کابینت ایتالیایی چوبی به سبک کلاسیک

کابینت چوبی از قدیمی ترین انواع کابینت است که همچنان در میان مردم محبوبیت فراوانی دارد و دلیل این محبوبیت ویژگی های منحصر بفردی است که در کابینت سبک کلاسیک وجود دارد. خواستگاه و پیشینه کابینت کلاسیک به تمدن غرب و روم باستان بر می گردد به همین سبب به این مدل از کابینت آشپزخانه کابینت ایتالیایی کلاسیک هم گفته می شود. مهم ترین ویژگی‌های کابینت ایتالیایی چوبی شامل موارد زیر می شود:

بررسی ویژگی‌های کابینت ایتالیایی

  1. بدلیل استفاده ترکیبی از چوب و MDF درمقابل ضربه و آسیب های محیطی مقاوم است.
  2. چوب طبیعی رنگ آمیزی شده در برابر تغییرات دما، و نفوذ اب مقاوم است و همچنین سرد و گرم شدن هوا تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی کند و به سادگی پوسته پوسته نمی شود.
  3. ستون های بلند و گرد همراه با نقش و نگار های خاص و استفاده از رنگ های سفید و طلایی
  4. درب های غیر ساده و طرح دار همراه با سرستون های منبت کاری شده
  5. بر خلاف کابینت های مدرن در کابینت ایتالیایی از درب های جک دار استفاده نمی شود.

کابینت ایتالیایی کلاسیک چیست؟

قرینگی اجزاء از ویژگی های مهم کابینت رومی یا ایتالیایی است و کمتر قسمت هایی از آن را می توان یافت که قرینه نباشند. برای ساخت این نوع کابینت در ابتدا بدنه یا یونیت تولید می شود که اگر جنس آن از چوب باشد گران تر خواهد شد نسبت به زمانی که از ورق ام دی اف خام و روکش چوبی تهیه شده باشد. بعد از اتمام مراحل تولید بدنه نوبت به طراحی و ساخت درب های کابینت می رسد.

انتخاب مدل درب کابینت به سلیقه کارفرما بستگی زیادی دارد. بشکل متداول درب کابینت سبک ایتالیایی از چوب های بلوط، راش، ملچ، افرا، گیلاس و گردو ساخته می شود. که پس از انجام فرآیند های مربوط به تولید و پایان فاز ساخت وارد مرحله رنگ کاری می شود.

  • طراحی اجزاء کابینت بر اساس تقارن از مهم ترین خصوصیات سبک های رومی است.
  • MDF ، چوب و روکش از مهم ترین متریال مصرفی کابینت آشپزخانه هستند.

کابینت ایتالیایی تمام چوب

همانطور که اشاره شده مهد طراحی و تولید کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک، روم باستان یا کشور ایتالیا کنونی است. کابینت ایتالیایی تمام چوب یکی از پرچم داران اصلی این سبک در جهان است که طرفداران زیادی نتنها در ایتالیا بلکه در سرتاسر دنیا دارد. اما بریم سراغ خصوصیات اصلی کابینت تمام چوب و تعریفی دقیق از آن …

کابینت تمام چوب به کابینتی گفته می شود که بجزء بدنه آن تمامی قسمت ها از چوب یا ترکیب ام دی اف و روکش چوب طبیعی ساخته شده باشد. کابینت روکش چوب هم در واقع کابینت تمام ام دی افی است که در طراحی بعضی قسمت ها مثل درب و قسمت های نمای کار از MDF خام و روکش چوب هایی مثل بلوط، راش، ملچ و گردو استفاده شود.

  • به کابینتی که با ترکیب ام دی اف و روکش چوبی ساخته می شود کابینت آشپزخانه روکش چوب گفته می شود.
  • به کابینت هایی که بجز بدنه بقیه قسمت های آنها از چوب طبیعی ساخته می شود کابینت تمام چوب گفته می شود.

انتخاب رنگ کابینت ایتالیایی کلاسیک

معمولاً در کابینت آشپزخانه کلاسیک از رنگ های سنگین مانند طوسی، کرم، قهوه ای، مشکی و به ویژه سفید که در بزرگ جلوه دادن فضای خانه موثر است استفاده می شود. انتخاب نوع رنگ در کیفیت کابینت تاثیر زیادی دارد. رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی کابینت کلاسیک به دو دسته کلی رنگ های روغنی و رنگ پلی اورتان تقسیم بندی می شوند که کیفیت رنگ پلی اورتان بالاتر از سایر رنگ هاست و در مقابل شستشو و مواد شوینده مقاومت خوبی از خودش نشان می دهد.

بهترین نوع رنگ پلی اورتان ساخت کشور ترکیه و شرکت گنج یا کوبیلای می باشد.

  • کابینت های چوبی سفید یا طوسی و کرم جزو پر تقاضا ترین رنگ های کابینت آشپزخانه هستند
  • بهترین رنگ های پلی اورتان برندهای گنج و کوبیلای هستند.

مزیت استفاده از رنگ

اگر از رنگ های متمایل و شفاف در رنگ آمیزی کابینت کلاسیک استفاده شود، رنگ طبیعی چوب جلوه بیشتری خواهد داشت و اگر بعد از گذشت مدتی رنگ آن برای شما تکراری شد نیازی به تعویض کامل کابینت نیست و به راحتی می توانید آن را رنگ آمیزی نمایید اما این زمانی محقق خواهد شد که از رنگ پلی استر استفاده نشده باشد زیرا قابلیت لکه گیری را ندارد.

این نوع کابینت ها معمولاً دارای طرح های ساده نیستند واجزایی مانند تاج، سر ستون های منبت کاری شده و قاب های زیبایی دارند. کابینت با رنگ پلی اورتان اجرا می شوند قابلیت ترمیم بهتری دارند به همین جهت بیشتر افراد این نوع رنگ را برای کابینت های منزل خود ترجیح می دهند.

  • مزیت استفاده از کابینت های چوبی رنگ شده این است بجای تعویض کل کابینت امکان تعویض رنگ وجود دارد.
  • هر دو رنگ پلی استر و پلی اورتان رنگ های درجه یکی هستند که انتخاب هر یک بنا به شرایط موجود می تواند گزینه خوبی باشد.
کابینت ایتالیایی کلاسیک
کابینت ایتالیایی کلاسیک

چرا کابینت ایتالیایی کلاسیک تمام چوب؟!

چوب قابلیت تراش کاری های عمیق و منبت کاری های متنوعی را دارد که نتیجه آن نقوش زیبایی است که در پایان کار به وجود می آید به علاوه می توان کمد و بار توکار هم در آن تعبیه کرد. از مزایای دیگر این نوع کابینت باز و بسته شدن بی صدای آن حتی پس از استفاده طولانی مدت است چون بافت چوب حالت ارتجاعی دارد. اگر سبک خانه های اروپایی برای شما جذاب است با سفارش و انتخاب کابینت تمام چوب که برای هر فضایی چه کوچک و چه بزرگ مناسب است یک آشپزخانه اروپایی را به خانه خود بیاورید و هر روز از تماشای آن لذت ببرید.

  • چوب قابلیت شکل پذیری زیادی دارد و ایجاد هر طرحی روی چوب امکان پذیر است.
  • چوب حالت آکوستیک دارد و صداهای مزاحم محیط را جذب می کند.

به دلیل ظرافت کاری و نقش های برجسته ای که به کار بردن آنها اقتضای این نوع کابینت است تولید و نصب کابینت ایتالیایی کار زمان بری است و ممکن است مدت زیادی طول بکشد البته کیفیت و حس متفاوتی که این نوع کابینت و بطور خاص دکوراسیون چوبی ایجاد می کند با هیچ نوع کابینت دیگری قابل مقایسه نیست. به همین علت گمان می کنم با اینکه پروسه تولید کابینت کلاسیک چوبی زمانبر است ارزش صبر کردن و حتی پرداخت هزینه بیشتر را دارد.

  • تولید کابینت های چوبی احتیاج به زمان و مهارت بیشتری نسبت به سایر کابینت ها دارد.
  • هزینه تمام شده این مدل کابینت بالاست اما به زیبایی و دوام آن می ارزد.

کابینت ایتالیایی چوبی

انواع مختلف چوب اعم از راش، بلوط، گردو، ملچ و چوب های مختلف آفریقایی … که دارای رنگ های طبیعی و متنوعی هستند در ساخت کابینت کلاسیک سفید به کار گرفته می شود. که به ترتیب کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب گردو گران تر از ملچ ، ملچ گران تر از بلوط و بلوط گران تر از راش است. پس در هنگام انتخاب چوب مورد استفاده در ساخت کابینت های چوبی قیمت این چوب ها را در نظر داشته باشید. همچنین نکته مهم دیگری که باید به آن اهمیت دهید شرایط محیطی و انتخاب متریالی مناسب و حرفه ای برای آن است.

برای مثال مقاومت چوب روسی در برابر چوب راش نسبت به رطوبت بیشتر است و برای مناطق مرطوب مثل شمال گزینه ی ایده آل تری است. در کنار انتخاب چوب استفاده از یراق و رنگ با کیفیت تاثیر بسزایی در طول عمر کابینت خانه شما می گذارد. بهترین نوع ریل، لولا و جک کابینت برند بلوم اتریش می باشد که تنوع و کیفیت فوق العاده ای دارند.

  • چوب راش و بلوط بهترین چوب برای ساخت کابینت هستند
  • در محیط مرطوب انتخاب چوب روسی بجای راش و بلوط الویت دارد

 ویژگی کابینت ایتالیایی کلاسیک

اگر دنبال صرفه جویی و پایین آوردن هزینه تمام شده کابینت هستید شاید استفاده ترکیبی از MDF و چوب بتواند هم زیبایی و حس تمام چوب بودن کابینت آشپزخانه ی شما را محقق نماید و هم به نوعی باعث صرفه جویی در منابع مالی شما شود. مدل های بی شماری از کابینت های آشپزخانه هستند که با استفاده از ورق های ام دی اف جدید و متنوع طراحی و تولید می شوند که می توانید از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

مهم ترین موضوع در انتخاب کابینت های خارجی انتخاب سبک آنها است که خوشبختانه سبک هایی ایتالیایی تنوع زیادی دارند بطوریکه هم سبک مدرن و هم سبک های سنتی و باستانی در میان آنها یافت می شود.برای دریافت لیست قیمت کابینت چوبی یا مدرن لطفا با مشاوران ما در واحد فروش تماس بگیرید.

  • کابینت ایتالیایی محدود به سبک خاصی نیست و تنوع زیادی دارد
  • کابینت های ام دی اف خام نسبت به چوب قیمت پایین تری دارند.

منابع خارجی : houzz.com

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/14

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

1 دیدگاه دربارهٔ «کابینت ایتالیایی چوبی به سبک کلاسیک»

  1. بلوم مرکزی

    خیلی عالی هست من پیشنهاد میکنم خواستین کابینت کنید حتما یراق الات بلوم استفاده کنید کیفیت عالی و مفید واز فضاهای کوچیک استفاده بهینه میشه میکرد بهتر از چینی های بازار هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *