مقایسه هزینه دکور تی وی روم کلاسیک و مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی به جای استفاده از میز تلویزیون‌های معمولی، فضایی به نام تی وی روم (TV Room) تعریف می‌شود و یا در بخش نشیمن از تی وی وال (TV Wall) استفاده می‌نماییم تا ظاهری زیباتر به فضای خانه و دیوار پشت تلویزیون و دکور اطراف آن ببخشیم. اما برای انتخاب یک TV room مناسب و استاندارد باید به نوع متریال و سبکی که برای طراحی و ساخت تی وی روم یا تی وی وال در نظر می‌گیریم توجه زیادی داشته باشیم. در ادامه به بررسی تفاوت تی وی روم با تی وی وال می‌پردازیم و انواع تی وی روم کلاسیک که اغلب به شکل چوبی اجرا می‌شوند را با تی‌ وی‌ روم مدرن مقایسه خواهیم کرد.

  • با انواع تی وی روم و متریال مصرفی در آن آشنا شوید. 

تی وی روم چیست؟

در خانه‌های مدرن بخشی از منزل به عنوان ” تی وی روم” یا (TV room) در نظر گرفته می‌شود، در این بخش از منزل تلویزیون و متعلقات صوت و تصویری آن با طراحی خاص و متفاوت جای می‌گیرند. اصولاً با توجه به انتخاب سبک کلی دکوراسیون منزل، طراحی TV روم انجام می‌گیرد. در نظر گرفتن چنین فضایی اصولاً در خانه‌های بزرگ و لوکس رایج است. این قانون برای لاندری روم و کلوزت روم هم کاملاً صادق است. بطور کلی در نظر گرفتن فضایی اختصاصی برای تماشای تلویزیون، شستن لباس‌ها و پرو کردن لباس در خانه‌های کوچک امکان پذیر نخواهد بود.

  • در نظر گرفتن فضایی مجزا برای دکور TV احتیاج به فضای زیادی دارد.

تفاوت تی وی روم و تی وی وال چیست؟

از نظر کاربردی تقریبا این دو اصطلاح یک کاربرد دارند اما از نظر جزئیات دکور TV روم و تی وی وال کاملا متفاوت از هم هستند، در واقع TV room دارای جزئیات بیشتری است و امکانات بیشتری را در آن می‌توان تعبیه کرد، حتی تی وی وال را می توان بخشی از TV روم دانست، تی وی وال به قسمتی از منزل اطلاق می‌شود که با طراحی و پیاده سازی دکوراسیون مخصوص برای این بخش آن را برای نصب و قرار دادن سیستم صوتی و تصویری منزل آماده می کنند.

  • اتاق TV فضایی محصور و مجزا برای سیستم صوتی و پخش است.
  • TV Wall به تزئینات و دکور اطراف تلوزیون و دیوار پشت آن گفته می‌شود.

انواع تی وی روم

دکور اطراف تلویزیون با سبک دکوراسیون و چیدمان کلی منزل طراحی می‌شود. برای این که بتوانید طراحی مناسبی برای ویترین و دکور چوبی تلویزیون خود داشته باشید باید سبک های مختلف دکوراسیون را بشناسید مهمترین سبک‌هایی که در طراحی داخلی معماران و دکوراتورها از آن بهره می‌برند، دو سبک مدرن و کلاسیک است. این دو سبک اصولاً در مقابل یکدیگر قرار دارند و کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. البته تنوع در سبک های مختلف زیاد است و سبک‌های دیگری هم وجود دارند مانند سبک روستیک که سعی در تداعی کردن دکوراسیون چوبی قدیمی و کهنه دارد و سبک نئوکلاسیک که بین سبک مدرن و کلاسیک قرار می‌گیرد و از ویژگی‌های هردوی آنها بهره می‌برد. (کابینت نئوکلاسیک هم دقیقاً چنین خصوصیتی دارد یعنی هم سادگی سبک مدرن را دارد و هم درب و نمای ابزار خورده و طرح‌دار، دارد).

  • مدرن : طراحی ساده و امروزی
  • کلاسیک : طراحی پرکار و چوبی
دکور تی وی روم کلاسیک
دکور تی وی روم کلاسیک

مقایسه هزینه تی وی روم کلاسیک و مدرن

در واقع سبک طراحی دکور TV در مدل های مدرن و کلاسیک شباهت بسیاری به کابینت آشپزخانه و دیگر اجزاء محیط دارد. در فضاهای بزرگ بیشتر از سبک‌های چوبی و کلاسیک می‌توان بهره برد و در فضاهای کوچکتر بنا به نوع فضا و کاربری آن می‌توان از سبک مدرن هم بهره برد. شرکت ارسی با داشتن تجهیزات بروز و نیروی انسانی ماهر توانایی اجرا و پیاده سازی دکوراسیون با سبک‌های متنوع را داشته و همواره جزو مجموعه های پیشرو و فعال در این زمینه شناخته می‌شود.

  • 0 تا 100 طراحی و اجرای دکور خانه خود را با خیال راحت به ما بسپارید.

تفاوت در طراحی مدرن و کلاسیک

عموماً در TV روم کلاسیک، استفاده از متریال چوب برای قسمت پشت تلویزیون، به عنوان میز تلویزیون یا میز محل قرار گرفتن اکسسوری‌های دکوری و سایر وسایل موجود و همچنین کف پوش از جنس چوب انتخاب می‌شوند. در واقع یک تی وی روم کلاسیک فضای مناسبی برای تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی با خانواده و دوستان برای شما فراهم خواد کرد.

در دکور TV مدرن معمولاً تی وی وال از جنس آجر یا سنگ‌های آنتیک کار می‌شود، ضمن این که برای پوشش دیوارهای اطراف می‌توان از انواع کاغذ دیواری ساده و طرح دار استفاده نمود. در طراحی دکورهای مدرن معمولاً از میز یا کناف‌های ساده و طراحی شده با خطوط صاف بدون انحنا استفاده می‌شود اما در دکوراسیون یک تی وی روم کلاسیک توجه به جزئیات بسیار بیشتر است.

چه رنگی برای چه سبکی مناسب است؟

از جمله تفاوت‌های دیگر TV روم‌های مدرن و کلاسیک انتخاب رنگ در طراحی این دو مدل TV room است. در تی وی روم کلاسیک معمولا از رنگ های تیره و خنثی مثل بژ، قهوه‌ای، کاراملی، خاکستری، عسلی و … استفاده می‌شود، در حالی که در یک دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ های سفید، کرم، زرد یا سبز روشن و ترکیب رنگ‌های روشن و براق رواج بیشتری دارد. در طراحی و ساخت کمد دیواری، کتابخانه و کابینت کلاسیک هم این موضوع کاملاً صادق است.

  • سبک مدرن : رنگ های گرم و روشن
  • سبک کلاسیک : رنگ های سرد و تیره

نکته مهمی که در انتخاب رنگ دکور TV باید در نظر داشته باشید هماهنگ کردن تم رنگی در انتخاب سایر وسایل و اقلام موجود در این بخش از منزل است، پس باید سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید تا خرید و انتخاب سایر اقلام دکوراتیو کار سختی نباشد.

تی وی روم کلاسیک
تی وی روم کلاسیک

تی وی روم لاکچری و ویژگی‌های آن

در صورتی که خانه بزرگی داشته باشید می‌توانید به طراحی یک تی وی روم لاکچری فکر کنید. در TV room لاکچری معمولا تمام جزئیات از جمله پانل دیواری محل قرار گیری تلویزیون، شلف، اقلام دکوارتیو، دیوارپوش و کف پوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

به طور مثال حتی استفاده از پانل‌هایی از جنس سنگ مرمر یا کف‌پوش‌هایی از جنس چوب مرغوب در دکوراسیون لاکچری فضای اطراف تلویزیون و سیستم پخش دیده می‌شود. توجه به مواردی چون طراحی کتابخانه، محل قرار گیری گلدان‌ها، نورپردازی در کناف به صورت مخفی و … در این مدل از TV روم‌ها دیده می‌شود.

  • نوع پوشش دیوار و کف و نحوه نورپردازی اهمیت زیادی در طراحی داخلی دارد.

یک تی وی روم خاص طراحی کنید

در صورتی که ویترین خاص و منحصر به فرد برای تلویزیون خود می خواهید می‌توانید به راحتی آن را برای خود طراحی کنید، در این مورد باید به مسائلی چون فضایی که در اختیار دارید، سبکی که در نظر گرفته‌اید، میزان نور طبیعی، استفاده از نور مصنوعی یا نورپردازی، محلی برای قرار دادن وسایل دکوراتیو و یا وسایل نشیمن و آسایش، برای این که انتخاب مناسبی داشته باشید بهتر است ابتدا کاربری TV روم را مشخص کنید، برخی خانواده‌ها TV روم را به گونه‌ای طراحی می کنند تا برای پذیرایی از میهمانان نیز آماده باشد، اما برخی دیگر تنها برای یک دورهمی خانوادگی این بخش از منزل را آماده می‌کنند.

  • TV روم : فضایی دلنشین برای در کنارهم بودن افراد خانواده

TV وال زیر مجموعه ای از TV روم 

در TV روم به مسائلی چون محل قرارگیری تلویزیون، مبلمان، اقلام دکوراتیو و … توجه می‌شود، اما تی وی وال معمولا فقط بخشی از یک دیوار را شامل می‌شود که محل قرارگیری تلویزیون و سیستم صوتی خواهد بود. در خانه‌های کوچک می‌توان به جای طراحی دکوری بزرگ برای تلویزیون و سایر وسایل صوتی، به دلیل کمبود فضا یک تی وی وال زیبا و کاربردی طراحی کرده و به این ترتیب از یک دکوراسیون کاملا مدرن و امروزی بهره برد.

جمع بندی نهایی

دکور TV در واقع طراحی بخشی از منزل به سبکی مدرن و امروزی برای قرار دادن سیستم صوتی و تصویری منزل و همچنین طراحی کردن بخش‌های دکوراتیو از جمله مبلمان برای نشیمن، استفاده از وسایلی چون گلدان‌ها، مجسمه‌ها و … باعث می شود که یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد در این بخش از خانه داشته باشید. انتخاب سبک دکوراسیونی TV روم با توجه به سبک کلی چیدمان منزل مشخص می‌شود و تمام مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار گیرد در این مورد نیز پیاده می‌شود.

منبع : nytimes.com

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/29

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

تی وی روم چوبی – قیمت تی وی وال – تی وی روم لاکچری – تی وی روم خاص – قیمت طراحی تی وی روم – هزینه اجرای تی وی روم – لمسه کاری تی وی روم (تی وی روم لمسه) – تی وی روم لوکس و خاص – تی وی وال مدرن – تی وی وال کلاسیک – تی وی وال چوبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *