کابینت شیشه ای مدرن

امروزه کابینت‌ها در انواع رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند و کابینت شیشه‌ ای یکی از جدیدترین مدل‌های کابینت در سال 1400 است که در بیشتر در سبک‌های مدرن اجرا می‌شود. البته استفاده از کابینت با درب شیشه‌ای تنها به سبک‌های مدرن محدود نمی‌شود بلکه در طراحی و ساخت انواع کابینت کلاسیک با درب‌های چوبی و ابزار خورده هم می‌توان از شیشه‌های طرح دار یا ساده بهره برد. اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه‌ی شما متفاوت و لوکس باشد انتخاب کابینت شیشه‌ ای گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. کابینت‌های شیشه خور با نورپردازی داخلی مناسب بهترین جا برای نگهداری از ظروف تزئینی و به معرض نمایش گذاشتن وسایل دکوری است.

کابینت شیشه ای مدرن
کابینت شیشه ای مدرن

کابینت شیشه ای مدرن

همانطور که اشاره شد کابینت شیشه‌ ای محدود به سبک خاصی نیست و در تمامی سبک‌های آشپزخانه می‌توان از کابینت با درب شیشه خور استفاده نمود. همه چیز به طراحی و دیزاین کلی منزل شما دارد اگر از سبک دکوراسیون خانه شما به سبک‌های مدرن و ساده گرایش دارد بهتر است آشپزخانه‌ی خود را نیز به همین سبک دیزاین نمایید. انتخاب کابینت های گلاس شیشه خور برای سبک مدرن یکی از معمول‌ترین گزینه هاست که باعث زیباتر جلوه دادن آشپزخانه شما می‌شود.

کابینت شیشه ای کلاسیک

اگر طرفدار کابینت‌های چوبی با درب شیشه ای هستید شاید کابینت کلاسیک شیشه خور بهترین انتخاب برای شما باشد. بطور کلی برای افرادی که می‌خواهند ظروف دکوری‌ گران قیمت خود را به نمایش بگذارند، فارغ از سبکی که انتخاب می‌کنید کابینت شیشه‌ ای ایده‌ی بسیار خوبی است.

کابینت تمام شیشه ای

البته یکی از ایده‌های جذاب در طراحی آشپزخانه، اجرای کابینت تمام شیشه ای است. در این حالت بدنه و درب‌های کابینت کاملاً با استفاده از شیشه ساخته می‌شود اما با توجه به متعارف نبودن این مدل کابینت و همچنین معایبی که شیشه نسبت به چوب و ام دی اف دارد بهتر است از ترکیب چوب و شیشه در ساخت کابینت استفاده کنیم.

کابینت شیشه ای رنگی و مات
کابینت شیشه ای رنگی و مات

کابینت شیشه ای مات

در کابینت‌ شیشه ای دیواری استفاده از شیشه‌های مات با طرح‌های خاص ایده ای جدید و کاربردی است. برای ایجاد طرح روی شیشه و مات کردن آن به منظور واضح دیده نشدن داخل کابینت از فرآیند سند بلاست استفاده می‌شود. البته از شیشه های سند بلاست شده در تولید محصولات چوبی دیگری مانند : انواع درب لابی و کتابخانه و ویترین‌های شیشه خور استفاده می‌شود.

کابینت شیشه ای رنگی

از رنگ‌های دودی، برنز و بی رنگ برای کابینت دیواری شیشه‌ ای می‌توان استفاده کرد، رنگ‌های دودی و برنزی جلوه‌ی بیشتری به کابینت می‌دهند و جذاب‌تر هستند. استفاده از شیشه سکوریت برای کابینت ویترینی مزایای زیادی به همراه دارد از جمله اینکه در برابر گرما و سرما و حتی ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی نمی‌شکند و در اثر شکستگی احتمالی به قطعات بزرگ و خطر آفرین تقسیم نمی‌شود.

کابینت شیشه ای دودی
کابینت شیشه ای دودی

کابینت شیشه ای چه معایبی دارد؟

1) خطر شکستن : از خطر شکستن شیشه و ایجاد آسیب مخصوصاً برای کودکان نمی‌توان به سادگی گذشت. برای حل این مشکل طراحان سعی می‌کنند برای کابینت‌های زمینی کمتر از متریال شیشه استفاده کنند و برای کابینت‌های دیواری و قدی به جای شیشه‌ی معمولی از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌کنند. این نوع شیشه ها خطر کمتری دارند و در هنگام شکستن به قطعات خیلی ریز تقسیم می‌شود.

2) وزن زیاد : شیشه نسبت به چوب به شدت چگالی و وزن بیشتری دارد. به همین دلیل ساخت کابینت تمام شیشه ای کاری غیر اصولی است و مهار کردن آن با اتصالاتی معمولی مانند پیچ به دیوار تقریباً غیر ممکن است. به همین جهت در ساخت بدنه‌ی کابینت بهتر است حتماً مانند سایر کابینت‌های آشپزخانه از ورق‌های ام دی اف استفاده شود

3) قیمت بالا : شیشه‌های خوب و با کیفیت اکثراً وارداتی هستند و نسبت به فرآورده‌ های ام دی افی هزینه‌ی بسیار بالاتری دارند. همچنین اجرای این نوع کابینت احتیاج به تجهیزات پیشرفته و مهارت بالا دارد بنابر این قیمت کابینت شیشه ای بالاتر از کابینت‌های ام دی اف و هایگلاس است.

کابینت شیشه ای
کابینت شیشه خور

انواع کابینت شیشه ای

همانطور که توضیح دادیم بدنه و یونیت کابینت‌های شیشه‌ خور مانند دیگر کابینت‌ها از ورق MDF ساخته می‌شود و تفاوت چندانی با آنها ندارد وجه بیشتر کابینت‌های آشپزخانه باهم در نوع طراحی درب و نمای کابینت است. درب‌های کابینت شیشه خور غالباً به دو صورت ساخته می‌شوند :

در حالت اول که متداول‌تر هم هست، یک قاب یا فریم چوبی برای دور تا دور درب کابینت ساخته می‌شود و شیشه ای به ضخامت 6 یا 8 میلیمتر در قسمت میانی درب نصب می‌شود.

در حالت دوم (روش مدرن‌) درب کابینت به صورت تمام شیشه ای و بدون فریم طراحی می‌شود. در این حالت نمی‌توان از لولا و اتصالات معمول کابینت استفاده کرد و ساز و کار کابینت کمی تغییر خواهد کرد

قیمت کابینت شیشه ای
قیمت کابینت شیشه ای

بررسی مزایا و قیمت کابینت شیشه ای

ترکیب چوب و شیشه در طراحی دکوراسیون و کابینت آشپزخانه، حس خوشایند و گرمی خاصی به آشپزخانه شما می‌دهد. کابینت‌های شیشه ای به دلیل انعکاس بهتر نور، فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر و دلباز تر نشان می‌دهند. به دلیل صیقلی و شفاف بودنشان به راحتی تمیز می‌شوند و با توجه به کیفیت شیشه‌ی مورد استفاده اغلب ضد خش هستند. ضمن اینکه تنوع رنگی خوبی هم دارند.

قیمت کابینت شیشه ای بستگی زیادی به نوع ورق و شیشه‌ی مصرفی دارد. قیمت شیشه‌های معمولی از متر مربعی 400 هزار تومان شروع می‌شود تا شیشه‌های وارداتی با حدود قیمت متر مربعی 1/5 میلیون تومان که این مبلغ همراه با اُجرت برش و سایر هزینه‌های مربوط به شیشه، به قیمت کابینت آشپزخانه اضافه می‌شود.

کلام آخر

آنچه که باعث می‌شود کابینت‌های شیشه ای پرتقاضا تر از کابینت‌های معمولی باشند زیبایی و جلوه‌ی خاصی است که این کابینت‌ها دارند. در نظر گرفتن سیستم نور پردازی مناسب برای فضای داخل کابینت شیشه‌ خور زیبایی و جلوه‌ی آن را چندین برابر می‌کند، برای این منظور می‌توان از لامپ‌های ال ای دی ،نورهای مخفی خطی و ریسه‌ای استفاده نمود که با استفاده از کلید‌های ساده، لمسی و … خاموش و روشن می‌شود.

منبع : kitchenmagic & homedit

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *