها به طور کامل از چوب های طبیعی استفاده شده است که دوام و مقاومت آن‌ها را نیز بالاتر خواهد برد. ضمن اینکه بهترین رنگ و بهترین ریل و لولا و جک کابینت برای این مدل کابینت استفاده می شود بنابر این این بالاترین کیفیت را می توان برای این نوع کابینت آشپزخانه متصور شد. برای مشاهده قیمت روز انواع کابینت می توانید به پیج قیمت کابینت کلاسیک سر بزنید.

کابینت‌ با ام دی اف خارجی

ام دی اف، ماده‌ای مصنوعی است که از ضایعات چوب‌ها و باقیمانده آن‌ها به وجود می‌آید و با روکشی که بر سطح آن قرار داده می‌شود تزئین می‌گردد. اما بسیاری از ام دی اف‌های خارجی دوام و ماندگاری بسیار مناسبی دارند. این دسته از ام دی اف‌ها با روکش های خاص و با کیفیت، طراحی می‌شوند و در ساخت کابینت سبک کلاسیک کاربرد زیادی ندارند اما در سبک مدرن در نوع خود بی نظیرند. بهترین ورق های ام دی اف خارجی عبارتند از :

  • واناچای مالزی
  • ایگر اتریش
  • کلیاف ایتالیا
  • نیمن آلمان

منبع : kitchencraft

بروزرسانی : 1400/11/22

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید