کابینت سی پلاس CPLUS

این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور متریال جدیدتر و باکیفیت‌تر در صنعت کابینت سازی از جمله ورق‌های پلی گلاس بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با کمی هزینه‌ی بیشتر کابینت‌های باکیفیت‌تری سفارش دهند. کابینت سی پلاس CPLUS یکی از بهترین برندهای کابینت‌های پلی گلاس است که امروز قصد داریم بطور کامل به مزایا و معایب این مدل کابینت آشپزخانه بپردازیم و همچنین قیمت کابینت سی پلاس CPLUS را با سایر کابینت‌ها مقایسه کنیم. پس اگر به کیفیت اهمیت می‌دهید و به دنبال کابینتی لوکس و با کیفیت هستید، حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

کابینت سی پلاس Cplus بهتر است یا پولیشی؟

اگر خیلی موافق سبک‌های پر تراکم و شلوغ کلاسیک نیستین و طرفدار پر و پا قرص کابینت‌های فوق براق هستین احتمالاً مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند برای شما سودمند باشد. قبل از هر چیز باید بدانید که کابینت‌های براق به دو گروه اصلی کابینت‌های رنگ شده و کابینت‌های MDF با روکش براق تقسیم بندی می‌شوند. برای سبک‌های نیمه کلاسیک و طرح دار از ترکیب ام دی اف خام با پوشش رنگ استفاده می‌شود و برای سبک‌های مدرن از ورق ام دی اف هایگلاس یا پلی گلاس.

بهترین گزینه برای حالت اول کابینت پولیشی با رنگ فوق براق است که از نظر هزینه‌ای تقریباً جزو کارهای گران قیمت هستند اما کیفیت بسیار بالایی دارند. در حالت دوم کابینت‌ AGT براق (هایگلاس) و کابینت سی پلاس Cplus (پلی گلاس) از نظر قیمت و کیفیت مناسب‌ترین گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید انتخاب کنید.

کابینت cplus
کابینت cplus

تفاوت کابینت سی پلاس Cplus با هایگلاس در چیست؟

از نظر ابعاد ورق هر دو نوع ورق هایگلاس (AGT) و پلی گلاس (Cplus) در ابعاد 2.80 در 1.22 تولید می‌شوند با این تفاوت که ضخامت ورق کابینت سی پلاس 18 میلیمتر و کابینت هایگلاس 16 میلیمتر بنابر این از نظر ضخامت کابینت‌هایی که با ورق پلی گلاس برند Cplus ساخته می‌شوند برتری نسبی دارند. مغزی هر دو ورق از نوع ایرانی درجه 1 است اما تفاوت اصلی این دو ورق در نوع روکش آنهاست. ضخامت روکش کابینت cplus کمی بیشتر از هایگلاس است و از نظر شفافیت و فاقد موج بودن نیز کیفیت بسیار بالایی دارد. از نظر قیمتی هم ورق هایگلاس AGT حدود 1 میلیون تومان ارزان‌تر است.

در مقابل کابینت سی پلاس Cplus نسبت به کابینت‌های رنگ شده مانند کابینت نئوکلاسیک قیمت مناسب‌تری دارد و همین موضوع باعث پرتقاضا بودن این مدل کابینت نسبت به دیگر مدل‌ها شده است.

آیا بهترین نوع کابینت پلی گلاس سی پلاس Cplus است؟

با توجه به کیفیتی که ورق‌های پلی گلاس دارند در حال حاضر بیشتر شرکت‌های کابینت سازی تهران از این نوع ورق استفاده می‌کنند. قطعاً نوع خارجی این ورق‌ کیفیت بسیار بالایی دارند اما به شدت گران قیمت هستند بهترین برند‌های تولید کننده پلی گلاس خارجی نیمن آلمان و الویک اسپانیا هستند. در کنار برند‌ها خارجی برند سی پلاس با مغز ایرانی و روکش خارجی درجه 1 خودنمایی می‌نماید. کابینت سی پلاس Cplus از نظر ظاهری و شفافیت، دارای سطحی سیقلی و شیشه‌ای است و مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد.

کابینت سی پلاس Cplus دارای تکنولوژی آنتی فینگر ضد لک بوده و به راحتی با یک دستمال و کمی شیشه شور مثل روز اول تمیز و شفاف می‌شود. اگر کمی در مورد ورق‌های براق و هایگلاس معمولی تحقیق کرده باشید حتماً خواهید شنید که هایگلاس به مرور زمان در برابر حرارت و نور مستقیم آفتاب کدر و زرد رنگ به نظر می‌رسد. اما در مورد کابینت‌هایی که با متریال Cplus اجرا می‌شود هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

کابینت سی پلاس
کابینت سی پلاس

قیمت کابینت سی پلاس Cplus

در حال حاضر قیمت کابینت سی پلاس حدودا بین 6 تا 7/5 میلیون تومان به ازای هر متر کابینت زمینی و دیواری برآورد می‌شود. اختلاف قیمت کابینت در میان تولید کنندگان مختلف می‌تواند به دلیل تفاوت‌هایی باشد که در جزئیات و سایر متریال مصرفی کابینت بکار می‌رود. برای مثال کابینت زیر سینک و پاخور در مجموعه ما از جنس ورق PVC متراکم سه لایه اجرا می‌شود که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد در صورتیکه که ممکن است بعضی از کابینت سازان برای کاهش هزینه از MDF معمولی یا PVC درجه 2 استفاده کنند.

بیشتر تولید کنندگان از یراق ترک یا چینی استفاده می‌کنند در صورتیکه در شرکت کابینت ارسی از یراق آلات شرکت بلوم اتریش یا فانتونی استفاده می‌شود. در ساخت بدنه هم این موضوع کاملاً صدق می‌کند هم می‌توان از ورق ام دی اف با مغز خارجی برای ساخت بدنه استفاده کرد و هم از ورق ام دی اف ایرانی که تفاوت قیمتی زیادی با نوع خارجی دارد و این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده‌ی کابینت Cplus خواهد گذاشت.

رنگ بندی کابینت سی پلاس

قطعاً یکی از رنگ‌های پر طرفدار کابینت سبک مدرن رنگ سفید است مخصوصاً اگر فضای آشپزخانه‌ی شما کوچک و محدود باشد استفاده از رنگ‌های سفید و روشن می‌تواند به بزرگتر جلوه دادن فضای شما کمک کند. کابینت سی پلاس Cplus در رنگ بندی‌های مختلف مات و براق اجرا می‌شود که نوع براق آن سطح درخشنده، و صیقلی همانند شیشه دارد و برای افراد لوکس پسند بسیار مناسب خواهد بود. در کنار انتخاب رنگ مناسب برای کابینت استفاده از اپلاینس و تجهیزات حرفه‌ای و اکسسوری می‌تواند در دیزاین هرچه بهتر آشپزخانه شما تاثیرگذار باشد.

اکسسوری‌ها به نوعی نظم دهنده‌ی کابینت محسوب می‌شوند و باعث افزایش کارایی آن خواهند شد. پرمصرف ترین اکسسوری‌ها مربوط به قاشق چنگال، سطل زباله و جای پیاز و سیب زمینی است که می‌توانید در فضای کابینت از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین انتخاب درست کانترتاپس در زیبایی ظاهری کابینت آشپزخانه تاثیر بسزایی دارد. بهترین صفحه کابینت‌هایی که در حال حاضر در پروژه های مختلف استفاده می‌شوند عبارتند از : کورین، کوارتز، مارمونایت، سنگ طبیعی، سرامیک و صفحه کابینت‌های چوبی که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

تاریخ بروزرسانی : 1401/06/14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *