جدیدترین مدل کابینت 1401

اگر بخواهیم بصورت کلی در مورد جدیدترین مدل کابینت 1401 صحبت کنیم می‌توان گفت کابینت سبک نئوکلاسیک این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و دلیل این موضوع تا حد زیادی خاصیت بین سبکی بودن آن است که ویژگی‌های سبک مدرن و کلاسیک را بطور همزمان باهم دارد. در کنار این سبک، کابینت‌های مدرن هم از گذشته تاکنون همواره جزو پر فروش ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه بوده و هست. در ادامه به هر سه سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک می‌پردازیم و خصوصیات مثبت و منفی هر سبک را بطور کامل با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

جدیدترین مدل کابینت 1401 با تم کلاسیک

جدیدترین مدل کابینت 1401 در سبک‌های کلاسیک نسبت به گذشته تم ساده تری دارند و مانند سبک‌های کلاسیک مرسوم تنها به چند رنگ روشن مثل سفید و کرم با پتینه های طلایی خلاصه نمی‌شوند.امروزه کابینت کلاسیک با طراحی بروز و مدرن تر اجرا می‌شود. در انتخاب رنگ هم می‌توانید از ترکیب دو رنگ متفاوت برای فرار از یکنواختی استفاده نمایید و هم از رنگ‌های تیره تر بهره ببرید. برای مثال می‌توانید کابینت خاکستری کلاسیک برای منزل خود انتخاب کنید.

ابعاد کابینت کلاسیک، طوری طراحی می‌شود که کمترین پرتی فضا را داشته باشد. همچنین منبت‌ها و ابزار‌هایی که برای زیباتر شدن نمای کار استفاده می‌شوند نباید به قدری زیاد باشند که کار شلوغ تر از حد معمول دیده شود و فضای آشپزخانه را کوچک جلوه دهد. از دیگر ویژگی‌های یک کار اصیل و بی عیب و نقص رنگ آمیزی مناسب و یکنواخت است و این موضوع وقتی اتفاق می افتد که زیرسازی مناسبی انجام شده باشد.

کابینت نئوکلاسیک سفید مات
کابینت نئوکلاسیک سفید مات

جدیدترین مدل کابینت 1401 با بهترین متریال

انتخاب نوع رنگ و البته طیف رنگی مناسب و مطابق با سایر المان های محیط و همچنین دیگر متریال مصرفی در ساخت کابینت می تواند در انتخاب بهترین و جدیدترین مدل کابینت 1401 به شما کمک کند. امروزه بیشتر مجموعه‌های بزرگ و مطرح کابینت سازی تهران در ساخت محصولات خود از بهترین متریال وارداتی با برند‌های مختلف استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث تمایز کیفیت کاری این شرکت‌ها در مقایسه با کابینت‌ سازی های معمولی شده است.

  • بهترین ام دی اف خام برای تولید کابینت ام دی اف واناچای مالزی است.
  • بهترین رنگ برای رنگ آمیزی کابینت کلاسیک رنگ پلی اورتان و پلی استر وارداتی است.
  • بهترین چوب برای ساخت کابینت کلاسیک راش، بلوط و گردو است.

جدیدترین مدل کابینت 1401 از نظر پوشش

اگر محدودیتی از نظر بودجه نداشته باشید انتخاب کابینت های سبک کلاسیک با روکش چوب و یک یا چند لایه رنگ پلی اورتان یا پلی استر بهترین گزینه برای آشپزخانه شما خواهد بود به این دلیل که این رنگ ها جزو رنگ های شفاف هستند و رنگ اصلی چوب را به نمایش می گذارند که اصطلاحاً به آنها خودرنگ گفته می شود. همچنین می توانید از رنگ های پوششی هم استفاده کنید که بیشتر زمانی استفاده می شود که از چوب های ارزان قیمت تر یا ام دی اف خام بدون روکش چوب برای ساخت کابینت استفاده شود که بصورت کامل رنگ سطح کار را می پوشاند و دیگر بافت چوب نمایان نخواهد بود.

بیاد داشته باشید که چه کابینت تمام چوب سفارش دهید و چه کابینت روکش چوب در هر صورت کابینت آشپزخانه شما نیاز به رنگ کاری خواهد داشت.(استفاده از رنگ باعث زیباتر شدن کار و طول عمر بیشتر چوب یا روکش چوب طبیعی می شود).

کابینت روکش چوب طبیعی
کابینت روکش چوب طبیعی

مزایای کابینت روکش چوب طبیعی

بعد از کابینت تمام چوب بهترین و جدیدترین مدل کابینت 1401 ، کابینت روکش چوب طبیعی است به این دلیل که ظاهر آن با کابینت تمام چوب هیچ فرقی ندارد و در عین حال قیمت آن ارزان تر است. به دلیل استفاده از رنگ های پلی اورتان و پلی استر کابینت کلاسیک روکشی در برابر رطوبت استقامت خوبی دارد و به راحتی تمیز می شود. همچنین کابینت آشپزخانه روکشی به علت استفاده از ورق ام دی اف مرغوب، قابلیت ابزارخوری خوبی دارد و تقریبا می توان هر طرحی را روی آن پیاده سازی کرد به همین دلیل تنوع در این مدل کابینت بالاست و یکی از دلایل پرفروش بودن آن نیز همین موضوع است.

کابینت با روکش طبیعی یا ممبران (PVC)

نوع دیگری از پوشش که در ساخت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک زیاد استفاده می شود و در مقابل رنگ ارزان تر است اما کیفیت و زیبایی کمتری نسبت به کار رنگ شده دارد روکش ممبران است که به آن وکیوم هم گفته می شود. کابینت با روکش وکیوم ممبران در مقایسه با کابینت های کلاسیک دیگر قیمت تمام شده کمتری دارند اما باید مراقب روکش آن باشید که در تماس با اشیا تیز و حرارت قرار نگیرد چرا که به سرعت کیفیت خود را از دست می دهند و عمر زیادی ندارند.

از معایب مهم کابینت با روکش PVC مصنوعی بودن و محدودیت در اجرای طرح های ظریف است، درصورتیکه در کار با چوب هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر طرحی قابلیت اجرایی دارد. بنابر این می‌توان گفت کابینت روکش PVC یا ممبران، در لیست جدیدترین مدل کابینت 1401 جایگاه خاصی ندارد.

جدیدترین مدل کابینت 1401 از نظر نوع متریال

کابینت هایی که از چوب طبیعی ساخته و پرداخته می شوند اغلب به دو گروه تمام چوب و روکشی در بازار دسته بندی می شوند درحالی که واقعیت امر چیز دیگری است چون در تولید کابینت آشپزخانه چوبی به تناسب از همه متریال موجود از جمله ورق ام دی اف رنگی، ام دی اف خام، چوب طبیعی و روکش چوب استفاده می شود اما آنچه اهمیت دارد مقدار و کیفیت متریال بکار رفته و نحوه ساخت کابینت آشپزخانه است. به همین جهت نیاز است که در هنگام خرید کابینت به نوع متریال و درصد چوب بکار رفته در کابینت و کیفیت ساخت و ظرافت آن اهمیت زیادی دهید.

در لیست جدیدترین مدل کابینت 1401 از نظر نوع متریال به کار رفته می‌توان کابینت پلی اورتان، پلی گلاس، لمی گلاس، پلکسی و … را نیز نام برد. البته کابینت‌های شیشه ای را نیز باید به این فهرست اضافه کنید.

تفاوت قیمت کابینت با چوب‌های مختلف چقدر است؟

اینکه از چه نوع چوبی برای تولید کابینت استفاده شود می تواند تفاوت زیادی در قیمت  کابینت چوبی ایجاد کند برای مثال قیمت کابینت با چوب گردو آمریکایی حدود دو برابر قیمت کابینت با چوب راش است. البته این اختلاف قیمت به معنای کیفیت پایین چوب راش نیست چون چوب راش یکی از بادوام ترین و بهترین چوب هایی است که در صنعت کابینت سازی استفاده می شود و کاربرد زیادی در نجاری دارد.

بطور کلی نکات قابل توجه در انتخاب کابینت چوب شامل موارد زیر است:

  • مقدار نوع چوب مصرفی (گردو ، بلوط ، راش و …)
  • نوع یراق آلات و ام دی اف مصرفی (خارجی یا ایرانی)
  • نوع رنگ مصرفی و کیفیت رنگ کاری
  • کیفیت ساخت و زیبایی کار
  • نحوه نصب کابینت و رفع نواقص احتمالی

جدیدترین مدل کابینت 1401 از نظر رنگ

انتخاب رنگ کابینت تا حد زیادی به سلیقه شما بر میگرده اما اکثر افراد برای آشپزخانه منزل خود کابینت رنگ سفید و خودرنگ که شامل رنگ های قهوه ای فندقی و گردویی می شود را انتخاب می کنند. در کنار این رنگ ها رنگ کرم، طوسی و خاکستری هم جزو رنگ های پر متقاضی کابینت آشپزخانه است.

میزان شفافیت کابینت از نظر براق یا مات بودن نیز حائز اهمیت است. در سبک‌های مدرن و نئوکلاسیک بیشتر از رنگ‌های براق یا ترکیب مات و براق استفاده می‌کنیم و در سبک کلاسیک معمولاً رنگ‌های مات و سوپر مات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رنگ سال کابینت در سال 1401 طوسی، نقره‌ای و رنگ چوب

انتخاب نوع رنگ مورد استفاده در کابینت روکشی بستگی به سلیقه مشتری دارد. اگر مشتری بخواهد رنگ درب های کابینت، خودرنگ یا رنگ چوب طبیعی باشد و رگه های چوب پیدا باشد کافی است تا از رنگ های پلی استر یا پلی اورتان شفاف استفاده شود. در ساخت کابینت روکشی در اکثر موارد از این رنگ ها استفاده می شود. اما اگر از متریال درجه دو چوب های ارزان قیمت استفاده شود، می توان از رنگ های پوششی نیز برای رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه استفاده کرد. یعنی سطح کار تماماً با این نوع رنگ پوشش داده می شود.

در کنار رنگ چوب، رنگ‌های دیگری که در سال 1401 خیلی طرفدار پیدا کرده‌اند رنگ طوسی، نقره ای و خاکستری هستند. البته رنگ سفید هم از آن دسته از رنگ‌هایی است که همیشه روی بورسه و از مد نمی‌افته!

رتبه بندی کابینت های چوبی

سخن پایانی : بهترین و جدیدترین مدل کابینت 1401 برای هر فرد و محیطی ممکن است متفاوت باشد و هم به سلیقه ی افراد و هم به بودجه و فضا و دیگر المان های موجود در محیط بستگی دارد. اما آنچه در بازار معمول است و بیشتر مورد پسند مشتریان واقع می شود بصورت یک لیست در اختیار شما قرار خواهیم داد با این توضیح که از بالا به پایین میزان مطلوبیت و قیمت کاهش می یابد.

  1. کابینت چوب گردو
  2. کابینت چوب ملچ
  3. کابینت چوب بلوط
  4. کابینت چوب راش
  5. کابینت چوب روس
  6. کابینت روکش چوب طبیعی
  7. کابینت با رنگ پوششی
  8. کابینت ممبران

در این مقاله سعی کردیم جدیدترین مدل کابینت 1401 از نظر طراح و متریال بکار رفته را معرفی نماییم. در صورتی که بدنبال جدیدترین مدل های کابینت چوب طبیعی به سبک کلاسیک هستید پیشنهاد می کنیم حتما از دیگر پیج های وبسایت ما مثل بازدید نمایید. در صورت داشتن هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد لطفا کامنت بگذارید.

آخرین بروزرسانی : 1400/12/07

منبع : hgtv

لطفا با ستاره دادن از ما حمایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *