قیمت کابینت های گلاس

با توجه به اینکه اکثر افراد در مورد کابینت های گلاس (High Gloss) کم و بیش می‌دانند، در این پیج از ارائه اطلاعات کلیشه‌ای و تکراری مانند اینکه کابینت های گلاس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد خودداری می‌کنیم و به سراغ موضوعات مهم‌تر از قبیل قیمت کابینت های گلاس می‌رویم تا بتوانیم در انتخاب نوع و برند کابینت آشپزخانه شما عزیزان را راهنمایی کنیم. همچنین از نظر فنی و ارزش خرید کابینت هایگلاس ترک با ایرانی را مورد مقایسه قرار می‌دهیم. سوال دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، این است که کابینت با رنگ پلی اورتان بهتر است یا هایگلاس؟ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایای کابینت های گلاس

کابینت های گلاس در یک نگاه

در حال حاضر بهترین و پر فروش‌ترین نوع کابینت سبک مدرن در بازه قیمتی متری 7 تا 12 میلیون تومان کابینت هایگلاس است. کابینت آشپزخانه هایگلاس در رنگ‌های مات و براق اجرا می‌شود و نسبت به کابینت MDF معمولی طول عمر و کیفیت بسیار بالاتری دارد. ضخامت ورق های گلاس مانند دیگر ورق‌های ام دی اف 16 میلیمتر است با این تفاوت که روکش باکیفیت و مغز متراکم‌تری دارد.

مزایا

  • طراحی مدرن و زیبا
  • رنگ بندی متنوع
  • کیفیت بالای روکش
  • مقاومت و طول عمر زیاد

معایب

  • قیمت کابینت های گلاس بالاتر از کابینت ام دی اف است
  • تنها در سبک مدرن قابل استفاده است
  • داشتن لبه های تیز و برنده
  • وجود محصولات فیک و تقلبی
قیمت کابینت های گلاس
قیمت کابینت های گلاس

قیمت کابینت های گلاس

قیمت کابینت های گلاس سفید طوسی ایرانی از متری 7 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به طراحی و نوع یراق مصرفی تا متری 12 میلیون تومان و یا بیشتر نیز ارزش گذاری می‌شود.

مفهوم یک متر کابینت چیست؟

مفهوم کابینت متری 10 میلیون تومان به این معنی است که یک متر کابینت زمینی با ابعاد استاندارد و یک متر کابینت دیواری با ابعاد استاندارد، ارزشی معادل 10 میلیون تومان دارند. همچنین طبق عرف بازار هزینه تهیه صفحه کابینت، نورپردازی و اکسسوری یا نظم دهنده‌ها و %15 هزینه نصب در تهران به عهده کارفرما می‌باشد و این موارد به صورت مجزا در لیست قیمت لحاظ می‌شوند.

شرحقیمت (تومان)
قیمت کابینت های گلاس ایرانی با یراق ترکشروع قیمت از متری 8/000/000
قیمت کابینت های گلاس ایرانی با یراق فانتونیشروع قیمت از متری 8/500/000
قیمت کابینت های گلاس ایرانی با یراق بلوم اتریششروع قیمت از متری 9/500/000
قیمت کابینت های گلاس ترک با یراق ترکشروع قیمت از متری 10/000/000
قیمت کابینت های گلاس ترک با یراق فانتونی شروع قیمت از متری 10/500/000
قیمت کابینت های گلاس ترک با یراق بلوم اتریششروع قیمت از متری 11/500/000
تاریخ بروزرسانی قیمت 1402/10/16
کابینت های گلاس سفید و رنگ چوب
کابینت های گلاس سفید و رنگ چوب

کابینت های گلاس براق بهتر است یا مات؟

قبل از هر چیز باید بدانید که کابینت آشپزخانه هایگلاس تنها به رنگ‌های براق خلاصه نمی‌شود و کالیته رنگی مات و سوپر مات هم دارد که کیفیت بسیار خوبی دارند و ضد خش هستند. بنابر این اگر به کابینت سبک مدرن علاقه دارید حتماً در کنار انتخاب رنگ‌های براق از رنگ‌های مات هم استفاده کنید تا زیبایی دکوراسیون شما دوچندان شود.

ترکیب دو رنگ مات و براق برای طراحی آشپزخانه ایده آل ترین حالت ممکن است. انعکاس نور در کابینت‌های مات کمتر از کابینت‌های براق است و کنتراست رنگی که به وجود می‌آورد به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید. اگر تمایل دارید بین رنگ مات یا براق یک گزینه را انتخاب کنید حتماً به مساحت آشپزخانه توجه کنید. معمولاً برای آشپزخانه‌های بزرگ با نور کافی از کابینت با رنگ مات و برای محیط‌های کوچک‌تر از کابینت براق استفاده می‌شود.

قانون کلی : همیشه اولویت با رنگ‌های مات است

با توجه به اینکه اکثر مردم به رنگ‌های مات و سوپرمات علاقه دارند و در بیشتر پروژه‌ها از این رنگ‌ها استفاده می‌شود. سعی کنید با مد و سبک‌های جدید که مورد استقبال بیشتر مردم قرار دارند، پیش بروید. بنابر این قانون کلی رنگ‌های مات همیشه به رنگ‌های براق اولویت بیشتری دارند.

خصوصیات کابینت مات و براق

  • تمیزکاری و نظافت کابینت‌های براق نسبت به کابینت مات آسان‌تر است.
  • انعکاس نور در کابینت‌های مات کمتر است در عوض از نظر هزینه‌ای کمی مناسب‌تر هستند.
  • تنوع رنگی در ورق‌های ام دی اف مات نسبت به انواع براق آن بیشتر است.
  • ست کردن سایر وسایل خانه و مبلمان با کابینت رنگ مات معمولاً آسان‌تر است.
  • با انتخاب رنگ‌های سرد و مات احتمالاً دیرتر به فکر تغییر دکوراسیون و رنگ بندی محیط خواهید افتاد.
کابینت های گلاس مدرن
کابینت های گلاس مدرن

کابینت های گلاس ترک

کابینت های گلاس ترک به خصوص برند AGT از کیفیت بالایی برخوردار است. این ورق‌ها در مقایسه با ورق‌های هایگلس ایرانی سطح یکنواخت و بدون موجی دارند. همچنین کیفیت و دوام روکش ورق ام دی اف برند AGT بسیار بالاتر از محصولات مشابه داخلی است و از نظر تنوع رنگی بیش از 40 کد رنگ مختلف دارد. از نظر قیمتی هزینه‌ی تمام شده کابینت‌ MDF ترک حدود 20 تا 25 درصد نسبت به کابینت‌های ام دی اف ایرانی بالاتر است اما با توجه به کیفیت مغزی و روکشی که این ورق‌ها دارند، ارزش خرید بالایی دارند.

تفاوت ورق هایگلاس با ام دی اف در چیست؟

  • قیمت کابینت های گلاس کمی بالاتر از کابینت آشپزخانه ام دی اف است.
  • روکش ورق‌های MDF معمولی ضخامت کمتری نسبت به هایگلاس دارد.
  • ورق هایگلس خش پذیری کمتری دارد و از نظر طول عمر بهتر از ورق MDF ایرانی است.
  • کیفیت و پایداری رنگ کابینت هایگلاس بیشتر است و به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهد.
کابینت های گلاس سفید مات
کابینت های گلاس سفید مات

آشنایی با بهترین مارک کابینت های گلاس

برندهای ای جی تی (AGT)، یلدیز (Yildiz)، ایشیک (Aisik)، چامسون (Camsan) از بهترین مارک‌های ورق هایگلاس کابینت ترک هستند که در ابعاد ۱۲۲*۲۸۰ با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب‌تر نسبت به ورق‌های MDF خارجی تولید می‌شوند. البته برندهای ایرانی مثل پاک چوب، فرامید، ایزوفام و ای جی ای نیز هستند که کیفیت متوسطی دارند و خیلی توصیه نمی‌شوند.

برندهای آلویک اسپانیا، ایگر اتریش و رها آلمان از محبوب‌ترین ورق‌های ام دی اف خارجی هستند که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ورق‌های ترک دارند اما به شدت گران قیمت هستند و به دلیل تحریم و مشکلاتی که بابت واردات ورق وجود دارد اغلب تنوع رنگی پایینی دارند.

کابینت Cplus یا هایگلاس

کابینت CPlus با ضخامت 18 میلیمتر رقیب سر سخت کابینت های گلاس است. از نظر هزینه ای قیمت کابینت های گلاس حدود 25 درصد کمتر از کابینت Cplus است. اما کیفیت روکش ورق Cplus بالاتر از ورق‌های هایگلس است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنوع رنگی محصولات CPlus نسبت به سایر برندها محدود‌تر است.

12 تا از بهترین رنگ های کابینت های گلاس

روشن


سفید

کرم

طلایی

نسکافه ای

تیره


مشکی

طوسی

خاکستری

قهوه ای (رنگ چوب)

ترکیبی


سفید – طوسی

سفید – طلایی

سفید – مشکی

سفید – رنگ چوب

کابینت هایگلاس ایرانی بخریم یا خارجی؟

طبیعتاً ورق‌های MDF خارجی از کیفیت بالاتری برخوردارند و با گذشت زمان در اثر تابش نور خورشید و حرارت ناشی از گاز، کدر و زرد رنگ نمی‌شوند. همچنین مغز ام دی اف خارجی رنگ روشنی دارد و متراکم تر از ورق های ام دی اف ایرانی است. اگر ورق‌ هایگلاس ایرانی را زیر نور مشاهده کنید کاملاً متوجه مواج بودن سطح آن خواهید شد در صورتیکه ورق هایگلاس خارجی سطح صیقلی و یکدست تری دارد.

در شرایط زیر کابینت های گلاس انتخاب نکنید!

در صورتیکه با محدودیت بودجه مواجه هستید و ناچار به خرید کابینت هایگلس ایرانی با یراق چینی درجه 2 هستید پیشنهاد می‌کنیم بجای این کار از ورق‌های ایرانی باکیفیت و یراق با کیفیت بالاتر استفاده کنید. همچنین در شرایطی که محدودیت مالی ندارید بجای کابینت هایگلاس می‌توانید، کابینت با رنگ پلی اورتان یا کابینت پولیشی انتخاب کنید که به مراتب زیباتر و باکیفیت تر هستند.

کابینت پلی گلاس بهتر است یا های گلاس؟

سطح کابینت‌های پلی گلاس را یک لایه‌ی اضافه تر بنام پلی استر که ظاهر شیشه‌ای و براق دارند فرا گرفته که باعث شده، ضخامت و تراکم آن نسبت به ورق های گلاس بیشتر شود، در نتیجه دربرابر ضربه و خط و خش مقاوم تر و استحکام آن بالاتر است. اما از نظر هزینه‌ای قیمت کابینت های گلاس کمتر است.

کابینت های گلاس سفید
کابینت های گلاس سفید

راهنمای انتخاب رنگ کابینت

کابینت های گلاس سفید پرطرفدار ترین رنگ‌ در میان بی شمار رنگی است که در بازار وجود دارد. البته رنگ‌های تیره مانند خاکستری و طوسی در کنار رنگ چوب در گروه پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت سبک مدرن قرار می‌گیرند. توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که در بیشتر پروژه‌ها، بجای استفاده از کابینت تک رنگ از کابینت‌های دو رنگ استفاده می‌شود. ترکیب دو رنگ تیره و روشن یا مات و براق معمولاً ایده آل از آب در می‌آید.

ترکیب چه رنگ‌هایی باهم بهتر می‌شود؟

برای انتخاب رنگ کابینت معمولاً بیشتر افراد با چالش مواجه می‌شوند اما اگر به دنبال مد روز هستید و دوست دارید اصول انتخاب رنگ کابینت را تا جای ممکن رعایت کنید حتما به این موارد توجه داشته باشید:

  1. اگه فضای زیادی در اختیار ندارید از رنگ‌های روشن بیشتر استفاده کنید.
  2. به ترکیب رنگ‌های سفید طوسی، سفید سرمه ای، سفید رنگ چوب توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  3. سعی کنید از ترکیب دو رنگ مات و براق یا تیره و روشن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
  4. حتماً متناسب با سبک کابینت، فرآیند انتخاب رنگ را انجام دهید.
کابینت های گلاس سفید طوسی
کابینت های گلاس سفید طوسی

مزایای کابینت های گلاس چیست؟

کابینت هایگلاس مقاومت و استحکام بالایی در برابر رطوبت و خط و خش دارد. به راحتی و با استفاده از مواد شوینده‌ ملایم تمیز می‌شود. تنوع رنگی بالایی دارد چه از نظر مات و براق بودن و چه از نظر تناژ رنگ به همین دلیل در تولید محصولات مختلف خانگی و اداری از جمله کمد و کابینت، میز TV، میزهای اداری و کتابخانه کاربرد زیادی دارد.

راهنمای انتخاب صفحه برای کابینت هایگلس

  • HPL (صفحه کابینت شرکتی) : ارزان، روکش ضد آب
  • کورین : نوعی سنگ مصنوعی، بدون درز در محل اتصالات، آسیب پذیر در برابر اشیاء داغ، قیمت متعادل
  • کوارتز : سنگ مهندسی شده با ترکیب %93 مواد طبیعی (سیلیس) و %7 مواد مصنوعی است تنوع بیشتری نسبت به کورین دارد. درز اتصالات قابل مشاهده است و قیمت بالاتری نسبت به کوارتز دارد و باکیفیت تر است.
  • پرسلان (سرامیک) : ضد خش، کیفیت بالا، تقریباً هم قیمت کوارتز است و دوام زیادی دارد، جهت نصب احتیاج به استراکچر فلزی دارد.
  • سنگ طبیعی : بسیار زیبا و با کیفیت، قیمت بالاتر نسبت به سایر متریال
  • SPL : ترکیب کاغذ فشرده با رزین و چسب تحت حرارت و فشار بالا، ضد ضربه و خط و خش، مقاوم در برابر حرارت، قیمت نسبتاً بالا
  • مارمونایت : ترکیب کورین و کوارتز با بافت شبیه به سنگ طبیعی، قیمت متوسط (نزدیک به کوارتز)
کابینت های گلاس سفید طوسی
کابینت های گلاس سفید طوسی

توجه به سبک شناسی در انتخاب کابینت

سه عامل میزان بودجه، متراژ و سبک معماری فضای مورد نظر در انتخاب سبک و نوع کابینتی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد.

  1. در بازه قیمتی 7 تا 11 میلیون تومان انتخاب سبک مدرن و کابینت‌ هایگلاس، ام دی اف و پلی گلاس بیشتر توصیه می‌شود.
  2. در بازه قیمتی 12 تا 18 میلیون تومان انتخاب سبک نئوکلاسیک و مدرن با رنگ پلی اورتان یا پولیشی بیشتر توصیه می‌شود.
  3. در بازه قیمتی 18 تا 30 میلیون تومان انتخاب سبک کلاسیک و نئوکلاسیک پرکار از قبیل تمام چوب و روکش چوب طبیعی بیشتر توصیه می‌شود.

قیمت کابینت نئوکلاسیک از حدود متری 13 تا 18 میلیون تومان متغیر است و بخش زیادی از اختلاف قیمت کابینت های گلاس با کابینت نئوکلاسیک می‌تواند مربوط به آیتم رنگ آمیزی است.

کابینت های گلاس,قیمت کابینت های گلاس
کابینت های گلاس,قیمت کابینت های گلاس
کابینت های گلاس,قیمت کابینت های گلاس
کابینت های گلاس,قیمت کابینت های گلاس
کابینت های گلاس,قیمت کابینت های گلاس
کابینت های گلاس مدرن
سوالات متداول

کابینت های گلاس چیست؟

این کابینت در حقیقت همان کابینت ام دی اف است البته با روکش متفاوت! روکش ورق high gloss از جنس پلکسی گلاس است که مقاومت و شفافیت بسیار بالایی دارد.

قیمت کابینت های گلاس ترک متری چند است؟

قیمت کابینت های گلاس ترک از متری 7 میلیون تومان شروع می‌شود و بستگی زیادی به ایرانی یا خارجی بودن ورق مصرفی و همچنین یراق آلات و اتصالات کابینت دارد.

کابینت های گلاس چه رنگی خوبه؟

بهترین و پرفروش ترین رنگ کابینت های گلاس بدون شک رنگ سفید است. البته رنگ سفید به تنهایی جذابیتی ندارد و بهتر است از ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های تیره تر مثل طوسی، خاکستری و مشکی استفاده شود.

چرا کابینت های گلاس زرد می‌شود؟

تابش مستقیم نور خورشید به کابینت هایگلاس به مرور زمان سبب تغییر رنگ آن می شود. کابینت هایی که اطراف گاز هستند و در معرض حرارت مستقیم قرار می‌گیرند، به مرور زمان درخشندگی خود را از دست می‌دهند و کدر یا زرد می‌شوند.

منبع : ikea

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/17

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

6 دیدگاه دربارهٔ «قیمت کابینت های گلاس»

  1. صنایع چوب اُرسی

    البته چنتا از برندای ایرانی هم محصولات نسبتا خوبی دارند اما در بیشتر موارد کابینت ترک ارجحیت داره

  2. سعید حسینی

    بنظر من به هیچ عنوان دنبال کابینت ایرانی نرید چون کیفیتش ضعیفه

    کابینت هایگلاس ترک بهترینه

  3. صنایع چوب اُرسی

    سلام درست می فرمایید. ما هم متریال وارداتی را به مشتریان پیشنهاد می کنیم بیشتر

  4. سارا امینی

    سلام من کابینت ام دی اف ایرانی زدم اصلا خوب نیست. لبه های در کابینت با کوچکترین ضربه ای لب پر میشه … رنگای ماتش زود لک میشه کابینت ترک بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *